Літературний диктант за поемою М. Вороного "Євшан-зілля" для 6 класу складено у тестовій формі та у двох варіантах. Кожен з них містить 12 завдань, що передбачають одну правильтну відповідь з трьох запропонованих.
Літературний диктант 6кл.
за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»
І варіант
а) сон-трава;
б) полин;
в) дурман-трава.
2. Малий хлопчик, що жив у неволі, був улюбленим сином:
а) половецького хана;
б) печенізького хана;
в) скіфського хана.
3. Хто з князів узяв малого хлопчину в полон під час походу:
а) Ярослав Мудрий;
б) Володимир Мономах;
в) Ігор Святославич.
4. Чому через стільки років хан захотів розшукати свою дитину:
а) це був його єдиний син;
б) тяжко було доживати свій вік у самотності;
в) хотілося дізнатися, чи жива його дитина.
5. Хто такий гудець:
а) ворожбит;
б) перекладач;
в) співець.
6. Скільки днів і ночей довелося гудцю йти до Києва:
а) два;
б) три;
в) дев’ять.
7. Якою була друга спроба гудця повернути до пам’яті ханського сина:
а) зворушливо розповів йому про рідного батька;
б) дав йому понюхати євшан-зілля;
в) заспівав йому рідних пісень.
8. Як закінчується історія:
а) ханський син повернувся додому;
б) він зненавидів гудця, який розкрив йому таємницю;
в) він відмовився повернутися додому.
9. Про що йдеться в останніх строфах поезії Вороного:
Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Що на певний шлях направить, -
Шлях у край свій повороту?!
а) про переживання автора за втрату своїми співвітчизниками історичної па –
м’яті;
б) про переживання автора за швидке зникнення євшан-зілля;
в) про хвилювання автора за земляків, що збилися з дороги до рідного дому.
а) поет привертає увагу до зрадників Батьківщини;
б) де б ти не був – пам’ятай про свою рідну землю;
в) найдорожче для будь-якої людини – її рідна земля й воля в рідному краї.
11. Який постійний епітет автор уживає зі словом вовк:
а) сірий;
б) чорний;
в) хижий.
12. Що означає застаріле слово твар, яке автор уживає в поемі:
а) тварина;
б) товар;
в) обличчя.
Літературний диктант 6кл.
за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»
ІІ варіант
а) легенду;
б) переказ;
в) літописну легенду.
2. Де жив син половецького хана:
а) у Києві;
б) у Чернігові;
в) у Новгород-Сіверському.
3. Що означає слово ясир:
а) награбоване добро;
б) полонені;
в) худоба.
4. За що руський князь вирішив залишити при собі хлопчину:
а) за розум;
б) за вроду;
в) за слухняність.
5. Чому саме гудця старий хан вирішив послати на пошуки свого сина:
а) гудець знав декілька мов;
б) тільки він знав дорогу у світ хрещений;
в) тільки він умів словом та піснею торкнутися людської душі.
6. Якою була перша спроба гудця повернути до пам’яті ханського сина:
а) дав йому понюхати євшан-зілля;
б) заспівав йому рідних пісень;
в) зворушливо розповів йому про рідного батька.
7. Який з цих прийомів відновив пам’ять юнака:
а) запах євшан-зілля;
б) спів пісень рідною
в) розповідь про батька та родину.
8. Про що співав гудець:
а) про невмирущість кохання;
б) про славетні походи;
в) про любов батьків до дітей.
9. Чому, на думку автора, і досі «манівцями ми блукаєм без дороги»:
а) ми не вірили в Бога;
б) ми не були патріотами;
в) ми не мали сили й духу,що ведуть до боротьби проти рабства.
10. Які рядки з поеми М. Вороного «Євшан-зілля» розкривають її головну думку:
а) Там, де пустка замість серця,
Порятунку вже не буде!
б) Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!
в) Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Що на певний шлях направить, -
Шлях у край свій повороту?!
а) ясний;
б) сизий;
в) пильний.
12. До якого літературного роду належить поема «Євшан-зілля»:
а) ліро-епос;
б) лірика;
в) епос.