Літературна розвага «Скоромовки» для дітей старшої групи

Про матеріал
Навчити елементарним вправам для позбавлення від внутрішньої і зовнішньої скутості, а також для постановки грамотної літературної вимови. Активізувати та закріпити знання дітей про усну народну мудрість світу; ознайомити з поняттям «сценічна мова». Розвивати уяву, пам'ять, мислення. Виховувати інтерес до усної творчості.
Перегляд файлу

Літературна розвага «Скоромовки»

для дітей старшої групи

Мета. Навчити елементарним вправам для позбавлення від внутрішньої і зовнішньої скутості, а також для постановки грамотної літературної вимови. Активізувати та закріпити знання дітей про усну народну мудрість світу; ознайомити з поняттям «сценічна мова». Розвивати уяву, пам'ять, мислення. Виховувати інтерес до усної творчості.

Дидактичний матеріал: відео ролик «Говорить диктор», диктофон, атестат випускника школи «Акторської майстерності» по кількості дітей.

Хід проведення

Вихователь. Хочете стати акторами, дикторами або ведучими. (Відповіді дітей). Я запрошую вас в школу «Акторської майстерності».

Діти уявно відправляються до школи.

Вихователь. Дуже приємно бачити вас в школі «Акторської майстерності». Спочатку потрібно привітатися, але вітатися будемо, як справжні актори  жестами та позами, без слів.

Вправа «Жестовітання»

Вихователь. Як ви думаєте, що головне в професії актора, диктора, ведучого? (Міркування дітей). Однією з основних професійних здібностей є «Сценічна мова». Сценічна мова - це постановка: дихання і голосу, хорошої дикції і правильної вимови, інтонації. Не всі народжуються з правильною вимовою, потрібно багато працювати, щоб вміто гарно розмовляти. Ось, подивіться відео ролик, де ви зможете побачити, яка дійсно ідеальна дикція.

Перегляд відео ролика «Говорить диктор»

Вихователь. Щоб так говорити потрібно наполегливо, крок за кроком освоювати мовну майстерність. Існує багато вправ для того, щоб розвивати та вдосконалювати мову людини. І сьогодні ми разом з вами виконаємо деякі вправи, щоб оволодіти цим мистецтвом. Можна записати свій голос на диктофон, потім прослухати його і зрозуміти наскільки чітко ви вимовляєте слова.

Вправа «Диктофон»

Вихователь записує розповідь дитини, потім прослуховують, аналізують.

Вихователь. Щоб зміцнити голос дуже корисно співати, потрібно багато читати, щоб бути обізнаним, грамотним, красномовним співрозмовником, а також робити спеціальні вправи, які допомагають тренувати мовний апарат: язик, губи, щоки.

Вправа «Артикуляційна гімнастика»

  1. Похожее изображениеГуби трубочкою вперед – посмішка до вух – губи трубочкою вперед – посмішка до вух.
  2. Губи трубочкою вправо – губи трубочкою вліво.
  3. Губи трубочкою по колу. Чотири рази в один бік.  Чотири рази в інший.
  4. Язиком по зубах вправо, вліво.
  5. Щелепа розслабляється падає вниз – повертається назад.
  6. Щелепа розслабляється. В нижньому положенні вправо-вліво-вправо-вліво.

Вправа «Довгі голосні»

Діти колективно говорять довгі голосні з затуханням, вчаться керувати своїм голосом.

  • І-і-і-і-і-і-і
  • Е-е-е-е-е-е
  • А-а-а-а-а-а
  • О-о-о-о-о-о
  • У-у-у-у-у-у-у
  • И-и-и-и-и-и

Вихователь. Перевірити і вдосконалити віші вміння говорити можна за допомогою скоромовок. Важливо вимовляти скоромовку чітко, розбірливо і швидко.

Вправа «Скоромовка»

Ведмедику, ледащо,
Вліз на пасіку нащо?
Буду джмеликом дзижчати,
Буду меду куштувати.

 

Їхала Хима до Максима
Візком-тарадайкою;
Тарадайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.

 

У діброві – дуби,
Під дубами – гриби,
Трава – між грибами,
Хмарки – над дубами.

 

Павло і Пилипко
Поливали липки.
Виросли липки
У Павла і Пилипка.

А дідусь Опанас
Нам купив ананас.
Тож приходьте до нас –
Почастуємо вас.

 

У долині жив удав.
Удавав, що він все знав.
Удавав, що все умів.
У траві хвостом вертів.

 

Мавпенятко мовить: «Мамо,
Масла, моркви, маку мало.
Миска, мамочко, мілка,
Мало містить молока».

 

Лиска лащить лисеня,
А лосина – лосеня.
Лев ласкаво лапою
Левеня поляпує.

 

Ґава ґаву запитала:
– Ти на ґанок не літала?
– Не літала я на ґанок,
То й проґавила сніданок.

 

Якось Яків сіяв мак
Так-сяк, абияк.
Визрів ярий Яків мак,
Та щось коле, як їжак.

 

Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю, шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.

Вихователь. Молодці! Ви гарні учні школи «Акторська майстерність», а зараз спробуйте сказати скоромовку, яку ви запамятали з різною інтонацією.

Вправа «Інтонація»

Діти промовляють улюблену скоромовку з захопленням, радістю, страхом, здивуванням…

Вихователь. Ви гідно пройшли школу «Акторської майстерності», і отримуєте перші атестати випускника школи «Акторської майстерності».

Підведення підсумків, вручення атестатів.

 

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку