Вправа "Поверни мене в сім'ю"дає можливість перевірити рівень компетентності учнів з теми "Проза 20-30-х років хх століття"; виховує почуття гордості за письменників, твори яких є окрасою літературного фонду Ураїни.
Підсумковий урок з теми «Проза 20 – 30-х років ХХ ст.» 11 клас
Мета: перевірити рівень компетентності учнів з даної теми; виховувати почуття гордості за письменників, твори яких є окрасою літературного фонду України.
Літературна вправа « Поверни мене в сім’ю»
1. Для виконання цієї вправи клас треба поділити на 4 групи.
2. Кожна група обирає лідера, який буде координувати роботу учнів.
3. Групи отримують аркуші з матеріалом для виконання завдань і аркуші для відповідей.
4. Інструктаж учителя щодо виконання даної вправи.
Кожна група вибирає і записує тільки той матеріал, який стосується письменника, зображеного на аркуші для відповідей.
5. Виконання вправ. 6. Презентація. 7. Рефлексія.
Матеріал, який треба використати
під час виконання завдань
Фітільов, Лорд Лістер,Павло Губенко, Павло Грунський, Георгій Ней,
2. Визначити, хто з письменників використовував дані жанри.
Епос, роман, новела, мариністичний роман, усмішка, урбаністичний
роман, психологічний роман.
3. Хто з письменників використав дані епіграфи чи присвяту?
«Цвітові яблуні», «Життя є молодість, труд і любов», «О корабле, тебе все манить хвиля моря?»
ВАПЛІТЕ та Ланка?
«Чотири шаблі», «Вершники», «Моя автобіографія», «Вишневі усмішки», «Вишневі кримські усмішки», «Я (Романтика)», «Молодість», «Досвітні симфонії», «Майстер корабля», «Тарас Шевченко», «Борислав сміється», «Українізуємось», «Чудака, їй-богу».
Сев, МайК, Степан, Я, дегенерат, Надійка, Тагабат, Рита, То-Ма-Кі, Тайах, мати, Андрюша, Тамара Василівна, Генрі, Редактор, Зоська, сом, Професор, Директор, Поля, Сабанеєв.
Різновид гуморески, у якому поєднано жанрові особливості гумористичного оповідання, анекдоту та фейлетону, - це ?
Роман, у якому акцент перенесено на міську проблематику, на філософські питання буття людини, її психіку, називається …
Невеликий розповідний твір про якусь незвичайну життєву подію з несподіваним закінченням, називається … ?
«Усе пахне живим деревом і лісовою нудьгою. Кожне дерево не втратило ще індивідуальності. Дуб кричить. Що він дуб, сосна стогне, що вона сосна, негній-дерево крекче й собі своє ім’я».
«Я йшла східцями нагору й повторювала собі, ніби молитву: «Треба додому повертатися. Треба додому повертатися. Додому повертатися».
«Я йшов у нікуди. Без мислі, з тупою пустотою, з важкою вагою на
своїх погорблених плечах. Я йшов у нікуди».
«Ніч. На небі нагромаджувалися химерні темні скелі, море
здавалося чорною пащею колосальної машини, звідти дмухало
солоним , густим повітрям, вітром неймовірної сили. Був шторм».
«Город мертвий та йде в дику середньовічну даль. На небі
виростають зорі й проливають на землю зелене болотяне світло.
Потім гаснуть, пропадають».
Учням, які мають середній рівень компетентності, можна дати картки з питаннями, на які вони повинні дати письмову відповідь.
Картка №1
Микола Хвильовий
О. Досвітній, називалась…
4. Твір, який ми вивчали, називається …
5. Літературний рід даного твору –
6. Жанр:
7. Імена героїв твору:
8. Присвята твору:
9. Цитати:
Картка № 2
Юрій Яновський
Картка № 3
В. Підмогильний
1. Псевдонім Валер’яна Підмогильного…
2. Літературне угрупування, яке організував В. Підмогильний,
називалося..
3 Вийшли друком такі книжки:
4 Твір, який ми детально розглядали, називається…
5 Літературний рід даного твору:
6. Жанр:
7. Імена героїв твору:
8. Цитати:
Картка № 4
Остап Вишня
його називали…