Математика.
тема. Лічба предметів у межах 5.Цифра 1.Зайчик у гостинах на заняттях дітей.
Зміст заняття.:розвивати вміння дітей лічити й відраховувати предмети у межах п’яти; уточнити уявлення про геометричні фігури, закріпити вміння розрізняти їх і використовувати, розв’язуючи логічні вправи; з’ясувати вміння орієнтуватись у часі та просторі; розвивати логічне мислення; виховувати увагу та спостережливість.
Демонстраційний матеріал: цифра 1; чарівна скринька з різнокольо- ровими конвертами; іграшки; таблиці з предметними малюнками; ди- дактичні ігри «Покажи і полічи», «Чого скільки?», , «Фантазери»;
роздавальний матеріал: ; предметі картинки,геометричні фігури,
цифра 1 .Квітка з пелюстками.
Хід заняття
Я,Фея Математики.Вітаю вас і запрошую до цікавої роботи.
— Діти, послухайте й відгадайте загадку. Я впевнена, ви відразу впізнає- те, про кого в ній мовиться.
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст.
На городі побував,
Там капустки пожував.
Довгі лапки — скік та скік.
Ми погнались — він утік. (Зайчик)
— Молодці, правильно відгадали. Чуєте? Хтось стукає. Гей, хто там —
заходьте!(Ростик у костюмі Зайчика)
З а й ч и к (заходить). Добрий день, діточки! Які ж ви гарні — сидите тихенько й уважно слухаєте. А що це зараз у вас буде?
Д і т и. Заняття.
З а й ч и к. А яке заняття? Чи не математика? Д і т и. Так.
З а й ч и к (радо). Нарешті мені пощастило! У нашій Лісовій школі вже немає занять із математики. Добре, що я до вас потрапив.
Фея Математики: То сідай з нами, Зайчику. Діти, ви любите казки? А в яких казках зустрічається Зайчик? (Діти називають.)
— Сьогодні до нас завітав Зайчик із казки «Коза-Дереза». Скільки у нас у гостях зайчиків? (Один) Позначимо вашу відповідь цифрою 1.(Показ цифри)
Знайомство з цифрою.
Фізкультхвилинка.
Ось один чи одиниця.
І тонка, пряма, як спиця.
Вранці ставши по порядку,
Роблять зайчики зарядку.
Дружно лапки піднімають, Гарно бігають, стрибають.(показ рухів)
Фея:— Але доки Зайчик робив зарядку, Коза-Дереза зайняла його хатку, і малий залишився без житла. Зайчик прийшов до нас просити допомоги, бо Коза-Дереза сказала йому, що звільнить хатинку лише тоді, коли він виконає всі її завдання. А Зайчик ще не вчив математики і сам не впорається з ними. Допоможемо йому?
Зайчик показує дітям «Чарівну скриньку», яку передала Коза. Зайчик виймає звідти різнокольорові конверти.
— Давайте розглянемо конверти, розкладемо їх рядочком і полічимо.
— Скільки їх? (Чотири)
— А якого вони кольору? Назвіть ці кольори. (Синій, зелений, жовтий, білий).
— Який за порядком лежить білий конверт? (Діти відповідають.)
— Подивимося, що ж тут поклала Коза-Дереза.
Фея виймає картинку-завдання «Покажи і полічи». Потрібно назвати іграшки на сходинках і визначити, як розміщені по порядку (знизу вгору й згори до- низу): Буратіно, м’яч, ведмедик, бубон, машинка.
— Ваші голівки гарно попрацювали, тож нехай вони трішки відпочи- нуть. Заплющте очі й прислухайтесь. Ось прилетів легенький вітерець, розвіює ваше волоссячко, гладить щічки. Відпочили? Працюємо далі. Ці- каво, які ж завдання у синьому конверті? (фея виймає квітку.)
— Ой, яка гарна квіточка!
— А що в неї є? (Пелюстки)
— Скільки їх? (П’ять)
— Ця квітка незвичайна, бо кожна її пелюстка — це привіт від когось із мешканців лісу.
— Перша пелюстка — привіт від Ведмедика. Необхідно відгадати, скіль- ки у нього яблук, якщо їх більше трьох, але менше п’яти.
— Друга пелюстка — привіт від Лисички. Від її квадратної хустини відрі- зали один кут. Скільки кутів стало тепер у хустинки?(Показ)
— Третя пелюстка — привіт від Горобчика. У його мами три синочки і дві донечки. Скільки усього дітей у неї?
— Четверта пелюстка — привіт від Синички:
Горобець і три Синиці он летять до годівниці.
Скільки пташок, ви скажіть, будуть вдячні за обід?
— П’ята — від Кози-Дерези. Викладіть цифру 1 із паличок.
— Молодці, діти, добре попрацювали!
Фея виймає з жовтого конвертаЗавдання «Домалюй ялинку»
— З одиниці діти домальовують ялинку з цифри 1 (Одиницю ,завчасно напишуть на листочку А-4 зеленим фломастером,батьки)
Фея: - Але під ялинкою спати зайчикові холодно,тому…
— Зелений конверт пропонує гру «Фантазери». Ми з вами зараз трохи пофантазуємо — складемо з геометричних фігур Зайчикові хатинку, яку зай- няла Коза-Дереза.
— Скільки ви виклали хатинок? (Одну)
— Скільки геометричних фігур ви використали? (П’ять)
— Скільки ? Скільки ?
— Скільки ? Чим відрізняється фігура від ін-
ших?
— Так, вона має три сторони, а решта — по чотири.
Діти добре розв’язали, Що коза їм загадала,
І тепер в моєї хати
Дерезу вдалось прогнати.
Фея:. Діти, вам сподобалися завдання, які передала Коза- Дереза? А яке сподобалося найбільше? Чому? Ви були уважними, кмітливими і все змогли виконати, а отже, допомогли Зайчикові звільнити хатинку.
З а й ч и к. Мені було приємно дивитися, як ви гарно працювали на занятті. Дякую, що допомогли вигнати Козу-Дерезу.
Фея :Дякую за увагу! До нових зустрічей.