Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні

Про матеріал

ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО.ОСНОВНІ ЛІСОВІ ПОЯСИ СВІТУ.ЛІСОЗАБЕЗПЕЧЕНІСТЬ.ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО В УКРАЇНІ. Лісове господарство — галузь економіки, що вивчає, веде облік і відтворення, охорону і захист лісів, а також регулювання їх використання в цілях задоволення потреб у лісових ресурсах. Лісове господарство складається з: лісівництва, лісозаготівлі, одержування та первинного оброблення технічної або паливної деревини, збирання дикорослих лісових продуктів.

Перегляд файлу

Дата ___/___/___            Урок №                   Клас  9

 

ТЕМА УРОКУ:  Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні

Мета:

формувати предметні компетентності:

учні називають основні лісові пояси світу, пояснюють та показують на карті розміщення лісових поясів та лісових масивів в Україні; пояснюють розміщення лісових поясів світу, лісових масивів в Україні; порівнюють лісозабезпеченість України, світу й окремих його регіонів; оцінюють вплив лісового господарства на стан географічного се­редовища.

 

хронологічну: орієнтуватися в дослідженні переміщення материків.

інформаційну: працювати з джерелами географічної інформації; критично аналізувати й оцінювати географічні інформаційні джерела, виявляти об’єктивність і необ’єктивність інформації, її достовірність і науковість; користуватися довідковою літературою

мовленнєву: будувати усні та письмові висловлювання щодо географічних фактів, подій і явищ (усно чи письмово: надавати характеристику об’єктів, явищ, подій, видатних дослідників; складати пазли, висловлювати власну думку, формулювати й захищати власні презентації).

логічну:  аналізувати, пояснювати, формулювати теоретичні поняття, положення; користуватися науково-географічною термінологією, застосовувати поняття як інструмент пізнання нового.

 

картознавчу:  читати різні види карт, аналізувати їх та використовувати як джерела різноманітної інформації.

розвивати ключові компетентності:

- спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами:

-усно  й письмово  тлумачити  географічні  поняття, факти, явища.

- математична грамотність:

-застосовувати  математичні  методи  для  розв’язання  географічних  проблем  і  задач, розуміти  і  використовувати  математичні  моделі  природних  та  суспільних  явищ і процесів.

- компетентності в природничих науках і технологіях:

-пояснювати  явища  в  живій  природі, використовуючи  наукове  мислення;

-самостійно чи в групі досліджувати живу природу, аналізувати і визначати проблеми довкілля;

-оцінювати  значення  географії  для  сталого  розвитку  та  розв’язання  глобальних  проблем.

- інформаційно-цифрова компетентність:

-використовувати  сучасні  цифрові  технології  і  пристрої  для  спостереження  за  довкіллям, явищами і  процесами  в  суспільстві і  живій природі;

-створювати інформаційні продукти (мультимедійна  презентація)  природничо – географічного  та  суспільно-географічного  спрямування;

-шукати, обробляти і зберігати  інформацію  географічного  характеру, критично  оцінюючи її.

- уміння навчатися впродовж життя:

-організовувати й оцінювати свою навчально-пізнавальну діяльність самостійно  чи  в групі планувати і проводити спостереження,  ставити перед собою цілі і досягати їх.

- екологічна грамотність і здорове життя:

-працювати в команді під час  реалізації  географічних знань.

виховна:

  • виховувати прагнення до активної життєвої позиції;

патріотичне виховання почуття любові до своєї Вітчизни

 

Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, пояснення, бесіда),наочні (демонстрація таблиць, гербаріїв), практичні (робота з таблицями, виконання лабораторного дослідження).

Внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки: історія, біологія, народознавство,українська література, природознавство, хімія,фізика.

Тип уроку. Комбінований

Наскрізні змістові лінії:

Громадянська відповідальність

Формування діяльного члена громади й суспільства, який:

- розуміє принципи й механізми функціонування суспільства;

- є вільною особистістю;

- визнає загальнолюдські й національні цінності;

- керується морально-етичними критеріями й почуттям громадянської

  відповідальності у власній поведінці.

Екологічна безпека та сталий розвиток

- формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної

  свідомості.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка виконання учнями домашнього завдання

1.Назвіть «три хліби людства»

А) пшениця, Б) ячмінь, В) рис, Г) соя, Д) кукурудза

2. Виберіть з переліку країну, що має найбільше поголів’я овець

А) Індія, Б) Бразилія, В) Австралія, Г) Китай

3. Виберіть з переліку технічні культури

А) жито та ячмінь, Б) просо і соя, В) цукровий буряк, соняшник

4. Виберіть з переліку країни, які спеціалізуються на вирощуванні чаю.

А) Аргентина, Китай  Б) Індія, Іран В) Індія, Шрі-Ланка.

5. Виберіть з переліку країну, що має найбільше поголів’я великої рогатої худоби.

А) Австралія, Б) Італія, В) Індія, Г) Україна

6. Одна з найбільш динамічних галузей світового тваринництва.

А) бджільництво, Б) птахівництво, В) вівчарство

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Лісовегосподарство. Лісозабезпеченість.

Лісове господарство – галузь економіки, що вивчає, веде облік і відтворення, охорону і захист лісів, а також регулювання їх використання в цілях задоволення потреб у лісових ресурсах. Лісове господарство складається з: лісництва, лісозаготівлі, одержування та первинного оброблення технічної або паливної деревини, збирання дикорослих лісових продуктів.

Лісозабезпеченість території – показник, розрахований шляхом ділення площі лісів на кількість населення світу, країни (області). Лісозабезпеченість населення країни становить: 10,4 млн. га : 42 млн. 650 тис. осіб = 0,24 га на одну особу (удвічі менше, ніж середній показник у світі)

Лісистість території — відношення площі лісів до загальної площі території. Лісистість території України становить 15,9 %.

2. Основні лісові пояси світу.

Майже всі ліси планети зосереджені в двох лісових поясах, які умовно називають північний та південний.

Ліси північного поясу зосереджені в помірному поясі північної півкулі (тут переважають хвойні породи дерев). Він охоплює значну територію в Азії та Північній Америці. У цьому поясі найбільші масиви лісів мають Росія, Канада, США, Швеція та Фінляндія. Площа північного поясу відносно стабільна, а в останні роки навіть збільшується.

Ліси південного поясу розташовані в екваторіальному й субекваторіальному поясах (переважають широколистяні породи дерев). Це північ Південної Америки (басейн Амазонки), Центральна Америка, західна частина екваторіальної Африки (зокрема басейн річки Конго), Південно-Східна Азія, північний схід Австралії. Найбільші лісові масиви тут зосереджені в Бразилії, Колумбії, Конго, Мозамбіку, Індонезії, Малайзії. Площа південного поясу скорочується через активну вирубку лісів у країнах, що розвиваються.

3.Лісове господарство в Україні.

qr-code (24)

Ліси України сформовані понад 30 видами деревних порід, серед яких домінують сосна, дуб, бук, ялина, береза, вільха, ясен, граб, ялиця.

До особливостей лісів та лісового господарства України належать:

  • відносно низький середній рівень лісистості території країни;
  • зростання лісів у різних природних зонах (Полісся, Лісостеп, Степ, Українські Карпати) з найбільшою концентрацією в Поліссі та Карпатах;
  • переважно екологічне значення лісів та висока їх частка (до 50%) з режимом обмеженого лісокористування;
  • високий відсоток заповідних лісів (15,7 %), який має стійку тенденцію до зростання;
  • значна площа лісів у зоні радіоактивного забруднення;
  • половина лісів України є штучно створеними і потребують посиленого догляду (кожний другий гектар лісу створений штучно).

Ведення лісового господарства країни здійснюють відповідно до Державної цільової програми «Ліси України».

Загальні середньорічні обсяги заготівлі деревини в останні роки в середньому становлять близько 16 млн. м.

 

V. Узагальнення і систематизація вивченого

Метод «Мікрофон»

  • Які завдання вирішує лісове господарство?
  • Що таке лісозабезпеченість? Які причини змін показника лісозабезпеченості?
  • Чому майже всі ліси планети сконцентровані в двох лісових поясах?
  • Назвіть відмінності північного та південного лісових поясів. Поясніть причини відмінностей.
  • Укажіть основні причини скорочення площі лісів.
  • Уявіть, що ви очолюєте лісове господарство в африканській країні, де скорочуються площі лісів. Які заходи запропонуєте для вирішення цієї проблеми?
  • Назвіть головні особливості лісового господарства України.

 

 

VI.  Підсумки уроку

Прийом «Уявний мікрофон»

Передаючи  один  одному  уявний  мікрофон,  учні  відповідають  на
запитання.
  Як у  повсякденному житті мені знадобиться інформація, яку я  отримав
на уроці?
 

 

VII.   Домашнє завдання

 

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
8703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку