Леся Храплива. Тарас Шевченко.

Про матеріал
Леся Храплива. Тарас Шевченко. Мета: Поглиблювати знання учнів про Тараса Шевченка; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати мислення, мовлення учнів; сприяти національному вихованню.
Перегляд файлу

Леся Храплива. Тарас Шевченко.

Мета: Поглиблювати знання учнів про Тараса Шевченка; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати мислення, мовлення учнів; сприяти національному вихованню.

Обладнання: Портрет Тараса Шевченка, картки зі словами.

Хід уроку

І Організаційний момент

 Доброго ранку! Доброго дня!

 Доброго вечора вам кожного дня!

 Нехай буде мир і злагода в нас.

 Нехай завжди квіти не в’януть для нас.

 Кожному дню безхмарного неба.

 Кожній дитині веселощів треба.

 Нехай усміхаються люди щодня.

 Доброго ранку! Доброго дня!

ІІ Мовленнєва розминка

  1. Гра «Дощик». Повторення скоромовки.

Для синків-молодців

Мати напекла млинців.

І хвалили молодці

Ті млинці на молоці.

  1. Гра «Поетична розминка». Доповніть рядки вірша римами. Назвіть прикметники.

На траві блищать росинки

Мов …

Роси падають на квіти

І блищать …

Засоромилась дівчина,

Мов …

  1. Читання акровірша.

Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів лиш він один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав, як він,

Садок вишневий коло хати? (Д. Білоус)

  • хто це? Так, це геніальний Тарас Шевченко.

ІІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Вибіркове читання.
  • У яких творах висловив своє сердечне ставлення до дітей Тарас Шевченко?
  • Які вірші Тараса Шевченка покладені на музику?
  • У якому році вийшла збірка «Кобзар»?
  1. Конкурс на краще читання вірша Тараса Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий» на пам’ять.
  2. Виразне читання вірша «Вітер з гаєм розмовляє»
  • Із яких рядків видно, що поет зобразив вітер, як живу істоту?
  • Як поводиться море і хвилі?
  • Яка строфа вірша здається тобі найсумнішою? Чому?

IV Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні продовжимо знайомство з життям і творчістю Тараса Шевченка. Будемо читати вірш Лесі Храпливої «Тарас Шевченко».

V Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

  1. Гра «Рибки».

Мовчазне читання статті про Т. Шевченка.

  1. Перевірка сприймання.
  • Куди було заслано Тараса Шевченка?
  • Що заборонено було поету?
  • Чи скорився він долі?
  • Які слова проголосив девізом свого життя?
  • Який один із кращих дарунків зробив Тарас Шевченко дітям?
  • Як називався перший підручник Т. Шевченка для навчання грамоти в школах України?
  • Що він ще мріяв написати?
  • Чи здійснив він цю мрію? Чому?
  1. Робота над віршем Л. Храпливої «Тарас Шевченко».

а) Виразне читання вірша вчителем.

б) Словникова робота. (читання «луною» за вчителем та «буксиром» в


парі.

віщого Тараса

картав

нишком

нарід

ховав в халяві

гнобить

кайдани

лукавий


 

в) Читання вірша учнями мовчки.

г) Вибіркове читання.

- Які події послужили основою для вірша Лесі Храпливої?

д) Гра «Я - тобі, ти – мені». (Читання в парі).

е) Читання вірша по строфах «ланцюжком».

ж) Бесіда за змістом вірша.

- відтворіть в пам’яті життєвий шлях Т. Г. Шевченка.

- прочитайте дві останні строфи вірша. Поясніть, як розумієте їх зміст?

- наведіть приклади вшанування пам’яті Тараса Шевченка у нас в школі.

VI Підсумок уроку

 Гра «Продовж речення»

  • Я дізнався …
  • Мені цікаво було …
  • Найбільше мені сподобався вірш …
  • Я зрозумів, що для того, щоб твоя збулася мрія потрібно …

VII Домашнє завдання

 Навчитися виразно читати вірш Л. Храпливої «Тарас Шевченко».

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку