Леся Українка. «Як дитиною, бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчинки

Про матеріал
Мета Ознайомити з віршем письменниці, допомогти усвідомити ідейно- художній зміст твору; формувати навички ідейно-художнього аналізу, виразного читання поезії; розвивати мислення, мовлення учнів; виховувати стійкість, прагнення бути мужнім.
Перегляд файлу

Тема  Леся Українка. «Як дитиною, бувало…». Образ мужньої, сильної духом

           дівчинки

Мета   Ознайомити з віршем письменниці, допомогти усвідомити ідейно-

            художній зміст твору; формувати навички ідейно-художнього аналізу,

           виразного читання поезії; розвивати мислення, мовлення учнів;

           виховувати  стійкість, прагнення бути мужнім.

Обладнання: «Шелфі» поетеси (збірка віршів Лесі Українки, ноти, словники

                      англійської, німецької, французької мов, вишивки, фонендоскоп,

                      граблі); тексти вірша; квіти-наліпки, листки-наліпки, плакат

                     «Дерево рішень», плакат «Букет подяки»; роздатковий матеріал

                     для літературного доміно; відеоролики.

Тип уроку – урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

 

                                                  Хід уроку

1.Мобілізація класу.

2. Емоційне налаштування.

2.1. Слово вчителя.

Усміхніться всім навколо:

Небу,сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі веселим буде.

2.2. Перегляд мотиваційного відео.

2.3.Аналітичні запитання.

- Про що цей ролик?

- Що відчула квітка?

2.4.Слово вчителя.

- Це відео про те, що в житті з тобою може статися різне, ти можеш потрапити в скрутну ситуацію. Таке сталося з квіткою.

- А як повинна поводитися  людина, коли відчуває душевний або фізичний біль?

3. Актуалізація опорних знань учнів. Вправа «Шелфі»

- Твори якого автора вивчаємо?

- Розгляньте речі на полицях  і розкажіть про дитинство та юність Лесі Українки.

4. Оголошення теми та мети уроку.

5. Сприйняття та засвоєння матеріалу.

5.1. Прослухування аудіозапису вірша у виконанні Ольги Сумської.

5.2. Фронтальне опитування.

- Які думки у вас виникли під час прослухування вірша?

5.3. Словникова робота.

Епіграма – сатиричний  або гумористичний вірш, спрямований проти окремої особи чи суспільного явища.

Драма – літературний твір, побудований у формі діалогу без авторської мови і призначений для сценічного виконання; будь-яка подія, що приносить горе, страждання.

5.4. Читання вірша про себе.

5.5. Аналітичні запитання.

- На скільки умовних частин можна поділити вірш?

-Якою є лірична героїня в першій частині вірша?

-Які зміни відбуваються в характері героїні  в другій частині твору?

5.6. Самостійна робота. Дослідження змін у характері ліричної героїні.

 

       Лірична героїня-дитина

    Лірична героїня- доросла

Риси характеру

       Вчинок

Риси характеру

     Вчинок

Стримана, терпляча, горда

Вставала тихо, щоб не плакати, сміялась

Витривала, стійка, готова забути давню гордість

Плаче, щоб не сміятися

 

-Спираючись на записи, розкажіть, якою ви уявляєте ліричну героїню вірша.

5.7. «Мозковий штурм».

- Визначте ідею вірша.

Ідея- оспівування незламного духу, стійкості людини.

5.8. Пошуково- дослідницька робота.

- Визначте, які епітети та метафори використала поетеса, щоб донести до читачів ідею вірша.

5.9. Гра «Літературне доміно».

5.10. Складання партитури вірша.

5.11. Вправа «Вільний мікрофон» ( за бажанням учні читають виразно вірш)

5.12. Робота в малих групах «Дерево рішень».

- Як же повинна поводити себе людина, коли відчуває фізичний або душевний біль? Попрацюйте в групах, знайдіть спільне рішення, дайте пораду.

 

6. Підсумок уроку.

Вправа «Букет вдячності».

-Складімо букет вдячності поетесі, прикріпивши на стебельця квіточки-наліпки. 1-й ряд пише, що нового дізнався, 2-й ряд- чого навчився, 3-й ряд- що зрозумів.

7. Домашнє завдання: вивчити вірш «Як дитиною, бувало…» напам’ять.

 

 

docx
Додав(-ла)
Юрченко Ольга
Додано
3 жовтня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку