Літературний диктант (тест) за поемою М. Вороного "Євшан-зілля" (6 кл.)

Про матеріал

Літературний диктант за поемою М. Вороного "Євшан-зілля" для 6 класу складено у тестовій формі та у двох варіантах. Кожен з них містить 12 завдань, що передбачають одну правильтну відповідь з трьох запропонованих.

Перегляд файлу

                                               Літературний диктант                                                 6кл.

 

                                за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»

 

                                                           І варіант

 

  1. Яку другу назву має євшан-зілля:

а) сон-трава;

б) полин;

в) дурман-трава.

     2.  Малий хлопчик, що жив у неволі, був улюбленим сином:

          а) половецького хана;

          б) печенізького хана;

          в) скіфського хана.

     3.  Хто з князів узяв малого хлопчину в полон під час походу:

          а) Ярослав Мудрий;

          б) Володимир Мономах;

          в) Ігор Святославич.

     4.  Чому через стільки років хан захотів розшукати свою дитину:

          а) це був його єдиний син;

          б) тяжко було доживати свій вік у самотності;

          в) хотілося дізнатися, чи жива його дитина.

     5.  Хто такий гудець:

          а) ворожбит;

          б) перекладач;

          в) співець.

     6.  Скільки днів і ночей довелося гудцю йти до Києва:

          а) два;

          б) три;

          в) дев’ять.

     7.  Якою була друга спроба гудця повернути до пам’яті ханського сина:

          а) зворушливо розповів йому про рідного батька;

          б) дав йому понюхати євшан-зілля;

          в) заспівав йому рідних пісень.

     8.  Як закінчується історія:

          а) ханський син повернувся додому;

          б) він зненавидів гудця, який розкрив йому таємницю;

          в) він відмовився повернутися додому.      

     9.  Про що йдеться в останніх строфах поезії Вороного:

                                       Де ж того євшану взяти,

                                      Того зілля-привороту,

                                      Що на певний шлях направить, -

                                      Шлях у край свій повороту?!

          а) про переживання автора за втрату своїми співвітчизниками історичної па –

               м’яті;

          б) про переживання автора за швидке зникнення євшан-зілля;

          в) про хвилювання автора за земляків, що збилися з дороги до рідного дому.

 

  1. Яка головна думка поеми «Євшан-зілля»:

а) поет привертає увагу до зрадників Батьківщини;

б) де б ти не був – пам’ятай про свою рідну землю;

в) найдорожче для будь-якої людини – її рідна земля й воля в рідному краї.

     11.  Який постійний епітет автор уживає зі словом вовк:

            а) сірий;

            б) чорний;

            в) хижий.

     12.  Що означає застаріле слово твар, яке автор уживає в поемі:

            а) тварина;

            б) товар;

            в) обличчя.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Літературний диктант                                            6кл.

 

                         за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»

 

                                                    ІІ варіант

 

  1. Що М. Вороний поклав в основу поеми «Євшан-зілля»:

а) легенду;

б) переказ;

в) літописну легенду.

     2.  Де жив син половецького хана:

          а) у Києві;

          б) у Чернігові;

          в) у Новгород-Сіверському.

     3.  Що означає слово ясир:

          а) награбоване добро;

          б) полонені;

          в) худоба.

     4.  За що руський князь вирішив залишити при собі хлопчину:

          а) за розум;

          б) за вроду;

          в) за слухняність.

     5.  Чому саме гудця старий хан вирішив послати на пошуки свого сина:

          а) гудець знав декілька мов;

          б) тільки він знав дорогу у світ хрещений;

          в) тільки він умів словом та піснею торкнутися людської душі.

     6.  Якою була перша спроба гудця повернути до пам’яті ханського сина:

          а) дав йому понюхати євшан-зілля;

          б) заспівав йому рідних пісень;

          в) зворушливо розповів йому про рідного батька.

     7.  Який з цих прийомів відновив пам’ять юнака:

          а) запах євшан-зілля;

          б) спів пісень рідною 

          в) розповідь про батька та родину.

     8.  Про що співав гудець:

          а) про невмирущість кохання;

          б) про славетні походи;

          в) про любов батьків до дітей.

     9.  Чому, на думку автора, і досі «манівцями ми блукаєм без дороги»:

          а) ми не вірили в Бога;

          б) ми не були патріотами;

          в) ми не мали сили й духу,що ведуть до боротьби проти рабства.

     10. Які рядки з поеми М. Вороного «Євшан-зілля» розкривають її головну думку:

          а) Там, де пустка замість серця,

              Порятунку вже не буде!

          б) Краще в ріднім краї милім

              Полягти кістьми, сконати,

              Ніж в землі чужій, ворожій

              В славі й шані пробувати!

          в)  Де ж того євшану взяти,

              Того зілля-привороту,

              Що на певний шлях направить, -

              Шлях у край свій повороту?!

  1. Який постійний епітет автор уживає зі словом сокіл:

а) ясний;

б) сизий;

в) пильний.

     12. До якого літературного роду належить поема «Євшан-зілля»:

           а) ліро-епос;

           б) лірика;

           в) епос.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Воєводіна Наталія Вадимівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
26251
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку