Заняття "Лісова школа"

Про матеріал
Закріплювати знання дітей про диких тварин, їхню поведінку, характерні особливості, розширити уявлення про підготовку звірів до зими; розвивати пізнавальні процеси, мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до живої природи.
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття

з ознайомлення з природою для дітей середнього дошкільного віку на тему:  «Лісова школа».

Мета: закріплювати знання дітей про диких тварин, їхню поведінку, характерні особливості, розширити уявлення про підготовку звірів до зими; розвивати пізнавальні процеси, мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до живої природи.

Матеріал: зображення тварин, будинок, ялинки, наочний та роздавальний матеріал до дидактичних ігор.

Хід заняття

І. Вступна частина.

- Добрий день, дітки! Сьогодні особливий день. День, коли відбуваються справжні дива. І наше заняття з ознайомлення з природою теж незвичайне. Сьогодні я - Лісова Фея. І хочу запросити вас у подорож до чарівного лісу. Я щодня обходжу увесь ліс і завжди знаю всі новини: у кого дитинча народилося, яка нова пташка прилетіла. Ви б хотіли потрапити у мої володіння? (Так.) Але спочатку вам необхідно виконати завдання. Я хочу перевірити, чи знаєте ви, які тварини живуть у лісі.

 ІІ. Основна частина.

Дидактична гра «Хто зайвий?»

Фея показує малюнки із зображенням білки, лисиці, коня, зайця, вовка, ведмедя. Запитує в дітей, хто серед цих тварин зайвий.

    Спонукає дітей доводити свою думку. Наприклад, зайвий кінь, тому що він свійська тварина, а інші – дикі.

  • А чому ці тварини називаються саме дикими? (Тому що вони живуть у лісі, і про них ніхто не піклується.)
  • Діти, життя тварин узимку змінюється. Одні одягають теплу шубку, щоб не змерзнути від холоду, інші запасаються харчами, щоб не померти від голоду. Як змінюється життя зайчика (білочки, ведмедя, їжачка)? (Відповіді дітей.)

 

Молодці, діти. Ви справилися із завданням. Але перед нашою подорожжю я хочу дізнатися, чи знаєте ви правила поведінки у лісі.

Відповіді дітей:

  • Не можна шуміти;
  • Не можна розпалювати вогнище;
  • Не ламати гілки дерев та кущів;
  • Не лишати сміття;
  • Не ображати жителів лісу.

- Малята, тепер я впевнена, що ви справжні друзі природи і не зашкодите лісовим мешканцям. Тож зараз тихенько ставайте «паровозиком» і ми вирушаємо у чарівну подорож.

  • Сьогодні в подорож до лісу ми йдемо,

Хто хоче з нами – просимо,

Усіх заберемо!

Діти ідуть по «лісу» і сідають колом на «галявину». Фея пропонує послухати звуки лісу.

- Діти, подивіться навкруги. Яка краса нас оточує. Які дерева найчастіше зустрічаються у лісі? (Відповіді дітей.) Підніміть голівки. Я, здається, щось побачила на дереві. Що це? (Дупло.) А хто в ньому живе? (Білочка.) А де живуть інші тварини? Хто живе у барлозі? А в норі? А лігво – це чий будинок? (Відповіді дітей.)

Дидактична гра «Хто де живе?»

- Діти, а зараз давайте встанемо і зробимо лісову фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка «Заметілі не боюся»

Заметілі не боюся:

(Заперечно хитають головою.)

Я на неї насварюся.

(Погрожують пальчиком.)

Ніжками потупочу –

(Тупають ногами.)

Злу метелицю провчу.

Щоби хугу налякати,

Стану голосно плескати.

(Плескають у долоні.)

Повернусь туди – сюди.

(Виконують повороти тулуба)

Не лютуй, вітрисько, ти!

(Махи руками.)

Погуляти я не проти

Навіть у таку погоду.

(Крокують на місці.)

Ручки в боки – підстрибну,

(Підстрибування на місці.)

Ще й танок веселий втну!

(Виконують «каблучок».)

 

- Давайте вирушимо далі. Я впевнена, що на нас з вами чекають цікаві зустрічі та пригоди.

Діти «паровозиком» рушають далі по лісу. Зупиняються півколом.

- Життя диких тварин з приходом зими стає складнішим. Вони змушені запасатися їжею, щоб не померти від голоду. Тож давайте нагодуємо тварин. Ви ж знаєте що вони полюбляють ласувати.

Дидактична гра «Хто що їсть?»

    Перед дітьми на столах зображення тварин та їжі у довільному порядку. Дітям необхідно правильно їх з’єднати.

Діти вирушають далі.

 - Друзі, подивіться. Ми натрапили з вами на чийсь будиночок. Як ви думаєте, хто у ньому живе? (Відповіді дітей.) Ні, зачекайте, я бачу надпис. Тут написано: «Лісова школа». У ній навчаються дитинчата звірят. Давайте з вами пригадаємо, як їх звати.

Дидактична гра «Дитинчата звіряток».

- Діти, на жаль, наша казкова подорож закінчується і нам час повертатися. «Раз, два, три, кругом себе обернись!» Ось ми з вами і повернулися в дитсадок.

Діти сідають на свої місця.

ІІІ. Підсумок заняття.

- Діти, вам сподобалася наша подорож до лісу? (Так.) Що ми з вами бачили? Що вам сподобалося найбільше? (Відповіді дітей.)

Дидактична вправа «Буває – не буває».

  • Вовки сплять у лігві?
  • Білка спить у норі? Де насправді спить білка?
  • Ведмідь їсть малину?
  • Зайчик стрибає по деревах? Хто стрибає по деревах?
  • Лисиця їсть моркву? Хто їсть моркву?
  • Їжачок узимку збирає сніг? Що робить їжачок узимку?
  • Молодці! На цьому наше заняття закінчується.

 

 

 

doc
Додано
19 червня 2020
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку