Лікувальна дихальна гімнастика за методикою О.М. Стрельникової

Про матеріал
Дихальна гімнастика О.М. Стрельникової сприяє зміцненню імунітету і загальному оздоровленню дитини . Дихальна гімнастика Стрельникової для дітей - самий особливий і дієвий метод. Акцент робиться не на процесі дихання, а на характері і якості вдихів - вони повинні бути короткими і різкими через ніс і під час руху.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дихальна гімнастика за методикою О. М. Стрельникової Інструктор з фізкультури Коновалова. О. О.

Номер слайду 2

Одним із завдань фізичного виховання дітей є навчання їх правильному диханню. Правильне дихання є необхідним чинником здоров'я людини, як і правильне харчування. Тому кожна дитина повинна навчитись правильно дихати, тим більше, що навички управління диханням у них формуються швидко.

Номер слайду 3

Ще з часів древніх йогів вважалося, що правильне дихання здатнепозбавити людину від багатьох хвороб. Дихання є найважливішою функцією організму. Важливе місце займають спеціальні дихальні вправи, які забезпечують повноцінний дренаж бронхів, очищують слизову дихальних шляхів, зміцнюють дихальну мускулатуру. Усім відомо, що найлегше навчати дитину в процесі гри. Дихальні вправи не виняток. Тому придумуйте веселі і смішні назви вправам, модифікуючи і підлаштовуючи їх під дитину. Варіанти завдань:  "Повітряна кулька»: Малюк лягає на спину. На вдиху надуває свою повітряну кульку - животик, а на видиху здуває її. Головна умова - все робити повільно.  «Водолаз»: Дитина уявляє собі, що на морському дні шукає скарби і затримує дихання на стільки, на скільки  може.  «Паровоз»: Зображуємо паровозик в русі, пародіюючи його звуком «Чух-чух-чух», а після зупиняємося і вимовляємо: «Ту-ту-тууу»

Номер слайду 4

Дихальні вправи роблять таку корисну дію на організм дошкільника: - Клітини всіх органів збагачуються киснем. - Дошкільнята вчаться керувати диханням, а значить, можуть управляти і собою, поліпшується робота нервової системи. - При правильному диханні активізується робота серця, клітинок головного мозку, травного тракту і всіх дихальних органів. - Імунітет дитини зміцнюється. - Дихальну гімнастику можна вважати чудовою профілактикою респіраторних захворювань.

Номер слайду 5

Дихальна гімнастика О. М. Стрельникової сприяє зміцненню імунітету і загальному оздоровленню дитини . Гімнастика О. М. Стрельникової - єдина в світі, в якій короткий і різкий вдих носом робиться на рухах, що стискають грудну клітку. Вправи активно включають в роботу всі частини тіла (руки, ноги, голову, стегнової пояс, черевний прес, плечовий пояс і т.д.) і викликають загальну фізіологічну реакцію всього організму, підвищену потребу в кисні. Дихальна гімнастика Стрельникової для дітей - самий особливий і дієвий метод. Акцент робиться не на процесі дихання, а на характері і якості вдихів - вони повинні бути короткими і різкими через ніс і під час руху.

Номер слайду 6

Правила методики дихання за О. М. Стрельниковою: Правило 1. Першооснову дихальної гімнастики становить вдих носом - різкий і енергійний , короткий, але досить сильний. Правило 2. Іншою складовою комплексу дихальних вправ вважається видих - видихати потрібно повільно і плавно, виводячи повітря через рот. Правило 3. Всі вправи, спрямовані на відпрацювання техніки правильного дихання, потрібно виконувати, виробляючи рахунок. Правило 4. Ритм - повинен відповідати ритму маршового кроку.. Правило 5. Вдих і рух складають єдине ціле. Їх потрібно проводити одночасно, а не по черзі. Правило 6. Всі вправи, можна виконувати в положенні як стоячи, так і сидячи або лежачи. Правило 7. Кількість повторень тієї чи іншої вправи повинна бути кратна чотирьом. У міру засвоєння дихальних елементів дану величину підвищують у 2 рази. Правило 8. До занять слід приступати, перебуваючи в гарному і бадьорому настрої

Номер слайду 7

Дихальну гімнастику з дитиною починайте з чотирьох базових вправ:1. «Долоньки»Ми долоньки всі стискаємо,Носом вірно ми вдихаємо. Як долоньки розтискаємо,Вільно, дружно видихаємо. Стати рівно , ноги трішки вужче, ніж на ширині плечей. Руки зігнуті у ліктях , лікті опущені, долоньки розвернуті до глядача. На рахунок «раз» - хапальні рухи долоньками (стискаємо в кулачки), одночасно з рухами шумно шмигаємо носом. Зразу після вдиху долоньки розжимаються, видих іде самостійно. Активних вдих – пасивний видих. На 4 рахування робимо підряд 4 коротких вдихи – рухи, потім відпочиваємо 3-5 секунд. Норма: 4 рази по 4 вдиху – руху (для дітей)

Номер слайду 8

Основні правила виконання: Вдих робиться одночасно з рухом. У дихальній гімнастиці Стрельникової О. М. немає вдиху без руху, а руху - без вдиху. Вдих - гранично активний, галасливий, різкий і короткий (носом), видих - абсолютно пасивний (через рот). Видих повинен йти після кожного вдиху самостійно через рот. Не затримуйте і не виштовхуйте видих. Усе вдихи-руху в гімнастиці робляться в темпоритмі стройового кроку. Кількість повторень тієї чи іншої вправи повинна бутикратна чотирьом. У міруосвоєння дихальних елементів дану величину підвищують у 2 рази. І цевідбувається зовсім не випадково. Вважається, що вісімка є символом нескінченності і вічності. Вправи можна робити стоячи, сидячи, лежачи. Виконуйте вправи в хорошому, бадьорому настрої. Не примушуйте себе робити те, що вам заподіює дискомфорт. Якщо всі правила дотримані, то приступайте до виконання безпосередньо дихальної гімнастики.2. «Погончики» Долоньки в кулачки стискаємо,Потім ручки вниз штовхаємо,Кулачки тут розтискаємо,Повітря носиком вдихаємо. В.п., як у вправі №1. Руки злегка зігнуті у ліктях, кисті рук стиснуті в кулачки, кулачки прижаті до живота на рівні поясу.  На рахунок «раз» з силою штовхаємо кулачки донизу (руки від плеч до кінчиків пальців вирівнюються, пальці розтопирюються, руки в сторони при цьому не розводяться, тобто розкриті долоньки поряд) – вдих! Повертаємо руки у вихідне положення: прямі руки знову злегка згинаються в ліктях, кисті стискаються в кулачки і знаходяться близько один до одного, притискаючись до живота на рівні пояса – видих іде пасивно. Норма: 4 рази по 4 вдиху – руху.

Номер слайду 9

Основні правила виконання: Вдих робиться одночасно з рухом. У дихальній гімнастиці Стрельникової О. М. немає вдиху без руху, а руху - без вдиху. Вдих - гранично активний, галасливий, різкий і короткий (носом), видих - абсолютно пасивний (через рот). Видих повинен йти після кожного вдиху самостійно через рот. Не затримуйте і не виштовхуйте видих. Усе вдихи-руху в гімнастиці робляться в темпоритмі стройового кроку. Кількість повторень тієї чи іншої вправи повинна бутикратна чотирьом. У міруосвоєння дихальних елементів дану величину підвищують у 2 рази. І цевідбувається зовсім не випадково. Вважається, що вісімка є символом нескінченності і вічності. Вправи можна робити стоячи, сидячи, лежачи. Виконуйте вправи в хорошому, бадьорому настрої. Не примушуйте себе робити те, що вам заподіює дискомфорт. Якщо всі правила дотримані, то приступайте до виконання безпосередньо дихальної гімнастики.3. «Насос» («Качаємо шини»)По шосе летять машини –Поспішають і гудять. Накачаємо всі шини,Ми багато раз підряд. Шини швидко ми качаємо, Голову не підіймаємо. Діти стоять, злегка зсутулившися; голова без напруги злегка опущена вниз (дивитися собі під ноги); руки знаходяться перед собою кистями до колін, злегка зігнуті в ліктях і абсолютно розслаблені.  На рахунок «раз» злегка кланяємося вниз – руки, випрямляючись, легкими рухами тягнуться до полу, голова опущена – вдих (в кінцевій крапці поклону). Опускається до низу верхня частина тулуба, тобто поклон здійснюється за рахунок округленої спини, ноги прямі.«Два» - випрямились, але не повністю, тобто спина не рівна і пряма, злегка нахилена, неначе зсутулилась, - видих пішов пасивно. Норма: 4 рази по 4 вдиху - поклону.

Номер слайду 10

Основні правила виконання: Вдих робиться одночасно з рухом. У дихальній гімнастиці Стрельникової О. М. немає вдиху без руху, а руху - без вдиху. Вдих - гранично активний, галасливий, різкий і короткий (носом), видих - абсолютно пасивний (через рот). Видих повинен йти після кожного вдиху самостійно через рот. Не затримуйте і не виштовхуйте видих. Усе вдихи-руху в гімнастиці робляться в темпоритмі стройового кроку. Кількість повторень тієї чи іншої вправи повинна бутикратна чотирьом. У міруосвоєння дихальних елементів дану величину підвищують у 2 рази. І цевідбувається зовсім не випадково. Вважається, що вісімка є символом нескінченності і вічності. Вправи можна робити стоячи, сидячи, лежачи. Виконуйте вправи в хорошому, бадьорому настрої. Не примушуйте себе робити те, що вам заподіює дискомфорт. Якщо всі правила дотримані, то приступайте до виконання безпосередньо дихальної гімнастики.4. «Кішка» (присідання з поворотом)Лапки в кулачки стискаємо, Запах мишки ми пізнаємо,Робити вдих не забуваємо, Кігтики ми випускаємо. Діти стоять рівно і прямо; ступні ніг вужче, ніж на ширині плечей; руки наполовину зігнуті в ліктях, розслаблені кисті рук знаходяться попереду на рівні поясу. На рахунок «раз» повертаємо верхню половину тіла праворуч, злегка присідаємо 1 раз (ноги трішки згинаються в колінах, а кисті рук одночасно роблять хапальні рухи - кулачки різко розжимаються) – вдих! Зразу ж після цього ноги випрямляються, кулачки, знаходяться на рівні пояса, розжимаються, потім верхня половина тіла повертається у вихідне положення, - видих іде пасивно: «Кішка намагається схватити мишку». На рахунок «два» - в лівій кінцевій крапці ноги знову злегка згинаються в колінах, а кисті рук, що знаходяться на рівні пояса, тепер роблять хапальні рухи зліва – з шумним і коротким вдихом через ніс. Норма: 4 рази по 4 вдиху-руху

Номер слайду 11

Основні правила виконання: Вдих робиться одночасно з рухом. У дихальній гімнастиці Стрельникової О. М. немає вдиху без руху, а руху - без вдиху. Вдих - гранично активний, галасливий, різкий і короткий (носом), видих - абсолютно пасивний (через рот). Видих повинен йти після кожного вдиху самостійно через рот. Не затримуйте і не виштовхуйте видих. Усе вдихи-руху в гімнастиці робляться в темпоритмі стройового кроку. Кількість повторень тієї чи іншої вправи повинна бутикратна чотирьом. У міруосвоєння дихальних елементів дану величину підвищують у 2 рази. І цевідбувається зовсім не випадково. Вважається, що вісімка є символом нескінченності і вічності. Вправи можна робити стоячи, сидячи, лежачи. Виконуйте вправи в хорошому, бадьорому настрої. Не примушуйте себе робити те, що вам заподіює дискомфорт. Якщо всі правила дотримані, то приступайте до виконання безпосередньо дихальної гімнастики. Почавши займатися з дитиною досить простими, але ефективними вправами з дихальної гімнастики, ви забудете, що таке простуда, бронхіт, ларингіт. А ще, мова у крихітки буде красивою і поставленою  за рахунок правильного діафрагмально-ребрового дихання.

Номер слайду 12

Висновки: Таким чином, за допомогою дихальних вправ можна істотно розширити здатність дитячого організму використовувати переносимий кров'ю кисень. Це, в свою чергу, забезпечить збільшення енергетичного потенціалу організму і сприятиме збільшенню працездатності, адаптації до фізичних навантажень, формуванню гарного самопочуття і бадьорості протягом усього дня.

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федоренко Елизавета
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
7921
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку