Конспект відкритого заняття "7 чудес Києва"

Про матеріал
Формування у дітей первинних проявів майбутнього громадянина шляхом здійснення діяльнісного підходу із залучення дітей до історії, культури, рідного краю. Поглиблення знань дітей про рідне місто, розвиток зв’язного мовлення
Перегляд файлу

 

ЗАКЛАД  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ № 434




КОНСПЕКТ
ВІДКРИТОГО ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
для дітей старшої групи
в рамках річного завдання
щодо формування у дітей первинних проявів майбутнього громадянина шляхом здійснення діяльнісного підходу із залучення дітей до історії, культури, природи рідного краю
на тему:

 

 










                                                                                                     Підготувала:
                                                                                                  вихователь
                                                                                          старшої групи № 3 «Ялинка»
                                                                                      Омельяненко Ганна Сергіївна



 

 


КИЇВ
2018

 

Освітні завдання:
1. Розвиток зв’язного мовлення: продовжувати вчити дітей ставити запитання дорослим та одноліткам на запропоновану тему «Моя домашня адреса». 
2. Активізація словникового запасу: закріпити назву рідного міста, вулиці, на якій знаходиться рідна домівка, розширити словниковий запас дітей відповідно за темою, уявлення дітей про рідну країну, її велич і красу.
3. Розвивати звукову культуру мовлення: вчити говорити виразно, передаючи інтонації запитання, повідомлення, радості. 
4. Розширювати знання дітей про рідну домівку.
5. Ознайомити дітей із глобусом, із мапою України; розширити уявлення дітей про Україну, її столицю, державні символи; знайомити дітей з пам'ятними місцями Києва, вчити впізнавати їх та описувати за ілюстраціями (або слайдами); вчити розуміти поняття «народ», «нація»; збагатити знання про те, що всі народи світу хочуть жити в мирі і мати щасливе життя;
6. Формувати патріотичні почуття на основі бесіди про рідну країну; продовжувати знайомити дітей із державними символами України, її розташуванням на мапі, з державними кордонами; учити знаходити на мапі Україну та її столицю; виховувати інтерес до своєї країни, почуття гордості за неї;
7. Розвивати мислення, пам’ять, увагу, мовлення; вправляти у слуханні та розумінні віршованого тексту; продовжувати вчити дітей вживати синоніми, прикметники найвищого ступеня порівняння, слова різної складності; будувати прості, складні, складнопідрядні речення; відповідати на запитання та звертатися із запитанням; переказувати знайомий текст;    
8. Удосконалювати вміння дітей складати оперувати цеглинками ЛЕГО; створювати власну картину за допомогою фарб, паперу, конструктору ЛЕГО

Матеріали: мапа України, мапа Києва, герб Києва, маленький прапорець державних кольорів, маркери, демонстраційний матеріал із краєвидами Києва, ЛЕГО – конструктор; кольорові олівці, папір, набори дидактичних ігор до теми «Київ»


ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Вступна частина.

Привітання (психогімнастика).

Всі ми з вами українці,

Ми — одна сім'я

В нашім місті Києві:

Ми і ви, ти і я.

Нам тут весело і гарно,

Тут зростаємо ми всі.

Усміхнись тому, хто поряд,

Будемо разом ми усі.




 

1. Вступна бесіда.

Вихователь: У кожного з нас є рідна домівка, де ми народилися, живемо, де живуть наші батьки, бабусі та близькі. Відгадайте загадку:
Вишиванки милі та Дніпровські хвилі,
Писанки на святі, козаки завзяті,
Вареники на столі, чорнобривці у дворі,
Під вікном калина…
Що це за країна? (Україна)

В якій країні ми живемо? (Україна) - Які державні символи ви знаєте? (герб Тризуб, прапор синьо-жовтий, гімн) - Назвіть столицю України (Київ) - Чим може пишатись українець? (писанка, вишиванка, щедрик, трембіта, сіль, козаки тощо)

Дидактична вправа «Закінчи прислів’я»
Всюди добре, а вдома …краще.
Який Сава, така йому й …слава.
Батьківщина - мати, умій за неї …постояти.
Славу свою здобувай …в бою.
Де народився, там і …згодився.


А як називається найголовніше місто України, столиця нашої Батьківщини? (Відповіді дітей.)— місто Київ. Діти разом із вихователем підходять до глобуса, знаходять Київ і позначають прапорцем. Наше місто старовинне. Виникло воно ще у сиву давнину. У кожного міста є свій герб. Хто зображений на гербі нашого міста? (Архангел Михаїл) (фото) А хто такий Архангел Михаїл? (це покровитель Києва, небесний воїн з вогняним мечем)


Звучить пісня про Київ.
 

Вихователь: Показ ілюстрацій.

У місті живуть багато мешканців, яких прийнято називати міські жителі. Як називають жителів Києва? (кияни). У яких оселях живуть зазвичай міські жителі? (У квартирах). А квартири розташовані у яких будинках? (У великих, високих, багатоповерхових будинках). Певно ви знаєте, що в одному міському будинку багато чого? (Квартир, поверхів, під’їздів, вікон). А зараз ви назвете вулицю, на якій живете. А щоб краще було чути, говоритимемо у мікрофон.
 

Дидактична гра “Назви вулицю”. Метод “Мікрофон”.

 (у колі ”Я живу на вулиці Салютній, а ти?.. ”).

ІІ. Основна частина

Вихователь:

-Я пропоную показати нашим гостям сім чудес нашого прекрасного міста. А здійснити цю подорож ми зможемо на чарівному транспорті.
 

Початок подорожі “Автобусна станція”
 

Подивіться, будь ласка, на зображення, що це за транспорт? (Зображено автобус)

-Як називається будівля біля якої стоїть автобус? ( Автобусна станція)

-Пропоную вам зайняти місця. (Діти займають місця у імітованому автобусі). Сьогодні, люба дітвора. У нас цікава буде гра. Уявіть, що ми, малята, вирушаєм мандрувати.
 

Перша зупинка. Андріївський узвіз

А тепер уявіть: ми вже в’їхали в Київ, перед нами широкий і могучий Дніпро. От ми вже й доїхали до найстарішого району Києва, який називається Поділ.

Піднімається по кам’яних доріжках і опиняємось на Андріївському узвозі.

- Чим відомий Андріївський узвіз?– Своїми виставками, предметами, які люди виготовили своїми руками.

-  На Подолі у сиву давнину жили київські кожум’яки, Вони м’яли шкіру і виготовляли одяг: жупани, спідниці, чоботи. Гончарі виготовляли посуд, розфарбовували глечики, миски,  горнятка. (мал.3) Художники малювали різні картини,які й донині знаходяться в Музеї однієї вулиці, який знаходиться на Подолі. Наша подорож триває

Друга зупинка “Засновники міста Києва”


 - Діти, на честь кого встановлено цей пам’ятник?(фото) (відповіді дітей) Де встановлено цей монумент? На Дніпровській набережній біля мосту Патона. Композиція виконана у формі тури, на якій встановлено фігури братів Кия, Щека, Хорива та їх сестри Либідь.  Що ж, вирушаємо далі. А поки їдемо, послухати легенду.

                                              Три брати-засновники Києва

Жили колись три брати-Кий,Щек і Хорив. Була в них красуня-сестра Либідь. Місцем свого поселення вони обрали вкриті дрімучими лісами гори на березі могутньої річки.У лісах водилося багато диких звірів,на яких брати ходили полювати .Тут вони побудували місто на горі,яке назвали на честь старшого брата-Київ.Дві інші гори,на яких поселились молодші брати,називалися Хоревиця і Щекавиця,а одну з річок назвали Либідь. Дуже багато часу спливло відтоді.Та прекрасне і старовинне місто пам’ятає свою історію.На честь сміливих засновників у Києві споруджено пам’ятник. Погляньте на краєвиди сучасного міста: це і золотоверхі храми,і багатоповерхові будинки,театри,площі,вулиці,музеї.

 
Дидактична гра Математичний пазли “Збери засновників Києва”
 

Третя зупинка. Будинок з химерами

Одного разу архітектор Городецький збудував собі будинок у формі кубу. З кутків даху видно, як спускають свої щупальця дельфіни, на спинах яких сидять русалки з тризубцями в руках. З даху на вас дивляться гігантські жаби, морські чудовиська. А на колонах сидять собі, причаївшись, ящірки. Увесь він обліплений різними примарами, морськими чудовиськами ти фігурами жирафів, крокодилів. По кам’яним хоботам слонів, що звисають над тротуарами,  стікає дощова вода. Кажуть, якщо знайти серед численних химер будинку маленького крокодильчика, який причаївся десь, то можна загадати будь-яке бажання, і воно обов’язково збудеться.

Дидактична  гра  «Знайди  крокодила»
Набір карток із зображенням тварин,  серед них є одна із зображенням крокодила. Діти сидять в колі. Обирається шукач крокодила. Вихователь роздає усім дітям картки. Шукач має здогадатися, хто витягнув картку крокодила.

А ми подорожуємо далі. І зараз ми проїжджаємо центром міста.
 

Четверта зупинка. Золоті ворота
Показ слайду №12 «Золоті ворота»

Вихователь. Ой, зверніть увагу, куди ж це зараз нас приніс буслик? (До Золотих воріт) Може хто знає, чому ці ворота називаються «золоті»? (Відповіді дітей).

Вихователь. Золоті ворота - це головні ворота. В давнину можна було потрапити до міста лише через ці ворота, бо все місто було огороджене муром, щоб зберегти його від ворогів.

Діти, лелеці дуже подобається наша мандрівка по Києву і він запрошує вас  погратися біля Золотих воріт з його золотою пір'їнкою. Хочете погратися?

Народна рухлива гра «Пір'їнка» (повторити 3 рази)

Вихователь. Пропоную за допомогою лічилки вибрати двох ведучих дітей. Одна дитина буде носити пір'їнку, а друга має відгадати, у кого знаходиться ця пір'їнка.

 Після вибору ведучих діти стають у коло і промовляють слова:

                                       Поза колом я гуляю,

                                       Пір'ячко в руці тримаю,

                                       А кому я покладу,

                                       Вам про це я не скажу.

(Дитина підходить ззаду і кладе пір'їнку  в руки комусь із дітей).

Всі разом: «В кого пір'ячко, вгадай, і хутчій відповідай!».

(Друга дитина відгадує).

 

П’ята зупинка . Святі місця
Показ фото №13 « Софіївський собор»

Вихователь. Київ славиться своїми храмами та соборами, яких є досить багато. Золотом церковних куполів вітає нас ось цей собор? Хто здогадався, як він називається? (Святої Софії, Софіївський собор)

Вихователь. У далекому минулому на Київ нападали вороги - печеніги, але Київський князь Ярослав Мудрий вийшов проти них і розбив ворогів. Там, де відбувався цей бій, князь наказав побудувати велику церкву - Софіївський собор. Якого кольору куполи в Софіївському соборі? (зеленого) В Києві побудовані й інші святині, і ще одна з найбільших - Михайлівський собор.

Показ фото №14 «Михайлівський собор»

Вихователь. Скажіть, будь ласка, якого кольору куполи у Миколаївського собору? (золотого, жовтогарячого). Часто куполи Миколаївського собору ще називають «золотоверхі».

Показ фото №15 «Володимирський собор»

Вихователь. Зверніть, будь ласка, увагу ще на одну святиню Києва - Володимирський собор. Якого кольору куполи у цього собору? (синього).
 

Шоста. Дніпро та дніпровські мости
Річка Дніпро - одна з найбільших річок України. На її берегах побудований наш Київ. Що можна сказати про цю річку? (Вона дуже широка, глибока і могуча).  Раніше ця річка мала ще одну назву - Славутич. Відпочинемо на його берегах.
 

Фізкультхвилинка (повторити 2 рази)                            
Лелеки летять, крилами лопочуть                            
Прогнулись над водою - качають головою,                            
Прямо та гордо шию тримають,                            
Тихо - тихо на воду сідають.

Дидактична гра “Київські мости”.
12 карток з мостами (південний, північний, пішохідний, дарницький автомобільний, ім. Є. Патона, гаванський, петрівський залізничний, венеційський, русанівський, міст метро, рибальський, парковий), цеглинки LEGO. Побудувати міст за ілюстрацією.

Сьома. Хрещатик – серце столиці

Показ фото «Хрещатик - головна вулиця Києва»

Вихователь. Ось ми приїхали  на головну вулицю міста Києва.

Хто знає, як вона називається? (Хрещатик) Що можна сказати про головну вулицю Києва, яка вона? (довга, широка, багатолюдна, шумна, квітуча).

Що ви бачите на вулиці? Давайте спробуємо розповісти.

Розповідь дітей за запитаннями вихователя
Колись на Хрещатику росли каштани. Діти, а ви знаєте, де ростуть каштани у нашому місті? (У парках, скверах, на вулицях) Коли каштанові дерева розцвітають? (Навесні, у травні) Що нагадують вам квітки каштана? (Свічку, трикутник, шапочку клоуна, полуничку, башточку) Що ви відчуваєте, коли дивитеся на каштанові квіти? (Ніжність, радість, задоволення, захоплення) Дерева-каштани які? (Високі, стрункі, розлогі, ошатні, лапаті, красиві) Давайте спробуємо з вами уявити, що ми стали деревами-каштанами
 

 Фізкультхвилинка «Каштанчики»

Ростуть у Києві каштани високі-високі.

(Діти стають навшпиньки, руки піднімають вгору, протяжно вимовляють звук)

Широко розкинули вони своє гілля.

(Кілька разів почергово то праву, то ліву руку різко підняти в сторону вгору)

Листя в каштанів схоже на наші долоньки.

(Кілька разів підняті руки затиснути в  кулачки, розкрити, промовляти звук )

Повіє Веселий Весняний Вітерець – захитає каштанове гілля.

(Руки вгору, нахили в сторони, промовляти звук )

І заплещуть каштани в свої зелені листочки-долоньки.

(Повороти в сторони з одночасним плесканням в долоні, промовляти звук )

А квіти в каштанів, ніби чарівні вогники на свічках.

(Звести докупи пальці рук, притиснути, відпустити, промовляти звук )

Радісно всім, коли цвітуть у Києві каштани.

(Діти повертаються один до одного, посміхаються)

Дидактична гра “Чия тінь” (закріплення знань про архітектурні памятки)
Дидактична гра “7 чудес Києва” (збери розрізні картинки)


Вихователь: Отак, ми побачили з вами 7 чудес Києва! А зараз повертаємось на вулицю,  де стоїть наш дитсадок. Хто пам’ятає, як називається ця вулиця?

Усе на цій вулиці нам знайоме. Уздовж неї стоять багатоповерхові будинки. Біля дороги посаджені дерева, ялинки. (які? назви дерев). Деякі наші малята дістаються до дитсадка на машинах, автобусах, а більшість приходять пішки, бо мешкають поруч. Коли ми заходимо у двір садочка, ми бачимо багато посаджених дерев ( які дерева ростуть у садочку?) А як називається наша група? А чи подобається вам ходити до садочка? Зараз ми розмалюємо вулицю нашого міста.

 

Вихователь. Діти, що ми побажаємо нашій Україні і її столиці?

Діти. Добра, процвітання, дружби і миру.

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
2202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку