Логопедичне заняття для старших дошкільників на тему "Весняні квіти"

Про матеріал
Це розробка заняття для старших дошкільників з використанням малих фольклорних жанрів,яке можуть використовувати в своїй роботі,як вихователі так і логопеди.
Перегляд файлу

Зміст  логопедичного заняття на тему «Весняні квіти» з використанням малих  фольклорних жанрів

Програмовий зміст: Розвивати фонематичний слух, дихання, дрібну координацію пальців рук,загальну моторику, зорову та слухову пам’ять, увагу, асоціативне мислення, виразність мови. Виховувати любов та бережне відношення до природи, уміння уважно слухати товаришів, працювати самостійно, в парах та підгрупах. Уточнити і активізувати  уявлення про весняні квіти, їх ознаки.  Закріпити  знання дітей  про   малі  фольклорні  жанри: лічилки, скоромовки, казки загадки, оповідання, прислів’я , колискові, вміння розрізняти  їх  характерні  особливості. Вправляти в умінні  схематично зашифровувати прислівя та відгадувати за малюнками.

Словник: збагачувати  лексичний  запас дітей прикметниками під час гри  «Яка квітка?».Звукова культура: виробляти уміння правильно вимовляти звуки у словах, називати слова та слідкувати за вимовою; формувати вміння розуміти навчальне завдання  і виконувати  його, удосконалювати вміння знаходити слова із звуком [к].

    Матеріал: загадка,вірші, прислів’я,скринька, квітка кульбабка, розрізні картинки, олівці, папір, дидактична гра «Чарівна квітка» та гра «Весняна галявина».

1. Діти  заходять в кімнату. Даю можливість   розглянути на скриньку.

-Як ви думаєте, що може бути в скриньці? (Відповіді дітей).

Пропоную відчути на нюх.

 -Що може пахнути? (духи,свіже повітря, цукерка, квітка тощо).

-Дихальна вправа  «Ой,як пахне» - діти глибоко вдихають повітря через ніс,затримують дихання, видихають через рот,одночасно промовляючи «ой,як пахне».

2. Щоб допомогти дізнатись,загадую  загадку :

Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха –
Стане миттю сивим пухом.. (Кульбабка).

-Дістаю із скриньки кульбабку.  Яка вона? (жовта, весняна).

-Якою ще може бути квітка? (пахуча,осіння, лісова, гарна, штучна, паперова тощо). Діти називають ознаки.

3. -Який перший звук в слові кульбаба?  [к].

-Пропоную дітям  на 15 секунд  розійтися  по  кімнаті.  Очима  знайти предмети, в назві яких є  звук  [ к ].  Назвати і сісти півколом. 

4.  Гра « Чарівна квітка» - перед  дітьми лежить квітка із 7 пелюсток. Я по черзі беру по одній  пелюстці і зачитую завдання . Дітям потрібно визначити,що я прочитала: скоромовку, лічилку, загадку, колискову, прислівя , казку  чи оповідання?

-Це короткий  віршований  твір, який  вимовляється  в швидкому  темпі і використовується  для  вправляння  язичка. Це лічилка.  Так  чи ні? (Скоромовка).

-Це пісенька, яку наспівують дітям, коли вкладають спати. Це казка - так чи ні? (Колискова).

-Це віршований короткий  твір, який  використовується   для  визначення  ведучого в іграх. Це оповідання. Так чи ні? (Лічилка).

-Це короткий  народний, мудрий   вислiв  повчального  змiсту. Це лічилка - так чи ні? (Прислів’я).

-  Це невеликий твір про вигадані події,яких насправді не буває. Це колискова-так чи ні? (Казка).

-Це маленький твір, який містить хитре запитання і потребує відгадки Це скоромовка - так чи ні? (Загадка).

-Це твір про життя одного або кількох персонажів та події ,які  відбуваються в   реальному житті. Це казка-так чи ні? (Оповідання).

5.Пропоную тому,хто перший пригадає лічилку вибрати ведучого для гри  «Шпак». Діти беруть за руки і ходять по колу, промовляючи слова:

Ходить шпак між рядами ,

подружитись хоче з нами.

 Кого за руку візьме,

той весняну квітку назве.

В цей час ведучий в колі   йде в іншу сторону, піднімаючи високо коліна.  Кого він візьме за руку,той називає весняну квітку і його займає місце.

6. Перед виконанням складного завдання  пропоную дітям  зробити  пальчикову гімнастику «Червоненькі квіточки»:

 Червоненькі квіточки                         -  пальці складені в пупянок

 розпускають пелюстки                      - розімкнути всі пальці,утворюючи квітку

 вітерець дмухнув тихенько                -  подути на пальці

 пелюстки гойднув легенько                - рухати хаотично пальцями

 сутеніє і квітки закривають пелюстки  - зібрати пальці в пупянок

 тихо засипають-голівками качають   - погойдати  ними.

7. Кожен  вихованець бере частинку розрізної картинки, де зображена весняна квітка і знаходить своє місце за столом. Так діти поділяються на дві підгрупи.

Кожній команді потрібно схематично зашифрувати прислівя, щоб друга команда   відгадала:

«Куди водиця тече-там травиця росте»

«Від березневих дощів земля квітне».

8. Пропоную пограти в гру «Додай слівце». Я зачитую вірші,а діти додають потрібне слово:

 

Дощик теплий, дощик синій 
Цілий день співав в …..(долині). 
І під цей весняний спів 
У долині луг ….(зацвів). 
В лузі повно квіточок 
І маленьких…( діточок). 

Проліски білі зустріли ..(весну).
Першими ліс пробудили від …(сну).
Петрик ходив на прогулянку в …(ліс),
Пролісків мамі букетик …(приніс).

9. Діти поділяються на пари за бажанням і грають в гру «Весняна галявина»: підібрати  до картки-квітки  по  6 пелюсток, в назві яких є звук  [к].

10. -Підсумок заняття. Дати відповіді на запитання:

- Назвати назву казки, де квітка була більша за дівчинку? (Дюймовочка).

- Назвати весняну квітку,назва якої починається на звук (к). (Крокус,кульбаба).

- Якими словами може починатись казка? (Жили-були… Десь-колись..).

- Пригадати назви казок,які починаються на звук  [к].( «Колосок», « Колобок»,  «Котик і Півник», « Кривенька качечка» ).

- Якою б квіткою ви хотіли бути і чому саме? (Відповіді дітей).

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мазур Лілія
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
2478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку