«Лічба десятками. Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків. Робота над задачами.»
Тема. Лічба десятками. Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків. Робота над задачами.
Мета: ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих чисел; вправляти у розв'язанні простих задач; розвивати обчислювальні навички; закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні; повторити геометричний матеріал; виховувати уміння допомагати один одному, жити в мирі і злагоді.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Організація класу
1. Привітання.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Всі сідайте, діти, тихо,
Домовляймось не шуміти.
Гарно, вміло працювати,
Завжди руку підіймати.
Тож гаразд часу не гаєм,
І урок розпочинаєм!
2. Математичний диктант
Завдання
1. 20 збільшити на 10.
2. 30 зменшити на 20.
3. 10 збільшити на 20.
4. 10 збільшити на 10.
5. 40 зменшити на 30.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми та мети уроку.
Зараз весна. Сонечко. Землю прикрашають перші квіти. Сьогодні ми вже почали досліджувати весняні квіти. А ще зможемо і допомогти їм розквітнути у нашому класі. Але для цього потрібно виконати завдання. Допоможемо прикрасити нашу галявину весняними квітами?
Погляньте на мій кошик. Тут квіти не прості, а чарівні. Кожна квіточка таїть у собі завдання.
Від вашої старанності і працьовитості буде залежати краса цієї галявини.
у мене сьогодні дуже гарний настрій, а у вас?
Дуже добре, гарний настрій запорука успіху. У чудовому настрої і почнемо нашу роботу.
Сьогодні ми будемо: вчитися рахувати десятками, додавати і віднімати розрядні числа – десятки, порівнювати їх, а також працювати над задачами.
ІІІ. Робота над темою
1. Усний рахунок. (фронтальна робота з класом ).
Яка ж перша квіточка задасть своє завдання?
Це незвичайна квітка, струнка, мов кипарис,
Чудовий запах має, а зветься він – нарцис.
Ця квіточка запросила до нас казковий дощик, для того, щоб квіти на галявині росли ще краще. Подивіться, скільки краплинок випало на нашу галявину. Завдання нам квіточка дає порахувати всі краплинки. А як же це зробити коли їх так багато? Будемо рахувати десятками.
Що ми знаємо про десяток?
- Це нова лічильна одиниця.
Коли рахують десятками?
- Коли предметів багато.
Що можна порахувати десятками?
- ґудзики, яйця, курчата…
А скільки одиниць містить один десяток? ( 10)
Давайте перевіримо.
Рахуємо краплинки в одному стовпчику. ( Один, два…)
А тепер порахуємо десятками. (Десять, двадцять… сто )
А скільки ж потрібно десятків, щоб утворити число сто? Порахуємо. ( 1 дес., ..)
То скільки десятків ? 10 десятків.
А тепер у зворотному порядку. ( 100, 90, ….)
Молодці. От і скінчився наш дощик. Ми можемо прикрасити галявину. Чіпляю нарцис.
2. Вивчення нового матеріалу.
20 + 30 = 50 60 – 20 = 40
2 дес. + 3 дес. = 5 дес. 6 дес. – 2 дес.=4 дес.
20+10= 50+30= 70-20=
30+20= 60+40= 80-40=
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
3. Групова робота з лего. Знайомство з абаком.
Ця квітка пропонує попрацювати у групах і проявити усі свої математичні здібності і логічне мислення, а також уміння домовлятися і поважати один одного.
Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)
А ось і завдання. З усіх цеглинок, які є у вашій групі складіть башти по 10 цеглинок у кожній. Колір значення не має. У вас 2 хв. ( Пісочний годинник)
Скільки у вас вийшло таких башт? (2,3)
А ще залишилися цеглинки?
Скільки їх? (4)
Поставте поряд дві башти. Скільки десятків? 2 д., або 20 та ще 4 по одному.
Давайте спробуємо показати це число на абаку. Перша смужка це кількість десятків. Знайдемо число 2, друга – кількість одиниць – це окремі цеглинки їх 4. Знайдемо число 4. Прочитаємо число – 24.
Спробуємо ще. 3д. 5 од., 6д 1од. Молодці.
Фіалка займає своє місце на галявині.
4. Фізкультхвилинка.
А ця квітка хоче, щоб ви просто відпочили.
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Зробимо руханку.
Завдання 1.
Завдання 2.
На травичці біля хати
Метушаться цуценята,
Двадцять білих, наче сніг,
Тридцять чорних – скільки всіх? (20 + 30 = 50)
5. Порівняння чисел.
Слухаємо ще загадку.
На стеблинці волохатій
Шість пелюсток лілуватих.
Гарна квітка – навіть в сні,
Усміхається мені. Сон-трава
Завдання таке: скласти нерівності з чисел 20, 50, 90 . Три зі знаком > і три зі знаком <.
- Каліграфічна хвилинка. 20, 50, 90.
- Завдання 6. Із записом на дошці.
Діти записують у зошит з друкованою основою вкінці.
50>20 90>50 90>20
20<50 50<90 20<90
Вивішуємо квітку.
IV. Підсумок уроку.
1. Кубик Блума.
Назви: Скільки одиниць в одному десятку?
Поясни: Як додавати десятки? 50+30
Чому: Числа називають круглими?
Поділися: Своїм враженням від сьогоднішнього уроку.
Запропонуй: На які завдання потрібно більше звернути увагу, щоб виконувати їх краще?
Придумай: Вираз, щоб відповідь була 60.
2. Дерево досягнень.
Зелений – було легко, все вдалося.
Жовтий – все добре, але залишилися питання над якими ще потрібно попрацювати.
Червоний – мені було важко, ще потребую допомоги.