„ЛІСОВА ГАЛЯВИНА”
(І ЧАСТИНА)
Мета: Продовжувати вчити дітей зображувати предмети оточуючого середовища шляхом скручування та зминання туалетного паперу, створювати грибну сімейку. Формувати вміння виділяти форму предметів (грибочків), бачити їхнє правильне просторове сполучення. Розвивати естетичні уявлення про природу. Викликати задоволення і радість від творчого виконання роботи. Виховувати колективізм, бажання допомогти другу.
Матеріал: Зразки, іграшка - білочка, туалетний папір, розірваний на невеличкі смужки, клейстер, вологі серветки , картон, формату А-5 зеленого кольору, підкладні дощечки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Діти, до мене по допомогу прискакало білченя Пухнастик. Воно назбирало багато грибочків на довгу, холодну зиму, оскільки його мама білка попросила допомогти запастися їжею. Зрозуміло, що в мами білки багато справ і вона не встигає все зробити сама. Але Пухнастик ще такий недосвідчений. Ось всі грибочки, що воно назбирало (муляжі), але я щось невпевнена чи ті гриби можна їсти. Погляньте в кошик. (Діти відбирають неїстівні гриби - мухомори, бліді поганки…, пояснюють, що ці гриби небезпечні та отруйні).
- А які ж гриби можна вживати в їжу білочкам? (діти називають та показують на муляжах).
- Знаєте, Пухнастик може знову помилитися, тому ми краще допоможемо йому запам’ятати їстівні гриби і зробимо на згадку „лісову галявинку” з грибочками. А допоможе нам в цьому фантазія Принцеси Паперлюшки
- Давайте уважно подивимось на грибочок, що можна сказати про його будову? (складається з двох частин - шляпки і видовженої ніжки). Ніжку ми зробимо шляхом скручування паперу в трубочку, не забудьте, що ніжка доверху тонша, а донизу - товстіша.
- Тому трубочка повинна бути конусної форми, а краї трохи загнемо, щоб придати округлості. Тепер швидко обмокнемо „ніжку” в клей і приклеїмо по центру нашої „галявинки”.
Шапочка більш округла, тому папір зминаємо більш в округлу форму. Складаємо папір у кілька шарів, підгинаємо краї, а всередину підкладаємо ще трохи зім’ятого паперу. Тепер добре насичуємо клеєм і прикладаємо шляпку зверху на ніжку, притискаємо краї. Ось і вийшла одна сироїжка, або білий грибочок. Тепер, зліва та справа додаємо ще по одному грибочку, щоб вийшла сімейка грибів.
- Грибочки в нас готові, але не забувайте, що надворі місяць листопад, а тому, що відбувається в природі?... (опадає листя, травичка жухне…)
- Тому треба показати цей листопад. Давайте скрутимо декілька „листочків” та наклеїмо їх на нашій „галявинці” у довільному розміщенні (на шапочці грибочків, падають зверху, лежать на землі, кружляють у повітрі…). Також можна нарізати ниточки жовтого кольору та „приховати” грибну сімейку, адже грибочки так полюбляють ховатися в листі та травичці.
- Давайте ще раз пригадаємо, що за чим ми будемо робити і як?...
Лунає спокійна музика, діти працюють
Виставка дитячих робіт, їх аналіз, поради вихователя.
- Діти, дуже гарний ліс в нас вийшов і я думаю, що Пухнастик більше ніколи не помилиться і буде збирати тільки їстівні грибочки. А тепер він вам дякує за допомогу, йому час йти додому. Він прощається із вами і ще сказав мені на вушко, що таких гарних майстрів Пухнастик не зустрічав, бо ваші грибочки вийшли, як справжні. До нових зустрічей! На все добре!
Вигляд роботи ІІ етапу: після висихання та розфарбовування.
Виставка дитячих робіт: