Літературний брейн–ринг «Шевченка славетне ім’я»

Про матеріал

Закріпити і узагальнити знання учнів про Тараса Григоровича Шевченка; викликати почуття симпатії до поета, до його природнього розуму, допитливості, хисту, співчуття до його нелегкого життя; розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини Шевченка.

Перегляд файлу

 

  Літературний брейн–ринг      «Шевченка  славетне  ім’я»

  Брейн-ринг, присвячений творчості Т.Г.Шевченка

 Мета: розширювати знання учнів про Тараса Григоровича Шевченка; викликати почуття симпатії до поета, до його природнього розуму, допитливості, хисту, співчуття до його нелегкого життя; розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини Шевченка.

Тип уроку: брейн -  ринг                                                                                                 

        Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, презентація, виставка творів, Кобзаря, виставка малюнків до творів поета.  

   Перебіг уроку  У грі беруть участь 2 команди. Вони обирають собі капітанів і виготовляють емблеми (кожна команда — різні), які відображають тематику змагання.   

                                                                                        

Вступне слово вчителя

 Щовесни коли тануть сніги

І на рясті просяє веселка

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам'ять Шевченка                        

 Наш захід присвячений геніальному поету, великому художнику,великому КобзарюТ.Г.Шевченку.  – Тарас Шевченко – велична постать історичного та літературного життя нашої України. Його справедливо називають великим українцем. Адже,у  ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив. Через усе життя проніс великий Кобзар палку любові до рідної землі, до неньки-України, у своїх творах нагадував про минулу славу України і закликав до патріотизму та великої любові до рідної землі.

Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.

    Наш сьогоднішній захід допоможе вам глибше зрозуміти Тарасові слова і позмагатися у тому,хто ж з вас є кращим Шевченкознавцем.

                                Вам стануть у пригоді: (діти зачитують)

  1.    ваші попередні знання про життя і творчість Тараса Шевченка;
  2.    безсмертні Шевченкові вірші, твори та малюнки;
  3.    пісні на слова Т. Г. Шевченка.
  4.    ваша спритність, зосередженість,вміння працювати у команді

Учитель: для проведення гри познайомимося з командами

  •          знавцями творчості Тараса Шевченка.

( відбувається змагання між командами)

 

Представлення команд

     1- ша команда «Шевченкознавці»

Девіз: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».

2- га команда «Кобзарята»

     Девіз: « У всякого своя доля і свій шлях широкий…»

 

        I тур «Незакінчені речення»

Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

(вчитель зачитує питання)

 

  1. Тарас Шевченко народився у ... (Моринцях).
  2. Дитинство провів у … (Кирилівці).
  3. Батьки Шевченка були ... (кріпаками).
  4. Сестру Тараса звали ... (Катерина).
  5. У поміщика Енгельгарда Тарас служив … (козачком)
  6. Т. Шевченка викуплено з кріпацтва та звільнено у …(1838р.)
  7. Книга Тараса Шевченка,  в  якій було зібрано поетичні твори, називалася ... («Кобзар»).
  8. 10 років поет перебував на ... (засланні).
  9. Помер Т.Шевченко ...(10 березня 1861 р.) і був похований у …

( Санкт- Петербурзі)

  1.         Перезахоронено на …(Чернечій горі біля Канева).
  2.         Чернеча гора зараз називається … (Тарасовою).

                           II тур  « Словесний портрет»

Підберіть слова на першу букву,які б характеризували Шевченка. Складіть словесний портрет Шевченка.

Завдання оцінюється 3 балами.

Групи презентують свої варіанти

 

 

Ш-

Е –

В –

Ч –

Е –

Н –

К –

О –

 

         III тур   Кросворд  « Шевченкові поезії»

 

Вставте відповідно пропущені слова з віршів Т.Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі           Завдання оцінюється 3 балами.

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

1. Пишається над водою червона …

2. Тече … з-під явора

3. А над самою водою … похилилась

4. ... моя вечірняя, зійди над горою.

5. Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх.

6. Тихесенько … віє .

Хвилинка –цікавинка

Чи знаєте, що ...

  • Тарас Шевченко любив гармоніку і грав на ній.
  • У «Кобзарі» слово калина Шевченко вжив 385разів, а всього у своїх

творах він згадував про неї 965 разів.

  • Український композитор Микола Лисенко написав музику більш, ніж на 100 творів Шевченка.
  • Шевченко-художник був нагороджений 3 срібними медалями за акварель «Циганка-ворожка» та малюнок «Хлопчик-жебрак».

.   I V тур  "Чи знаєте ви твори Т.Шевченка?"

Кожна правильна відповідь – 1 бал

 

  1. Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце...   (зустрічає)

  1. Не називаю її раєм,

Тії хатиночки… (гаї)

 

  1. Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона … (калина)

 

  1. Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають, ідучи… (дівчата)

V тур “ Прислів’я”

   До даного початку знайдіть закінчення прислів’я та з’єднай їх. Одне прислів’я за вибором поясніть.

Завдання оцінюється 3 балами.

Шевченкові твори                                                              облетів увесь світ.

Шевченко дужий був не силою,                                       народу великий дар.

Тарасів заповіт                                                                   то правда жива.

Тарасів «Кобзар»                                                               вічно житиме Тарас.

Тарасові слова –                                                                 сяють, мов ясні зорі.

Хто з Шевченком знається,                                              той розуму  набирається.

Ми Шевченка славить будем                                            а словом мудрим.

В наш чудовий час                                                             і ніколи не забудем.

              

                                V I тур    «Ілюстрації»

Кожній команді дається ілюстрація-пазл. Завдання-відгадати твір Шевченка і спробувати відтворити його зміст.

 Оцінюється 5 балами.

 

«Тече вода з-під явора»                           «  Село на нашій Україні –

                                                                               неначе писанка село»

C:\Users\Admin\Desktop\185470_html_m7b3e7787.jpgC:\Users\Admin\Desktop\rov_h-20852_0.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII тур Конкурс  « Декламатор » 

«Щоб зрозуміти нам сучасне, читаймо, діти, Кобзаря».

Кожна команда  декламує улюблену поезію Тараса Шевченка

 

VIII тур   Конкурс  «Поезія ,що стала піснею» 

 Оцінка за конкурс – 5 балів.

                 Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців.

Поклоніться низько, українські діти,

Тій горі, що гордо над Дніпром стоїть,

І Тараса – батька віщі заповіти

У життя з собою в серці пронесіть!

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\на презент\рипршлдл.jpg 

 

 

 

 

doc
Додано
18 серпня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку