Тема:Леся Україна «Співець». Значення мистецтва в житті людини.
Мета: ознайомити учнів із поезією, навчатися аналізувати твір, систематизувати знання про біографію письменниці, розвивати навичку виразного читання, вміння логічно мислити, виховувати почуття любові та поваги до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: фото природи, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Звучить музика.
Діти, відкладіть зошити та ручки вбік, заплющіть очі, глибоко вдихніть. Уявіть, що ви знаходитеся посеред казкового лісу. Маленькі лункі пташки кружляють навколо, літнє сонечко лоскоче щічки, теплий вітерець заплутує ваше волосся. Ви цілком і повністю поринаєте у природу. Тепер можна видихнути. Відкриваємо очі. Сьогодні ми мандруватимемо чарівною поезією Лесі Українки.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання.
Літературний диктант
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Що для вас природа? Чи часто ви відпочиваєте на свіжому повітрі? Класик української літератури Леся Українка любила природу більш за все. Саме красу, яка її оточує вона зображувала у своїх віршах.
ІV. Робота з текстом.
Діти ланцюжком зачитують вірш.
V.Аналітико – синтетична робота.
1. Евристична бесіда.
Розгляньте, будь ласка, картини українських художників Марини Лафети, Юрія Пацана та Орловського. Що у їх подібного? Чим різняться? Чи є схожість із віршем поетеси?
2. Складання літературного паспорту твору.
Тема: зображення краси зміни у природі та внутрішнього переживання ліричного героя.
Ідея: уславлення краси природи, патріотичних переживань героїні, уміння змалювати прекрасне, те, що оточує нас але незвичне бачать одиниці, заклике молодих митців не покидати рідні краї.
Рік написання: 1889
Художні засоби:
Епітети: «багрянії зорі», «пісні голосні», «ясним самоцвітом», «троянда розкішна», «співець чарівливий», «година сумна», вродливиця пишна, гарячая мова, ясна-голосна пісня, рожа чудесна, німа діброва.
Метафори: «роса грала промінням», «усміхалась весняним привітом», вродливиця красила садок, мова зломила зиму, місяць кида проміння.
Порівняння: Вже пролетів, немов пташка зальотна,
Весняний той час.; Вітер зітха, мов дріада сумує.
Персоніфікація: Пишно займалися багрянії зорі.;Гордо палала троянда розкішна.
V. Підсумки уроку. Оцінювання. Рефлексія.
Складіть сенкан «Співець»
Приклад:
Природа
Чарівна,прекрасна
Надихає,вабить,захоплює
Природа-скарб цілого людства.
Перлина світу.
Діти зачитують творче завдання.
Самооцінювання за шкалою успіху.
VII. Домашнє завдання.
Скласти кросворд до теми «Леся Українка. Життя та творчість»