Літературна гра "Чарівні стежини казки"

Про матеріал
Захід спонукає до уважного і вдумливого читання дитячих книг, що дуже важливо в наш час, сприяє вихованню любові до книги, а також розвиває спостережливість, кмітливість.
Перегляд файлу

                                         ЛІТЕРАТУРНА  ГРА

 

                                «ЧАРІВНІ  СТЕЖИНИ  КАЗКИ»

 

Мета: вчити дітей бути  уважними і вдумливими читачами; розвивати дитячу

пам'ять і уяву, здатність фантазувати, спостережливість,  кмітливість, винахі-

дливість; виховувати  любов  до книги, до казки,  почуття відповідальності за

доручену справу, доброзичливість.

Наочність: ілюстрації до казок, малюнки учнів, кросворд «Казки», книжкова

виставка «У світі казки», атрибути до конкурсів, грамзапис з дитячими пісня-

ми.

 

Вчитель. Хто попід дверима стука,

                 Розсипає дрібно звуки?

                 Може, це із поля вітер

                 Об задвірок чобіт витер?

                 Може клен скрипить і злиться –

                 Зимно кленові без листя.

                 Чи на нічку хуртовина

                 Настеля собі перину?

                 Чи морозець біля брами

                 Пританцьовує ногами?

                 Ні, то казка в білий вечір

                 Стука в двері до малечі. ( В.Крищенко)

Діти, сьогодні я запрошую вас до чарівного світу казки.

Казка… Після  колискової,  яку  співала тобі  мама, це  був перший  художній твір, з  яким ти  познайомився в житті. Головне, про що завжди йшлося у каз-

ках, - це одвічна боротьба добра і зла. Де добро завжди перемагає.

     А починається  боротьба з себе самого, з подолання в собі таких недоліків, як лінощі, байдужість, страх, зазнайство, хитрість, лукавство, нечесність…

Цьому здебільшого й присвячуються казки .

     Казки усі люблять читати: і маленькі, і дорослі. А ви любите казки? Читає-

те їх? Зараз ми це перевіримо. На чарівних стежинах  улюблених казок ми зу-

стрінемось з улюбленими героями,  пограємо в цікаві ігри і візьмемо участь в

казкових конкурсах.

Конкурс «Вгадай казкового героя».

1. Я – веселий, чемний хлопчик.

   Всіх люблю, всім помагаю.

   Але хто бачить мене,

   Всяк гіркі сльози ллє.

                                ( Чиполліно ).

2. Мене з соломи зробили,

    Смолою засмолили.

    Я ведмедя спіймав,

    І вовка спіймав,

    І лисичку, руду сестричку,

    І зайчика-побігайчика.

                             ( Солом'яний бичок ).

3. Що за хатка

    В лісі стоїть.

    А в тій хатці

    Кого тільки немає:

    Й мишка-норушка,

    Й жабка-стрекотушка,

    Й зайчик-побігайчик,

    Й лисичка-сестричка,

    Й вовчик-братик,

    Й кабан-іклан,

    Й ведмідь-набридь.

                              ( Рукавичка ).

 

4. Він по засіку метений,

    Він з борошна спечений,

    Він від баби утік,

    І від діда втік,

    А від лисички-сестрички

    Та й не вдалося!..

    Хто це?

                              ( Колобок ).

5. Зелений, великий,

    Дружить з маленьким, вухастим.

                               ( Крокодил Гена і Чебурашка ).

6. Живу я в морі-океані,

    І маю довгий хвіст

    І дивний голос.

    Людей піснями забавляю,

    Запрошую до себе в гості.

                                    ( Русалонька ).

 

2. Гра «Бюро літературних знахідок».

   На столі - речі, які належать казковим героям. Відгадати, кому .

   -  Дзеркальце   ( Мачуха з  казки О.С.Пушкіна «Казка  про мертву  царівну і

   сім богатирів» ).

   - Кошик   ( Червона Шапочка ).

   - Клубочок ниток   ( Царівна-жаба ).

   - Черевичок   ( Попелюшка ).

   - Рукавичка  (  Мишка, Жабка, Заєць, Вовк, Кабан, Лисичка, Ведмідь ).

   - Буквар  ( Буратіно ).

 

3. Гра «Переплутанка».

    Відновити переплутані слова-анаграми і прочитати імена героїв казок.

    гуСнірокань  ( Снігуронька ), тіноБура  ( Буратіно ), пелюПошка ( Попелю-

    шка ),  снілоБіжка ( Білосніжка ),  каДюйвомоч  ( Дюймовочка ).

 

4. Гра «Шифрувальник»

    Розшифрувати вислів.

    У огоКожн  роНаду є воїс киКаз.

    ( У кожного народу є свої казки ).

 

5. Гра «Художник».

    Вчитель зачитує словесний портрет героя. Діти повинні вгадати цих героїв.

    «Кругленький,  самовпевнений  чоловічок,  і  до того  ж  він  може  літати. Досить йому покрутити за ґудзика  на животі, приблизно проти  пупа, як  на

спині відразу заводиться хитромудрий моторчик».   ( Карлсон ).

 

«Кумедне дівча з рудими кісками і ластовинням на обличчі».

                                                                                        ( Пеппі Довгапанчоха ).

 

«Ведмежа, яке гадало, що воно схоже на хмаринку».

                                                                                        ( Вінні-Пух ).

 

«Вона була ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, як гли-

боке море; але, як і інші… не мала ніг, замість ніг у неї був риб'ячий хвіст».

                                                                                        ( Русалонька )

 

6. «Змагання детективів».

    Хто швидше знайде  спільне між  казковими героїнями – Попелюшкою, Бі-

лосніжкою і  Русалонькою.

    ( Вони: добрі, розумні, ввічливі, справедливі,  правдиві,  доброзичливі, від-

дані, здатні на самопожертву ).

 

     Хто швидше  знайде відмінне між  пасербицею, рідною  дочкою та короле-

вою з казки С.Маршака «12 місяців».

Пасербиця                                       Дочка                                Королева

Добра                                                Зла                                      Пихата

Розумна                                           Глупа                                    Хитра

Трудолюбива                                 Лінива                                Ніколи в житті

                                                                                                    нічого не робила 

 

7. Музичний конкурс.

    Звучать  уривки  з  дитячих  пісень  про  казкових  героїв. Треба  впізнати, з яких казок ці пісні.

1. Ничего на свете лучше нету,

    Чем бродить друзьям по белу свету.

    Тем, кто дружен, не страшны тревоги,

    Нам любые дороги дороги.

                                                 ( «Бременські музиканти» )

2. В траве сидел кузнечик,

    В траве сидел кузнечик,

    Совсем как огуречик,

    Зелененький он был.

                                       ( «Пригоди Незнайки» )

3. Если долго, долго, долго,

    Если долго по дорожке,

    Если долго по тропинке

    Топать, ехать и бежать,

    То, пожалуй, то, конечно,

    То, наверно, верно, верно,

    То, возможно, можно, можно,

    Можно в Африку прийти!

                                               ( «Червону Шапочку» )

4. Встаньте, дети,

    Встаньте в круг,

    Встаньте в круг,

    Встаньте в круг.

    Жил на свете добрый жук,

    Старый общий друг.

                                      ( «Попелюшка» )

 

8. Гра «З якої казки ці слова?»

    1. От вона їде та все приказує:

        - Битий небиту везе! Битий небиту везе!

                                            ( «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат» )

 

   2. А рак усе лізе та лізе, виліз на піч та:

       А я рак-неборак,

       Як ущипну,- буде знак!

                                             ( «Коза-дереза» )

 

  3. – Тож не моєї матінки голос! Пливи, пливи, човнику, далі!

                                                                                  ( «Телесик» )

 

  4. – Агов, хлопче, а чого тобі тут треба? Битися чи миритися?

      - Де то вже миритися – битися! – каже Котигорошко.

                                                                                  ( «Котигорошко» )

 

  5. Чи довго вони летіли, чи не довго, а прилітають до царя на обід.

                                                                                  ( «Летючий корабель» )

 

  6. – Не журись, - каже, - Іване-царенку, їдь попереду сам! А як стане дощик

      накрапати, то знай, що твоя жінка дощовою росою вмивається; а як блис-

      кавка заблискає – то твоя жінка в дороге убрання вбирається; а як грім за-

      гримить – то вже їде.

                                                                                  ( «Царівна-жаба» )

 

9. Вікторина  «Народні казки»

    1. Професія цього героя - м'яти кожу. А жив він у Києві, над Дніпром.

    2. Володар потойбічного світу, брат Баби-Яги.

    3. Хлопчик з деревинки.

    4. Хатинка для сімох звірів.

    5. Ім'я цього казкового персонажа складається зі слова, яке повторюється 

        двічі і означає багато дерев в купі. А взагалі це «керівник усіх нечистих

        сил», як він сам себе називає.

    6. Лісовий цар зеленого кольору.

    7. Одне ліниве мишеня.

    8. Цар обіцяв свою доньку віддати за того, хто зробить летючий…

    9. Одяг Царівни-Жаби, який спалив Іван-Царенко.

    10. Друге ліниве мишеня.

    11. Хто так налякав звірів, що й сам злякався і заліз на дерево?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Головко Ніна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 січня 2019
Переглядів
4665
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку