Літературне читання 4 клас Аудіювання

Про матеріал
Урок з літературного читання у 4 класі Аудіювання 1 семестр "Козацькі човни" за Галиною Волощинською : Художній текст обсягом 320-360 слів, тестові завдання, що складаються із 6 запитань з чотирма варіантами відповідей до кожного. Запропонований для цього виду перевірки матеріал взято із «Зошита для контрольних робіт з української мови. 4 клас» (автор К. Пономарьова)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діагностувальна робота. Аудіювання4 КЛАС

Номер слайду 2

Організація класу. Добрий день, малече, щира, Хай живеться вам у мирі. Хай луна дитячий сміх! Почнемо урок для всіх!

Номер слайду 3

Повідомлення теми уроку Сьогодні на уроці ми проведемо аудіювання.

Номер слайду 4

Алгоритм аудіювання 1)прослухай уважно текст;2)зверни увагу на слова, які зустрінуться в тексті;3)дай відповіді на запитання.

Номер слайду 5

в пониззі Дніпра росло багато могутніх дерев.

Номер слайду 6

Порожнистий очерет - багаторічна трав‘яниста рослина

Номер слайду 7

Ча́йка — безпалубний весельно-вітрильний човен, що використовувався запорізькими козаками у XVI—XVII ст.

Номер слайду 8

Шахта виходить на верхню палубу, має горловину з водонепроникною кришкою

Номер слайду 9

Діагностувальна робота. Аудіювання. Козацькі човни

Номер слайду 10

Козацькі човни

Номер слайду 11

Козацькі човни. Перший український флот був створений запорозькими козаками. Складався він не з великих морських кораблів, а дерев’яних човнів. У часи Запорозької Січі в пониззі Дніпра росло багато могутніх дерев. Саме з них козаки будували великі веслові човни. Вони були вузькими, довгими, легкими в русі. Їх називали чайками, мабуть тому, що були обшиті просмоленими снопиками очерету і зовні нагадували птахів, котрі, склавши крила, погойдувалися на хвилях. Порожнистий очерет додавав човнам плавучості.

Номер слайду 12

Чайка мала перевагу над морським кораблем – коли виникала потреба швидко змінити напрямок руху, її не потрібно було розвертати. Гребці просто пересідали на лавах і вже за секунду гребли у зворотному напрямку,тому що корма (задня частина човна) і ніс (передня його частина) у чайки були однаково гострі. На подив професійних мореплавців чайки успішно перетинали Чорне море. Свіжий вітер підганяв кількасот козацьких чайок, і вони швидко підпливали до ворожих міст, руйнували їх, визволяли з полону українців іповертались додому, на Січ.

Номер слайду 13

До речі, винайшов і першим побудував чайки гетьман із Канева Самійло Кішка. Він мріяв про справжній козацький флот, який би вільно плавав Чорним морем. Підводний човен теж винайшли козаки. Зовні його корпус обшивали шкірою, накривали герметичною палубою і завдяки додатковій вазі занурювали під воду. На палубі вертикально ставили шахту, в середині якої перебував козак. Він оглядав горизонт і вів човен. Шахта водночас служила і для проникнення повітря всередину човна. Під водою човни рухалися за допомогою весел, герметичність бортів у місцях отворів для весел забезпечували шкіряні манжети.

Номер слайду 14

Козаки виявляли велику винахідливість і здійснювали різні бойові маневри. Щоб непомітно підпливти до ворога, вони перекидали човен догори дном і з боків мотузками прив’язували каміння. Тоді човен занурювався під воду. Козаки пірнали під човен і пливли за течією. У потрібному місці вони перерізали мотузки, каміння падало, човни виринали на поверхню, козаки вискакували з-під них і зненацька вривалися у фортецю. Несподіваність забезпечувала перемогу. Сміливість і винахідливість запорозьких козаків визнавали навіть вороги. Турецький історик Нейлі писав, що «ці сіромахи завдяки своїй хоробрості та вправності в морських боях не мають собі рівних в усьому світі». (За Галиною. Волощинською)

Номер слайду 15

Козацькі човни

Номер слайду 16

Тестові завдання до твору1. Познач, із чого козаки робили човни. А) З очерету. Б) З деревини. В) З лози. Г ) З металу.

Номер слайду 17

2. Визнач, чому козацькі човни називались чайками. А) Бо нагадували форму чайки на воді. Б) Бо мали гострі носи, як у чайки дзьоб. В) Бо їх прикрашали пір’ям чайок. Г) Бо на носі човнів була вирізана з дерева чайка.

Номер слайду 18

3. Познач, чому чайки мали переваги над морськими кораблями. А) Вони були малопомітними. Б) Швидше пливли. В ) Швидше будувалися. Г) Їх не треба було розвертати, щоб змінити напрямок руху.

Номер слайду 19

4. Хто винайшов і побудував перші чайки. А ) Петро Сагайдачний. Б) Іван Богун. В) Самійло Кішка. Г) Богдан Хмельницький.

Номер слайду 20

5. Познач, як далеко плавали чайки. А ) Перетинали Чорне море. Б ) Перетинали Дніпро. В) Уздовж Дніпра. Г) По Дніпру виходили в Чорне море.

Номер слайду 21

6. Познач, що робили козаки, щоб непомітно підпливти до ворога. А) Маскували човни очеретом. Б ) Фарбували човни в малопомітний колір. В) Обшивали човни шкірою. Г) Перекидали човни і пірнали під них.

Номер слайду 22

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон»Сьогодні я дізнався…Було цікаво…Було складно…Я зрозумів(ла), що…Тепер я зможу…Я навчився(лася)…У мене вийшло…Я зміг / змогла…

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Правильні відповіді: 1. Б. 2. А. 3. Г. 4. В. 5. А. 6. Г.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
801
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку