Дидактичні казки можуть розкривати сутність і важливість певних знань. Завдяки їх використанню на уроках значно покращуються результати навчальних досягнень та підвищується рівень пізнавального інтересу молодших школярів.
Казка про букви Я Ю Є Ї
Одного разу всі букви зібралися на вечірку, на якій вирішили скласти Алфавіт. Майже всі зібралися, та не було букви «Я» зі своїми подружками – «Є», «Ю», «Ї».
Довго їх чекали, вже й надію втратили. Аж раптом здалеку вони побачили їх. «Я»,«Є», «Ю», «Ї» йшли повільно, гордо й величаво, немов би кожна з них несла корону на голові. Прийшовши, вони навіть не привіталися з іншими буквами і не вибачились за запізнення. Всі присутні були дуже обурені їхньою неповагою, і запитали про те, чому вони себе так неввічливо ведуть. На що отримали відповідь, що букви «Я»,«Є», «Ю», «Ї» не такі як всі, і хочуть , щоб їх поважали більше. А це означає, що вони позначатимуть завжди аж 2 звуки. Всі букви обурилися такій нахабності. Та «Я»,«Є», «Ю», «Ї» поставили вимогу: або так, або ніколи вони не будуть в Алфавіті. Але цього допустити було неможливо, тому що багато слів мали в собі ці букви. Довго вони радились, і голосні дали таку пропозицію: щоб букви «Я»,«Є», «Ю», «Ї» будуть позначати 2 звуки тоді, коли стоятимуть на початку складу, після апострофу і поряд з ними голосними . А у всіх інших випадках вони будуть тільки пом’якшувати попередній приголосний. З великою неохотою букви погодились, адже вони , хоч і таємно, проте дуже хотіли потрапити до веселого містечка Алфавіт. І з тих пір вони, коли стоять на початку складу, слова, завжди позначають 2 звуки. А буква «Я» стоїть в кінці Алфавіту з «Ь», який постійно їй нагадує про те, що вона може пом’якшувати попередній приголосний.
Нарешті всі дійшли згоди і Алфавіт був складений.