Матеріали будуть корисні для створення лепбуків з предмету "Я досліджую світ" для учнів 1-4-х класів. Запропоновані наступні теми: 1 клас - "Де міститься вода?", 2 клас - "Які в осені ознаки? Які осінні місяці", 4 клас - "Де живе енергія?"
Запорізька гімназія № 92 Запорізької міської ради
Матеріали для створення лепбуків
з предмету «Я досліджую світ»
1 клас
Тема: Де міститься вода?
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 1-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.2/ Ірина Грущинська, Зоя Хитра, Ірина Дробязко. – Київ: Оріон, 2018.
Мета: формувати в учнів уявлення про воду, про стани води, дослідити з учнями де на землі міститься вода. Розвивати спостережливість, пам'ять, мислення, наукове світорозуміння. Виховувати бережне ставлення до води.
Завдання: Встанови послідовність руху води
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Де ховається вода?
Вірші про воду
***
Жива вода дає життя
Всьому живому в світі.
Якщо живе жива вода,
тоді земля у цвіті.
Не треба вибухів війни,
Живи жива водице,
Для праці хай ростуть сини,
І жито колоситься. (Любов Забашта)
***
Хлюп-хлюп-хлюп водичка –
Буде в мене чисте личко.
Подавайте сюди мило,
Щоб я ручки помила.
Мию носа, мию вушка –
Я у мами чепурушка!
***
Коли вмилася Марійка,
Налила води у лійку
І понесла до кімнати,
Щоб вазони поливати.
– Гей, Марійко, постривай!
Ллєш водичку через край.
Глянь, із горщиків земля
Всю подлогу застеля!
Скрізь брудні сліди, як змійки…
Знов іди під кран Марійко!
– Зараз, мамо! Треба квіти
І на килимі полити!
***
З роси, з морів, річок і плес
Вода як перейде у пару,
Одразу ж лине до небес.
Щоб утворити в небі хмари.
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару,
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Цей шлях, що вона робить,
І зветься колообіг.
Дослід. Де знаходиться вода? (вилучи зайве)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Цікавинка
2 клас
Тема: Які в осені ознаки. Які осінні місяці
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 2-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2019.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загально мовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна: співпрацює в парі та в групі
Очікувані результати:
учні знатимуть прикмети осені, назви осінніх місяців;
вмітимуть спостерігати за навколишнім світом.
Загадки про осінні місяці
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки. (Вересень)
|
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. (Жовтень) |
Краплі з неба, дахів, стріх. Дощ холодний, перший сніг. Почорнів без листя сад, Що за місяць? (Листопад) |
|
|
|
Вересень – хмурень (небо часто «хмуриться», ідуть дощі), вересень (на честь квітів вересу) або ревун (саме у вересні починались осінні холодні вітри). |
Жовтень – жовтень (місяць пожовклого листя) або паздерник (звичайно в цей період кострицею переробляли м’яту, льон). |
Листопад – падолист, листопад (в цей період опадає листя з дерев). |
Ребуси (явища осені)
(туман)
(дощ)
(іній)
(листопад)
Гра «Що зайве?» (коли це відбувається)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Осінні квіти:
Чорнобривці
Це багаторічні та однорізні (залежно від виду) осінні квіти, які вважаються дуже популярними серед українців. Відрізняються яскравими барвами, довготривалим квітінням та сильним ароматом. В дикій природі чорнобривці все ще ростуть В Центральній та Південній Америці.
До Європи квіти привезли у XVI столітті. Це були перші закордонні квіти, які потрапили в наші краї. Сьогодні налічується близько 40 видів чорнобривць, більшість з них з'явилися завдяки багаторічній роботі селекціонерів. Яскраві кольори цих квітів можуть прикрашати клумбу до кінця осені.
Айстри
Ці осінні квіти вражають своїм різнобарв'ям. Висота рослини може бути різною - від 10 до 50 см. Тут все залежить від виду. Айстри часто використовують для створення поодиноких і групових насаджень бордюрів, рокаріїв тощо. Також вони можуть стати прикрасою тераси чи балкону.
Жоржини
Довгоквітучі багаторічні осінні квіти з роду айстрових. Вони представлені дуже широкою палітрою кольорів, а їхні квіти бувають різними за формою та відтінком. Квітнути жоржини починають ще в липні і продовжують це робити до самих морозів. Але щоб жоржина почала квітнути і гарно росла, потрібно правильно висадити її бульби.
Хризантеми
Часто називають королевами осіннього саду, так красиво, рясно і тривало вони цвітуть. Хризантема - один із символів Японії.
Хризантему традиційно зображають на монетах і емблемі імператора Японії, а одна з найвищих нагород країни — орден Хризантеми. Свято Хризантем в Японії — це особливий ритуал: виконуючи його потрібно милуватися кожним відтінком квітки, при цьому поринаєш у глибокі роздуми про сенс життя і пройдений шлях.
Розгадування кросворду «Осінь»
Відповідь
4 клас
Тема: Де живе енергія
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2021.
Мета: формувати вміння розповідати про вплив Сонця а нашу планету, наводити приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв.
Матеріали для створення лепбуку
Навіщо потрібна енергія? (доповни речення за допомогою слів підказок)
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна… |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
Слова-підказки:
змусити працювати побутові прилади. |
обігріти житло. |
освітити вулиці. |
приготувати їжу. |
вивести в море кораблі. |
Розподіли по групах:
Невідновлювальні |
Відновлювальні |
|
|
Матеріали для розподілу по групах:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пройдіть тест:
1. Енергія – це:
2. Джерела енергії можна поділити на:
3. Енергія вітру, рухомої води, сонця відноситься до:
4. У світі є багато запасів корисних паливних копалин, але найменше з них:
Як економити електроенергію?
Гра «Знаю. Можу. Роблю» (обери)
ЗНАЮ |
|
МОЖУ |
|
РОБЛЮ |
|
Завжди вимикаю світло, виходячи надовго з приміщення. |
Кип’ячу у чайнику стільки води, скільки потрібно в даний момент. |
При виході з будинку вимикаю з розеток всі побутові прилади, крім холодильника. |
Притирати лампочки |
Вмикати світильники замість загального світла |
Підбирати посуд для приготування певної їжі |