Ліс. Дикі тварини. Різновиди тварин.

Про матеріал
Формувати уявлення про тварин, зокрема про диких; розширити знання про деяких мешканців лісу; вчити дітей встановлювати причинно-послідкові зв’язки в природі; розвивати допитливість, бажання спостерігати за тваринами; виховувати дбайливе, турботливе ставлення до тварин;
Перегляд файлу

       Заняття

Тема: Ліс. Дикі тварини.

Мета: Формувати уявлення про тварин, зокрема про диких; розширити знання про деяких мешканців лісу; вчити дітей встановлювати причинно-послідкові звязки в природі; розвивати допитливість, бажання спостерігати за тваринами; виховувати дбайливе, турботливе ставлення до тварин;

                                         Хід заняття

1. Вправа «Знайомство з тваринами».

Вчитель читає вірш.

В зеленім, зеленім, зеленім лісу

Зелений листок-прапорець я несу.

Пісня весняна поряд звучить,

Вода у струмочку ласкаво сюрчить.

Зозуля кує, на березі сидить,

У хащі в барлозі дрімає ведмідь.

В густім і зеленім лісі

Гуляють хитрющі лиси,

Тікають зайці боязливі,

Та рискають вовки сміливі.

- Про що і про кого йде мова у віршику? (Відповіді дітей.)

Вчитель виставляє малюнки із зображенням тварин, яких називають діти.

- До якої частини природи належать тварини? Доведіть свою думку. (Діти роздумують і відповідають.)

- Погляньте ще раз на малюнки. До якої групи ми можемо віднести цих тварин: диких чи свійських? Чому ви так вирішили? Назвіть ознаки, які допомогли вам у цьому. (живуть у лісі, їжу знаходять самостійно.)

- Уважно розгляньте тварин. Назвіть, чим вони схожі чим відрізняються. Де живуть ці тварини? Чим живляться? (Відповіді дітей.)

2. Вправа «Чим схожі, чим відрізаються».

Вчитель знову звертає увагу на зображення тварин.

- Назвіть частину тіла цих тварин. (діти називають: голова, шия, тулуб, лапи, хвіст.)

- Тіло кожної тварини має різну форму, розмір, але складається з однакових частин. А що ще є спільним для всіх тварин?

(Вчитель акцентує увагу дітей на тому, що тіло тварин вкрите шерстю: ця ознака є однією з головних для звірів.)

Вчитель показує малюнки із зображенням лося та дикого кабана.

- Погляньте на ці малюнки. Кого ви бачите? (Відповіді дітей.)

- Що спільного є у цих тварин? Чим вони відрізняються? (Діти порівнюють та відповідають.)

- Дикий кабан не запасає продукти на зиму. Восени він може вдертися на поле, засаджене картоплею, та завдати людям великої шкоди. У лісі живиться жолудями, корінцями. Про своє лігво кабан не дуже дбає, бо завдяки густій щетині й грубій шкірі він не замерзає навіть узимку.

  Лосі – доволі великі тварини. Самця легко впізнати за рогами, у самок їх немає. Лосі полюбляють ласувати молодими осиками, березами. Вони пощипують травицю, їдять папороть, гриби. А ще вони ласують мухоморами. Дуже багато часу лосі проводять біля води, бо вони плавають добре. Навіть малих лосенят одразу вчать триматися на воді.

 - Відгадайте загадку.

 Котиться клубок, зовсім без ниток.

 Замість ниток – безліч голочок. (Їжак.)

- Що ви можете розказати про побудову тіла їжака? Чи вкрито воно шерстю? Зверніть увагу: в їжака замість шерсті – колючки. А ще ця тварина дуже дбайлива. Восени їжак вириває собі нору між корінням дерев. Вона глибоко, захищена від вітру і снігу. Потім він вистеляє свою нору мохом і листям й солодко спить цілу зиму, аж до весни.

3. Фізкультхвилинка.

 Йшов по лісу їжачок,

 В нього шубка з голочок,

 Ніс багато грибочок,

 Аж болів йому бочок.

 Раз, два, три, чотири, пять!

 Зупинився спочивать.

4. Гра «Їжачки, зайчики, лисички».

Вчитель на вушко кожній дитині називає одну з трьох тварин (їжачок, зайчик, лисичка). Після чого діти повинні  тільки за допомогою жестів та міміки показати своїх тварин і зібратися в три групи. Вчитель звертає увагу дітей на те, щоб вони, імітуючи свою тварину, уважно спостерігали за іншими і рухались у напрямку тієї дитини, яка, на їх думку, показує таку саму тварину.

5. Гра «Дорослі та малюки».

Діти беруть на столі вчителя картки із зображенням диких тварин та їх дитинчат. Кожна дитина називає свою тварину й стає в коло, тримаючи картки перед собою. Роль ведучого виконує вчитель ( після того як діти усвідомлять правила гри, цю роль можна надати дитині).

Ведучий називає будь-яку тварину, та дитина, яка має картинку із зображенням цієї тварини, тікає з кола, а ведучий намагається наздогнати її. Дитина, щоб її не наздоганяли, швидко називає іншу тварину або її дитинча ( але назвати можна лише тих тварин, що зображенні на картках). Перша дитина зупиняється, а друга, що тримає картку із зображенням названої тварини тікає, ведучий намагається її впіймати. Гра продовжується до тих пір, поки ведучий не впіймає когось із дітей.

6. Підсумок заняття.

- Про яких тварин ми говорили на занятті?

- Чому їх називають дикими? Наведіть приклади.

- У яких казках зустрічаються дикі тварини?

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
2530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку