«Література рідного краю. Творча вітальня з письменником-земляком"

Про матеріал
Тема заняття: «Література рідного краю. Творча вітальня з письменником-земляком Леонідом Закалюжним». Вид заняття: комбіноване Тип: зустріч з письменником. Мета заняття: освітня: розширити знання студентів про сучасних літературних діячів Житомирщини; ознайомити з життєвими цінностями та творчою лабораторією письменника-земляка; проілюструвати талант та красу творів митця. розвиваюча: розвивати комунікативні вміння, образне мислення, культуру мовлення, навички виразного читання, творчі здібності студентів, акторську та поетичну майстерність, естетичні смаки та морально-етичні погляди; сформувати у студентів уявлення про своєрідність дитячої літератури; розглянути особливості поняття «дитяча література», характерні специфічні риси творів для дітей; функції дитячої літератури. виховна: сприяти формуванню активної життєвої позиції громадянина; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю; спонукати студентів до творчої діяльності; виховувати почуття прекрасного, уміння насолоджуватися художнім твором; цінувати художній набуток поетів-земляків, плекати почуття гордості за творчих людей. методична: показ методики проведення заняття з використанням активних та інтерактивних технологій навчання, методів і прийомів розвитку критичного мислення. Методи та прийоми навчання: розповідь, ілюстрації, інтерв’ю з письменником, перегляд презентації, бесіда, декламування поезій автором та студентами, майстер-клас «Я поет», демонстрація.
Перегляд файлу

 

Дисципліна: «Українська література»

Тема заняття: «Література рідного краю. Творча вітальня з письменником-земляком Леонідом Закалюжним».

Вид заняття: комбіноване

Тип: зустріч з письменником.

Мета заняття:

освітня: розширити знання студентів про сучасних літературних діячів Житомирщини; ознайомити з життєвими цінностями та творчою лабораторією письменника-земляка; проілюструвати талант та красу творів митця.

розвиваюча: розвивати комунікативні вміння, образне мислення, культуру мовлення, навички виразного читання, творчі здібності студентів, акторську та поетичну майстерність, естетичні смаки та морально-етичні погляди; сформувати у студентів уявлення про своєрідність дитячої літератури; розглянути особливості поняття «дитяча література», характерні специфічні риси творів для дітей; функції дитячої літератури.

виховна: сприяти формуванню активної життєвої позиції громадянина; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю; спонукати студентів до творчої діяльності; виховувати почуття прекрасного, уміння насолоджуватися художнім твором;                                                                           цінувати художній набуток поетів-земляків, плекати почуття гордості за творчих людей.

методична: показ методики проведення заняття з використанням активних та інтерактивних технологій навчання, методів і прийомів розвитку критичного мислення.

Методи  та прийоми навчання: розповідь, ілюстрації, інтерв’ю з письменником, перегляд презентації, бесіда, декламування поезій автором та студентами, майстер-клас «Я поет», демонстрація.

 

Хід заняття

№ з/п час хв.

Етапи та елементи заняття

Діяльність викладача

Діяльність студентів

Матеріали методичного забезпечення

І. Підготовчий етап

 

1./2

12:10-12:12

Організаційна частина

Вітається, перевіряє присутніх, готовність до заняття

Староста звітує.

Створення ситуації інтересу

Добрий день! Прошу вас зайняти місця за круглим столом.

Рада вас усіх вітати на нашому незвичайному занятті.

Перш ніж розпочати, відмітимо відсутніх.

(Мелодія) Сьогодні ми з вами спробуємо поринути в атмосферу мистецтва у кількох його різновидах.

- Які ж види мистецтва ви думаєте сьогодні будуть задіяні? (література, образотворче мистецтво: живопис, скульптура, графіка; музика, архітектура, театр, тощо).

 Література - це мистецтво слова. Саме  вона відтворює дійсність у художніх образах, створює нову художню реальність. Це результат творчого процесу автора зафіксований у тексті. Як нотка до ноти створюють мелодію, так кожне підібране слово автора створює для читача дивовижну розповідь.

ІІ. Основний етап

 

2./4

12:12-12:16

Оголошення теми й мети

Оголошує тему, мету. Визначає навчальні цілі, мотивує

Сприймають та аналізують.

Пояснення, аналіз.

Презентація (впродовж заняття)

       Слайд №1. Тема нашого заняття «Література рідного краю» є обов’язковою у вивченні літератури. - Як ви думаєте, для чого нам потрібно знати ЛРК? (щоб знати письменників, познайомитися з їх творчістю, знати про свій край, розуміти його культуру).

- Яких вихідців нашого Полісся ви знаєте? (Б. Тен, Л. Українка, М. Рильський, Є. Концевич,                М. Зіновчук, В. Шинкарук, О. Ольжич, В. Земляк - портрети прикріплені на дошці).

Красою нашого краю захоплювався і французький письменник Оноре де Бальзак, який повінчався у м.Бердичеві з Евеліною Ганською.

       Слайд №2. Отож, метою нашого заняття є збагатити свої знання  про сучасних літературних діячів Житомирщини,  ознайомити з життєвими цінностями та проілюструвати талант та красу творів митця. Розвивати ваші комунікативні вміння, образне мислення, культуру мовлення, навички виразного читання, творчі здібності, акторську та поетичну майстерність. Цінувати художній набуток поетів-земляків, бути гордим за їхні досягнення. Розглянемо особливості поняття «дитяча література», характерні специфічні риси творів для дітей.

3./4

12:16-12:20

Введення в творчу, ігрову атмосферу

Презентує епіграф заняття, задає проблемне питання. Пояснює форму проведення заняття, подає роздатковий матеріал.

Слухають, висловлюють свої думки. Знайомляться з планом-конспектом заняття «Записки журналіста».

Ілюстрації.

Пам’ятка.

Слайд №3. Епіграф. Подивіться на епіграф. Як ви розумієте слова І. Франка? «Кожен чільний письменник – чи він слов’янин, чи німець, чи француз, чи скандинавець, - є наче дерево, що своїм корінням впивається якомога глибше і міцніше у свій рідний, національний ґрунт, намагається ввіссати в себе і переварити в собі якнайбільше його живих соків, а своїм пнем і кроною поринає в інтернаціональній атмосфері ідейних інтересів, наукових, суспільних, естетичних і моральних змагань. Тільки той письменник може… мати якесь значення, хто має і вміє цілій освіченій людськості сказати якесь своє слово в такій формі, яка б найбільше відповідала його національній вдачі» (І. Франко).

(Велике значення для кожної держави має письменник, який висловлює своє слово, свою національну вдачу, адже він увібрав у себе все, що має рідна земля, рідний народ: традиції, мораль, культуру).

4./8

12:20-12:28

Актуалізація опорних знань.

Систематизує набуті знання студентів. Опитування.

Відповідають. Заповнюють «Записки журналіста»

Бесіда, випереджувальні завдання.

         Зверніть увагу! На моєму столі є мікрофон, на ваших столах роздані «Записки журналіста», як ви думаєте, чому журналіста? (будемо журналістами). Сюди ви будете занотовувати основні записи, висновки, можливо, нові для вас терміни, питання, тощо.

         Наша аудиторія перетворюється в студію, я у ведучу творчої вітальні, а ви -  журналістів. У чому полягає ваше завдання журналіста? (ставити питання) Спробуємо себе у нових, цікавих ролях. Не вистачає головного…Справжнього письменника!

5./55

12:28-13:23

Основна частина заняття.

Знайомить з гостем. Презентує аудіо-, відео-матеріал.

Слухають. Конспектують. Заповнюють таблицю. Беруть інтерв’ю у гостя.

 

Інтерв’ю.

Усна розповідь.

Бесіда.

 

Слайд №4.

        Прошу сісти до нашого столу гостя Закалюжного Леоніда Володимировича - доцент кафедри германської філології та зарубіжної літератури Навчально-науковий інститут іноземної філології Житомирського державного університету імені Івана Франка, кандидат філологічних наук, письменник, літературознавець.

         Це гість не випадковий, Леоніда Володимировича я знаю зі студентських років, навчались разом. Якось у вашій групі я згадувала Леоніда, коли розповідала про види конспектів. Хто пригадує? Це були особливі зошити, у незвичайних малюнках до кожної теми. Ще тоді усі помічали ваш талант і креатив.
        Нині викладає: вступ до літературознавства та зарубіжна література, основні тенденції сучасної літературознавчої думки та інші дисципліни.

       Леонід Володимирович дитячий письменник. За цей напрям беруться не всі, адже догодити дитячій аудиторії, змусити читати дітей свої твори непросто. Автор настільки має розуміти потреби і інтереси, щоб завоювати їхні серця. Вимога простоти і доступності мови аж ніяк не пов’язується з примітивністю лексики.

            Своєрідність дитячої літератури і дитячого читання, зумовлена їх виховною функцією і особливостями дітей різного віку.

  • Розкажіть нам, будь ласка, про ваші дитячі роки.

Слайд №5. Біографія.

  • Леонід Закалюжний народився 1982 року на Полтавщині в родині військового. 1986 року разом із сім’єю переїхав до Житомира. Навчався в житомирській загальноосвітній школі № 23, а згодом на історичному факультеті Житомирського державного університету імені Івана Франка.
  • У 2011 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Історична драма-хроніка: особливості жанру. Поетика». Напрям наукового дослідження: «Теорія літератури, теорія й історія драми».
  • Закінчив докторантуру за спеціальністю 10.01.06 — теорія літератури, підготував до передзахисту докторську дисертацію за темою: «Інтермедіальні процеси в сучасній українській, польській і російській драматурії».

Слайд №6.

  • Член центру «Науково-дослідний інститут „Драматургія: історія та теорія“».
  • Член оргкомітету щорічної міжнародної наукової конференції «Драматургічні (Брехтівські) читання».
  • Відповідальний редактор щорічних наукових збірників «Брехтівський часопис», «Мистецтво і наука»,головний редактор студентського науково-літературного часопису «SemperTiro»
  •  Модератор міжнародного міжкафедрального семінару «Антропологічна модель у літературі ХХ століття»
  •  Член жюрі II етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів — членів Малої академії наук України.
  • Член журі обласного фестивалю-конкурсу читців художнього слова «Читанка», обласного інтелектуального конкурсу юних літературознавців, обласного літературного конкурсу «Літературна майстерня» (КПНЗ «Житомирський обласний центр НТТУМ») та ін.

Слайд №7

        Світлини із студентського життя. Історичний факультет ЖДУ ім. І. Франка 2000-2005рр (1 курс., світлина групи після пар, три старости групи).

  • Як Ви прийшли в літературу?
  • Коли був написаний перший твір? Пам’ятаєте його? Коли вийшли ваші поетичні збірки? Що стало на заваді цьому? Чи не плануєте найближчим часом видати наступну?

Слайд №8 (читаємо слайд)

Переможець конкурсу «Напишіть про мене книжку!» - 2017 у номінації «Добрі пригоди».
Рукопис «Острів Циклопа.» Ілюстрації до книги створені автором – Леонідом Закалюжним.

  • Якого героя вам підказала донька? У чому його особливість?
  • Хто з близьких ваш найбільший критик?
  • Я знаю, що ви гарно малюєте. Чи можете розповісти про це захоплення? Є спільний архів?

Як ми бачимо така співпраця з дітьми, дає гарні плоди. Діти беруть з вас приклад. Чим захоплюється ваш син, донька?

Сподіваюсь, ми також сьогодні наповнимось бажанням творити, читати, брати участь у різних конкурсах.

Слайд №9-11 (перегляд і коментування ілюстрацій). Навчання в дитячій художній школі.

Слайд №12 У талановитих батьків – талановиті діти. Відео

Відео. Перемога у міжнародному конкурсі. Малюнок доньки Яринки. https://www.facebook.com/sk1tv/videos/444481977047885/

 

 

Слайд №13.

  • Розкажіть нам про цей проект.

2018 року став співавтором унікального проекту – ілюстрованої книжки «Це теж зробила вона» (від видавництва «Видавництво») про видатних жінок-українок для дітей, написавши розділ про архітекторку Наталію Чмутіну.

Ми знаємо, ви пишете також дитячі оповідання. Наші журналісти підготували інформацію про цей матеріал.

  • Які теми порушуєте у творах, написаних у найближчий час?
  • Писали на замовлення?
  • Ваші улюблені поети, письменники?

Слайд №14-19 Дитяча поезія.

Студенти декламують дитячу поезію Л.Закалюжного.

  • Коли вирішили публікувати вірші у дитячому журналі «Пізнайко»?
  • Прочитайте одну із своїх улюблених поезій. Розкажіть про історію її створення.

Слайд №20 Дитяча поезія.

  • На дозвіллі ви також спортом чи надаєте перевагу театру, музеям?
  • Які твори українських класиків ваші улюблені?
  • Які культурні пам’ятки Житомирщини ви відвідали?
  • Які б ще визначні місця ви хотіли відвідати в Україні чи за її межами?

Слайд №21 Нагороди.

  • подяка Житомирського державного університету імені Івана Франка за активну участь у науково-дослідній роботі університету (2017 р.),
  •  диплом від Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) і Житомирської міської ради за активну участь в урбаністично-культурному фестивалі «Майстерня міста Житомир» (2017 р., 2018 р.),
  • переможець всеукраїнського літературного конкурсу «Напишіть про мене книжку» від видавництва «Фонтан казок» (2017 р.),
  • почесна грамота Міністерства осівти і науки України  на честь 100-річчя Національної академії наук України та за вагомий внесок у розвиток обдарованої учнівської молоді (2018 р.),
  • подяка МОН за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність (2020 р.).

Слайд №22-23 Основні друковані праці

  • Закалюжний Л. В. «На краю світу чи принаймні на краю цивілізації...» (спроба прочитати «Homo faber» Макса Фріша на тлі «Серця темряви» Джозефа Конрада) // «Ґуллівер у Швейцарії». Макс Фріш — інтелектуал на перехресті традицій і культур / [упоряд. М. Унзер та ін.]. — К. : Вид.дім Дмитра Бураго, 2012. — С. 119–128.
  • Закалюжний Л. В. Інтермедіальність і жанрові модифікації в сучасній польській і російській драматургії // Сучасні літературознавчі студії. — 2014. — № 11. — С. 263–270.
  • Закалюжный Л. В. Постдраматический театр и процессы жанрообразования в современной русской, украинской и польской драматургии // Андреевские чтения. Славянские литературы и литратурные взаимосвязи. : СПб: Санкт-Петербургский государственный университет, 2014. — С. 26–33.
  • Закалюжный Л. В. Интермедиальная природа пьесы-римейка «Парфюмер» В. Сигарева: от романа к поэтике кино // Кременецькі компаративні студії. — 2015. — № 5. — Т. 1. — С. 75–84.
  • Закалюжний Л. В. Драма Т. Іващенко «Таїна буття» як спроба художньої реконструкції творчої біографії Івана Франка // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. — 2015. — № 62. — С. 265–272.
  • Закалюжний Л. В. Двоголова аномалія у п’єсі Т. Киценко «Бал Бетменів»: літературний, політичний і культурний контекст // Сучасні літературознавчі студії. — 2015. — № 12. — С. 202–213.
  • Закалюжний Л. В. Новітній інформаційно-комунікативний простір і сучасна драматургія : інтермедіальний аспект // Літературний процес: методологія, імена, тенденції. — 2015. — № 6. — С. 164–167.
  • Закалюжний Л. В. Новітня театрознавча парадигма та родо-жанрові трансформації в сучасній драматургії («In-Yer-FaceTheatre», «PokoleniePorno», «Новая драма») // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. — 2015. — № 32. — С. 134–144.
  • Закалюжний Л. В. Опозиція «драма — театр» у концепції Г.-Т. Леманна : наук. зб. // Актуальні проблеми літературознавчої термінології — Рівне : О. Зень, 2015. — № 1. — С. 147–150.
  • Закалюжний Л. В. «Наглядати й карати» : детективна проза Фрідріха Дюрренматта та ідеї Мішеля Фуко // Мінотавр у лабіринті : творчість Фрідріха Дюрренматта між традицією та субверсією / [упоряд. У. Вебер та ін.]. — К. : Вид.дім Дмитра Бураго, 2015. — С. 187–197.
  • Закалюжный Л. В. Экфрасис как прием и жанр в современной русской и украинской драматургии (на материале пьес В. Дурненкова «Три действия по четырем картинам» и П. Арье «Икона») // Современная русская и украинская драма в поле интермедиальных стратегий : [pod redakcją naukova Natalii Maliutiny, Agnieszki Lis-Czapigi]. — Rzeszow: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. — С. 17–27.
  • Закалюжний Л. В. «Дім на злам» О. Слаповського: між драмою і реаліті-шоу // Сучасні літературознавчі студії. — 2016. — № 13. — С. 226–235.
  • Закалюжный Л. В. Сказочная реальность в пьесе Максима Курочкина «Кухня» // Драматургические воплощения сказочного мира в пьесах русских и европейских драматургов [pod redakcją Natalii Maliutiny i Magdaleny Zaorskiej]. — Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, 2017. — S. 51–60.
  • Закалюжний Л. В. Модифікації прийому «театр у театрі» в сучасній українській драматургії : інтермедіальний аспект : наук. зб. // Актуальні проблеми літературознавчої термінології — Рівне : О. Зень, 2017. — № 2. — С. 173-176.
  • Закалюжний Л. В. Суїцид як реаліті-шоу у п’єсах «Самогубство самотності» Неди Нежданої та «Зачаровані потвори» Сергія Щученка // Сучасні літературознавчі студії. — 2017. — № 14. — С. 177-187.
  • Закалюжний Л. В. Драматургія і телебачення: інтермедіальний аспект (на матеріалі п’єс сучасних українських авторів) // Закарпатські філологічні студії. — 2018. — Т. 3. — Вип. 3. — С. 125–130.
  • Закалюжний Л. В. Перечитуючи класику: рецепція творчості Оноре де Бальзака в романі Дай Сіє «Бальзак і маленька китайська кравчиня» // Оноре де Бальзак: грані, інтерпретація, Україна : збірник наукових праць Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 220-річчю з дня народження письменника (Бердичів, 15–16 травня 2019 р.). — К. : «Видавництво Людмила», 2019. — С. 338–344.
  • Закалюжний Л. В. Інтермедіальний експеримент у п’єсі Віталія Ченського «Улісс»: допис, інтернет-щоденник, «моноепос» // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філологічні науки. — 2020. — Вип. 2 (93). — С. 6–14.

 

Слайд №24 Прокоментуйте ваші літературні вподобання на каналі Суспільне Житомир.
https://www.youtube.com/watch?v=raktffVOTow

  • Що для Вас означає поняття «література» з чим асоціюється?
  • Що писати лекше прозові чи ліричні твори, дітям чи дорослим?
  •  Які життєві обставини давали імпульс для написання поезій? Чи писали ви для дружини?
  •  Які проблеми найчастіше порушуєте у своїх творах?
  •  Чи є у вас намір видати  збірку зі своїми віршами?

 

Інші запитання студентів-журналістів.

 

 

Викладач просить на завершеня поета провести майстер-клас з написання нової поезії «Я поет»

Складають поезію

 (1 строфу)

Творче завдання

  • Чим, на вашу думку, повинна жити сучасна молодь?
  • Чи є у вас власні секрети поетичної майстерності? Поділитесь?

(Ввімкнути музику).

ІІІ. Заключний етап

 

6./5

13:23-13:28

Підведення підсумків заняття. Оголошення оцінок.

Підводить підсумки. Оцінює роботу активних студентів під час заняття.

Аналізують. Висловлюють свої думки.

Бесіда. Усна розповідь.

Ми познайомились із творами одного з представників нашої Житомирщини - Леоніда Закалюжного.

  • Дорогі студенти, що вам дала ця зустріч? Що найбільше сподобалось? Чи сподобалось вам заняття?
  • Дякую нашому гостю та активним студентам.
  • Оцінювання.

7./2

13:28-13:30

Домашнє завдання.

 

Повідомляє домашнє завдання.

 

Сприймають інформацію.

Пояснення.

 

 

 

Додатки

 

«Записник журналіста»

Тема. Література рідного краю. Творча вітальня з письменником-земляком   Леонідом Закалюжним.

План заняття

1. Відомі діячі літератури рідного краю.

2. Біографія Л. В. Закалюжного. Сім’я. Захоплення поета.

3. Творчість Л. В. Закалюжного. Аналіз поезій.

4. Майстер-клас.

Відомі літературні діячі Житомирщини:    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Письменники дитячої літератури рідного краю: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Письменник

 

 

Дата і місце

 народження

 

 

Освіта, посада

 

Сім’я, вподобання

 

Творча спадщина

 

Леонід Закалюжний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до письменника:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тематика творчості письменників-земляків:

 

- любов до Батьківщини;

- тема патріотизму, відданості рідній землі, Україні;

- замилування краєвидами малої батьківщини, оспівування природи рідного краю;

- твори про дітей;

- давноминула історія рідного краю;

- відродження загальнолюдських та національних цінностей;

- гармонія людини і природи;

- тема кохання;

- роздуми над сенсом життя;

- проблема взаємин поета з дійсністю, поета і читача;

- роль літератури в суспільстві і значення поетичного слова в житті людини, своїх сучасників;

- проблеми нашого складного сьогодення.

 

 

 

 

Словничок термінів/понять

(у ході інтерв’ю записати можливі нові терміни)

 

 

 

Майстер-клас

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Мої враження від сьогоднішньої зустрічі__________________________________________

_____________________________________________________________________________



Домашнє завдання. Дописати вірш.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАМ'ЯТКА

 Дитяча література – це певна сукупність літературних творів, написаних для дітей із цілком певною метою: звертатися до дитячої уяви, емоцій та почуттів, впливати на дитячі пізнавальні здібності, розвивати смаки та вподобання, розважати дитину.

 Дитяча література – органічна частина всієї художньої літератури: спільність історичного розвитку, творчого методу та ідейної спрямованості, жанрів, основної тематики, художніх засобів літератури для дорослих і дітей. Своєрідність дитячої літератури і дитячого читання, зумовлена їх виховною функцією і особливостями дітей різного віку.

 Дитяча література як частина загальної літератури є мистецтвом слова. Її особливості визначаються освітньо-виховними завданнями і віком читачів. Основна відмінна її риса – органічне злиття мистецтва з вимогами педагогіки (інтереси пізнавальні можливості і вікові особливості дітей).

 Для дитячих письменників особливо необхідною є гостра пам’ять дитинства: вона допомагає їм враховувати і втілювати в художніх творах ті особливості естетичного відношення до дійсності, які характерні для дитини.

Літературні форми. У дитячій літературі розвиваються ті самі роди, види й жанри художніх творів, що й у всій літературі.

 

 

    Специфіка дитячої літератури:

-відповідає рівневі знань, життєвому досвіду, психологічному розвиткові дитини (вікові особливості),

- орієнтується на певне тематичне коло, жанрові характеристики

- поліграфічне оформлення.

   Умовний поділ вікових особливостей читачів (групи):

молодшої та середньої дошкільної (3-7 років),

старшої дошкільної та молодшої шкільної (7-11 років),

середньої шкільної (7-11 до 14-15 років)

старшої шкільної групи (від 15 до 18 років).

 

 Своєрідність дитячої літератури:                                Функції дитячої літератури:

- образність дитячої літератури;                         - виховна (виховує);

- доступність лексики і сприймання;                 - освітня (розвиває);

- врахування вікових особливостей дітей;            - розважальна (не зацікавивши не розвинеш);

- дидактичні мотиви – повчальність;                 - комунікативна (висловлювати думки);

- емоційність – особлива інтонація;                   - естетична (формування уявлення про

- яскравість – ілюстративний матеріал;                                                                        прекрасне).

- пісенність творів;

- звуконаслідування; 

- оптимістичність;

- драматизм, але без трагізму;

- швидка зміна подій і захоплюючі ситуації.

 Передусім вивчення будь-якої літератури ми починаємо з давнини, ми звертаємо увагу на міфологію, фольклор, усну народну творчість.

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
1830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку