Закріпити і узагальнити знання учнів про Тараса Григоровича Шевченка; викликати почуття симпатії до поета, до його природнього розуму, допитливості, хисту, співчуття до його нелегкого життя; розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини Шевченка.
Літературний брейн–ринг «Шевченка славетне ім’я»
Брейн-ринг, присвячений творчості Т.Г.Шевченка
Мета: розширювати знання учнів про Тараса Григоровича Шевченка; викликати почуття симпатії до поета, до його природнього розуму, допитливості, хисту, співчуття до його нелегкого життя; розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини Шевченка.
Тип уроку: брейн - ринг
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, презентація, виставка творів, Кобзаря, виставка малюнків до творів поета.
Перебіг уроку У грі беруть участь 2 команди. Вони обирають собі капітанів і виготовляють емблеми (кожна команда — різні), які відображають тематику змагання.
Вступне слово вчителя
Щовесни коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуєм пам'ять Шевченка
Наш захід присвячений геніальному поету, великому художнику,великому КобзарюТ.Г.Шевченку. – Тарас Шевченко – велична постать історичного та літературного життя нашої України. Його справедливо називають великим українцем. Адже,у ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив. Через усе життя проніс великий Кобзар палку любові до рідної землі, до неньки-України, у своїх творах нагадував про минулу славу України і закликав до патріотизму та великої любові до рідної землі.
Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.
Наш сьогоднішній захід допоможе вам глибше зрозуміти Тарасові слова і позмагатися у тому,хто ж з вас є кращим Шевченкознавцем.
Вам стануть у пригоді: (діти зачитують)
Учитель: для проведення гри познайомимося з командами
( відбувається змагання між командами)
Представлення команд
1- ша команда «Шевченкознавці»
Девіз: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».
2- га команда «Кобзарята»
Девіз: « У всякого своя доля і свій шлях широкий…»
I тур «Незакінчені речення»
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
(вчитель зачитує питання)
( Санкт- Петербурзі)
II тур « Словесний портрет»
Підберіть слова на першу букву,які б характеризували Шевченка. Складіть словесний портрет Шевченка.
Завдання оцінюється 3 балами.
Групи презентують свої варіанти
Ш-
Е –
В –
Ч –
Е –
Н –
К –
О –
III тур Кросворд « Шевченкові поезії»
Вставте відповідно пропущені слова з віршів Т.Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі Завдання оцінюється 3 балами.
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
4 |
|
|
|
|||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
||||||
1. Пишається над водою червона …
2. Тече … з-під явора
3. А над самою водою … похилилась
4. ... моя вечірняя, зійди над горою.
5. Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх.
6. Тихесенько … віє .
Хвилинка –цікавинка
Чи знаєте, що ...
творах він згадував про неї 965 разів.
. I V тур "Чи знаєте ви твори Т.Шевченка?"
Кожна правильна відповідь – 1 бал
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце... (зустрічає)
Тії хатиночки… (гаї)
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона … (калина)
Хрущі над вишнями гудуть
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають, ідучи… (дівчата)
V тур “ Прислів’я”
До даного початку знайдіть закінчення прислів’я та з’єднай їх. Одне прислів’я за вибором поясніть.
Завдання оцінюється 3 балами.
Шевченкові твори облетів увесь світ.
Шевченко дужий був не силою, народу великий дар.
Тарасів заповіт то правда жива.
Тарасів «Кобзар» вічно житиме Тарас.
Тарасові слова – сяють, мов ясні зорі.
Хто з Шевченком знається, той розуму набирається.
Ми Шевченка славить будем а словом мудрим.
В наш чудовий час і ніколи не забудем.
V I тур «Ілюстрації»
Кожній команді дається ілюстрація-пазл. Завдання-відгадати твір Шевченка і спробувати відтворити його зміст.
Оцінюється 5 балами.
«Тече вода з-під явора» « Село на нашій Україні –
неначе писанка село»
VII тур Конкурс « Декламатор »
«Щоб зрозуміти нам сучасне, читаймо, діти, Кобзаря».
Кожна команда декламує улюблену поезію Тараса Шевченка
VIII тур Конкурс «Поезія ,що стала піснею»
Оцінка за конкурс – 5 балів.
Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців.
Поклоніться низько, українські діти,
Тій горі, що гордо над Дніпром стоїть,
І Тараса – батька віщі заповіти
У життя з собою в серці пронесіть!