3. Вправа «Вгадай професію». Послухай слова-дії. Покажи й назви відповідну професію на зображенні. Лікує людей (хто?) - ... Виховує дітей в дитячому садку (хто?) - ... Водить машини, автобуси (хто?) - ... Продає товари (хто?) - ... Вчить дітей в школі (хто?) - ... Будує будинки (хто?) - ...4. Вправа «Підбери дії»: Назви якомога більше слів-дій. Олівцем, пензлем (що роблять?) - ... Ножицями (що роблять?) - ... Гребінцем (що роблять?) - ... Лопатою (що роблять?) - ... Мітлою (що роблять?) - ... Голкою (що роблять?) - ...
6. Вправа «Назви професію». Відповідай на питання за зразком. Зразок: Хто грає на музичних інструментах? - Музикант. На музичних інструментах грає музикант. Хто працює з фотоапаратом? Хто працює мітлою?Хто працює пензлем? Хто працює за комп'ютером?7. Вправа «Четвертий зайвий»: Послухай слова. Виділи зайве слово й поясни, чому воно зайве. Шофер, машина, пожежник, поліціянт. Пиляє, лікує, стругає, свердлить. Підмітає, розчищає, прибирає, варить. Ножиці, гребінець, шампунь, бинт. Відрізає, зважує, підстригає, упаковує. Градусник, шприц, лікар, вата.
8. Вправа «Нісенітниці». Послухай речення. Виправ помилки. Швець шиє одяг, а кравець шиє взуття. Продавець видає книги, а бібліотекар продає книги. Садівник вирощує курчат, а пташник вирощує квіти. Учитель лікує хворого, а лікар навчає учнів. Музикант грає в хокей, а хокеїст грає на піаніно.
9. Послухай розповідь і закінчи речення. Поясни, чому все професії однаково важливі. Одного разу Ваня і Таня мріяли про те, ким вони стануть, коли виростуть.- Я буду лікарем, - сказала Таня, - Адже лікар – найголовніша професія, тому що ... (він лікує людей).- А я буду будівельником. Адже будівельник головніше лікаря, тому що він ... (будує лікарні) - відповів сестрі Ваня.- Ні, напевно, кухар головніше будівельника. Адже якщо ...(кухар не приготує обід, то будівельник не зможе працювати), - сказала Таня.- Значить, головніше кухаря продавець. Якщо він ... (не продастьпродукти, то кухар не приготує обід), - подумавши, зауважив Ваня.- А що буде, якщо продавець захворіє і не зможе продавати продукти?- Його вилікує ... (лікар) - впевнено відповів Ваня.- Так хто ж тоді головніший? - розгублено запитала Таня. Загадку вирішила мама, яка повернулася з роботи.- Немає такої професії, яку можна назвати найголовнішою. Всі професії однаково важливі, тому що ... (приносять користь людям) - сказала мама.
ТЕСТПрофесії Мета: ознайомити з професіями (лікар, програміст, пілот, офіціант, кухар, водій, співак, диригент, художник, швачка, перукар, поліційний, моряк, космонавт, хлібороб), чим займаються представники професій. Перевірити рівень засвоєння матеріалу, за картинкою та запитанням упізнавати назву професії.https://naurok.com.ua/test/profesi-539682.html
3. За картинками склади словосполучення зі словами новий, нова, нове за зразком. Наприклад: нова балалайка, новий молоток, нові граблі4. Вправа «Назви ласкаво». Назви ласкаво інструменти. Граблі - грабельки Сокира - ... Дудка - ... Скрипка - ... Лопата - ... Молоток - ...5. Вправа «Підбери дії»: Назви якомога більше слів-дій. Наприклад: Пилкою (що роблять?) - пиляють, відпилюють, розпилюють. Викруткою (що роблять?) - ... Лопатою (що роблять?) - ... Косою (що роблять?) - ... Сокирою (що роблять?) - ... Граблями (що роблять?) - ... Молотком (що роблять?) - ...
6. Вправа «Музиканти». Музиканти грають на музичних інструментах. Назви кожного музиканта за зразком. 7. Вправа «Де лежать? Звідки візьмемо? » Тато попросив Ваню принести йому з майстерні інструменти. Подивися на малюнки. Склади речення з парами прийменників на -, з (зі), у - із, використовуючи схеми. Зразок: Рубанок лежить на столі. Ваня взяв його зі столу. Зразок: Ведмедик грає на гармошці. Він гармоніст.
ТЕСТИІнструменти Мета: перевірити рівень засвоєння лексики з теми (молоток, пилка, викрутка, цвяхи, шурупи, дриль, гайки, молот, сокира).Інструменти (на дачі) Мета: перевірити рівень засвоєння лексики з теми (плоскогубці, кусачки, кліщі, сокира, лейка, сапа, лопата, відро, вили, граблі, шланг, тачка).https://naurok.com.ua/test/instrumenti-539392.htmlhttps://naurok.com.ua/test/instrumenti-na-dachi-1188209.html
Тема: ЗООПАРКРозглянути разом з дитиною картинки. Ознайомити з назвами тварин. Розповісти, які тварини живуть у жарких країнах і на півночі. Закріпити в словнику узагальнювальні поняття «тварини жарких країн», «тварини півночі». Покажи частини тіла тварин (ГРИВА, БИВНІ, ЛАСТИ, ХОБОТ ...).
3. Пояснити дитині поняття «хижі тварини». Розповісти, чим харчуються хижі тварини (морж, тигр, білий ведмідь, лев). Пояснити дитині поняття «травоїднітварини ». Розповісти, чим харчуються травоїдні тварини (зебра, слон, жираф, кенгуру, мавпа).4. Розповісти дитині про те, яку користь приносять людині одомашнені види слонів, північних оленів. Розглянь дитинчат тварин. Назви тата, маму і дитинча за зразком. Зразок: слон, слониха, слоненя, слоненята.5. Вправа «Тато, мама, дитинчата».
6. Вправа «Підбери ознаку, підбери дію». Закінчи речення (підбери й назви якомога більше слів-ознак, слів-дій). Слон (який?) - величезний, важкий, сильний, розумний, витривалий ... Слон (що робить?) - ходить, бігає, шукає корм, підіймає, перевозить (вантаж), купається, захищає (дитинчат), сурмить.яка?який?Що робить?Що робить?
9. Вправа «Скажи одним словом». У слона товсті ноги, тому його називають ТОВСТОНОГИМ. У жирафа коротка шерсть, тому його називають .... У мавпи довгий хвіст, тому її називають .... У жирафа довга шия, тому його називають .... У слона великі вуха, тому його називають .... У моржа довгі вуса, тому його називають ....10. Вправа «Що забув намалювати художник?». Кого намалював художник? Скажи, чого не вистачає у кожної тварини? Допоможи художнику.
11. Вправа «Підкажи слівце». Зміни речення за зразком. Зразок: Я намалював ведмедю лапу. - Я намалював ведмежу лапу. Я намалював тигру хвіст. Я намалював тюленю ласти. Я намалював слону хобот. Я намалював жирафу вуха і роги.12. Вправа «Нісенітниці». Послухай речення. Виправ допущені помилки. Лев полює за тюленями. Тюлень харчується бананами. У мавпи в сумці на животі сидить дитинча. Жираф - цар звірів. Зебра - найбільше сухопутна тварина на землі.13. Вправа «Четвертий зайвий». Послухай слова. Виділи зайве слово і поясни, чому воно зайве. Зебра, північний олень, морж, тюлень Кенгуру, мавпа, білий ведмідь, зебра. Зебра, лев, жираф, слон.
14. Вправа «Розкажи-но». Розглянь схему. Склади порівняльні розповіді про лева й північного оленя; про зебру й про білого ведмедя за зразком. Зразок: Північний олень - тварина півночі, а лев - тварина півдня. Північний олень і лев великі тварини. У оленя на голові роги, а у лева густа грива. У оленя і лева шерсть коротка. У оленя короткий хвіст, а у лева довгий хвіст. У оленя на ногах копита, а в лева лапи з гострими кігтями. Олень травоїдна тварина. Він харчується мохом, корою дерев. Лев хижа тварина. Він харчується м'ясом інших тварин. Лева називають царем звірів. Назва тварини Де живе? Розмір. Частини тіла Чим харчується
Тема: РИБИ1. Розглянути разом із дитиною картинки. Ознайомити з назвами риб (щука, оселедець, мечоносець, золота рибка, скалярія, окунь, риба-молот, йорж, камбала, сом). Закріпити в словнику поняття «морські риби», «прісноводні риби», «акваріумні риби».2. Покажи частини тіла риб (тулуб, хвіст, спинку, голову, очі, рот, плавники, луску,зябра).3. Скажи про місце їх проживання (море, річка, акваріум).
Пояснити дитині поняття хижі й мирні риби. Розповісти, чим харчуються хижі риби (мальками риб, дрібними рибами, жабами), мирні риби (личинками комах, комахами, водоростями), акваріумні риби (спеціальним кормом). Вправа «Чиї хвости?» Закінчи речення. Хвіст щуки (чий?) - щучий. Хвіст йоржа - ... -ЕВ-Хвіст окуня - ... Хвіст акули - ... -ЯЧ-
Вправа «Підбери слова». Послухай розповідь. Встав пропущені слова-картинки та дієслова за змістом. Ваня купив в зоомагазиніВін випустив в акваріум, і вона одразу по-пливла. До(що зробила?)…, і(що зробила?)…, повздо(що зробила?)…, за нею(що зробила?) …, відпочила(що зробила?) …, Від(що зробила?)…, побачила(що зробила?)… .та з-заІ разом з ними дозграйку
ТЕСТИМорські та річні жителі Мета: вивчити назви морських мешканців (акула, кит, краб, рак, косатка, дельфін, медуза, восьминіг, морська зірка, морський їжак, морський коник, скат), навчити розпізнавати їх за зображенням. Підводні пригоди. https://naurok.com.ua/test/rozpiznavannya-v-teksti-koloriv-ta-nazv-morskih-zhiteliv-dlya-ditey-z-oop-524775.html. Мета: вчити розпізнавати в тексті кольори та назви морських мешканців. Морські пригоди-2 https://naurok.com.ua/test/morskf-prigodi-2-539055.html. Мета: вчити розпізнавати в тексті назви морських істот, предмети побуту, одяг, числа, інструменти, окремі дієсловаhttps://naurok.com.ua/test/morski-ta-richni-zhiteli-dlya-ditey-z-oop-523575.html
Тема: КВІТИ•1. Розглянути разом з дитиною картинки. Ознайомити з назвами квітів (конвалія, мати-й-мачуха, айстра, кульбаба, дзвіночок, ромашка, пролісок, півонія, гвоздика, нарцис, тюльпан, ірис, гладіолус). Закріпити в словнику узагальнювальне поняття «квіти». Відзначити особливості будови квітки: СТЕБЛО, ЛИСТЯ, ПЕЛЮСТКИ.•2. Назви квіти-первоцвіти, польові квіти, садові квіти.
Вправа «Назви ласкаво». Стебло - стеблинка. Пролісок - ... Корінь - ... Волошка - ... Лист - ... Гвоздика - ... Пелюсток - ... Тюльпан - ... Квітка - ... Ромашка - ... Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення словами-діями. На клумбах квіти (що роблять?) - ростуть, цвітуть, в'януть. З садової лійки квіти (що роблять?) - ... Добривами садові квіти (що роблять?) - ... Вирощені квіти ножем (що роблять?) - ... В букети квіти (що роблять?) - ... Квітами люди (що роблять?) - ... Розповісти дитині, що не всі квіти можна рвати. Деякі квіти (пролісок, конвалія, медунка) занесені до Червоної Книги. Вони потребують охорони.
Послухай розповідь. Встав у речення пропущені назви квітів. Принесли птахи на крилах весну. Від теплих сонячних променів галявинки відтанули від снігу, і на проталинах з'явилися перші квіти - первоцвіти: ... У травні в лісі розпустилися ..., а в парках і на клумбах розцвіли весняні квіти: .... Скоро й літо настало. Розкидало воно по лугах і по полях найгарніші квіти:І клумби в парках вже прикрасили інші квіти - літні: .... Закінчилося літо. Яскравими фарбами розфарбувала осінь парки й сади. Розпустилися на клумбах .... Скоро прийде зима. На вулиці стане морозно, сніговою ковдрою сховаються лісу, поля і сади. Але за зимою обов'язково буде весна. І знову квіти почнуть радувати нас своїми яскравими фарбами.
8. Вправа «Подорож бджоли». Розглянь картинки. Доповни речення прийменниками (простежити за точністю вживання прийменників у мові). Одного літнього днявідправилася збирати мед. Спочатку вона. Але найсмачніший пилок був … прекрасноїросла в саду.зібралапилок …яка. Потім підлетіла …сіла …покружляла …
ТЕСТИКвіти польові та лісові Мета: перевірити рівень засвоєння лексики з теми (ромашка, волошка, мак, дзвіночок, фіалка, пролісок, конвалія, кульбаба). Квіти садові Мета: перевірити рівень засвоєння назв садових квітів (троянда, нарцис, тюльпан, гербера, гвоздика, півонія, гіацинт, айстра, хризантема, ірис, лілія).https://naurok.com.ua/test/kviti-540715.htmlhttps://naurok.com.ua/test/sadovi-kviti-540871.html
Пояснити дитині поняття «хижі комахи» (бабка, мураха, сонечко, коник, павук). Розповісти, чим харчуються хижі комахи (комахами, личинками комах). Розповісти, чим харчуються інші комахи: бджоли, метелики - нектаром квітів; мухи, таргани - залишками їжі людини. Розповісти про те, яку користь приносять комахи: - людям: бджоли дають мед, віск; - лісу: мурахи, сонечка знищують шкідливих комах; бджоли, метелики запилюють рослини; - тваринам і птахам: мурахи, комарі, мухи, метелики служать для них кормом. Розповісти про те, якої шкоди завдають комахи: - людям: мухи, таргани, комарі боляче кусають, розносять небезпечні хвороби; - лісу: жуки-короїди пошкоджують кору дерев, гусениці об'їдають листя рослин; - тваринам і птахам: комарі, ґедзі, блохи боляче кусають.
Розглянь картинки та подумай, чому комахи мають таке незвичайне забарвлення. Чому його називають захисним; відлякувальним? У бабки не очі, а оч. ИЩа. У мурашки не ноги, а .... У таргана не вуси, а .... Під лупою сонечко виглядало не маленьким жучком, а величезним жучищем; а павук - .... Вправа «Назви ласкаво». Павук – павучок. Комар - ... Тарган - ... Бджола - ... Жук - ... Муха - ... Вправа «Підкажи слівце». Ваня розглядав в лупу свою колекцію комах. І виявилося, що:
Вправа «Чиї лапки, чия голова?» Розглянь картинки. Склади речення за зразком. Зразок: У мурашки мурашині лапки, мурашина голова. У бджоли - ... лапки, ... голова. У комара - лапки, ... голова. У таргана - ... лапки, ... голова. У павука - ... лапки, ... голова. Вправа «Рахуй і називай». Порахуй комах.
2. Подивися на предмети. Поясни різницю між: ручкою та олівцем, зошитом і альбомом, ранцем і рюкзаком.3. Вправа «Підкажи слівце». Ваня ходить в дитячий сад. Він .... (дошкільник.) Таня ходить в школу. Вона .... (школярка.)4. Назви предмети, які Таня покладе в пенал. Назви предмети, які Таня покладе в рюкзак. 5. Уяви, що це твоє шкільне приладдя. Склади словосполучення за зразком. Зразок: мій портфель, мій зошит, мої ножиці.
8. Вправа «Порівняй предмети». Закінчи речення за зразком. Зразок: Жовтий олівець довгий, а червоний - короткий9. Вправа «Скажи навпаки». Склади речення за зразком. Зразок: Таня залишила ножиці в склянці. - Таня дістала ножиці зі склянки. Таня поклала лінійку під буквар. -Таня залишила альбом на столі. -Таня сховала ластик за стакан. -Таня поставила портфель під стіл. -гострий, аважкий, атовста, авеликий, а
10. Вправа «Нісенітниці». Виправ речення. Пензлик малював Олену. Ручка написала лист Тані. Підручник вчиться за Сашею. Буквар читає Олю. Пенал поклав Сашу в портфель. Вова різав папером ножиці.11. Вправа «Четвертий зайвий»: Прослухай слова. Виділи зайве слово і поясни, чому воно зайве. Олівець, викрутка, ручка, пензлик. М'ячик, ластик, пенал, лінійка. Альбом, буквар, зошит, ножиці. Учень, учениця, учитель, вихователь.
ТЕСТШкола, шкільне приладдя Мета: перевірити рівень засвоєння лексики з теми (клас, учитель, учні, парта, стілець, дошка, зошит, книга, олівець, кольорові олівці, ручка, фломастери, маркер, лінійка, гумка, ножиці, пенал, альбом, фарби, портфель).https://naurok.com.ua/test/shkola-540412.html
Тема: ЛІТОРозглянути разом з дитиною картинки та нагадати назви пір року. Уточніть послідовність зміни пір року. Запитати дитини, чи знає вона, яка пора року зараз? Попросити назвати пору року, яка передує літові та буде після. Поспостерігати разом із дитиною за літніми змінами в природі. Літо. Осінь
Вправа «Скажи одним словом». Закінчи речення. Людей, які вирощують хліб, називають хліборобами. Людей, які розводять сади, називають .... Людей, які вирощують овочі, називають .... Людей, які вирощують квіти, називають .... Вправа «Підбирай слова». Закінчи речення : підбери якомога більше слів-предметів. Зразок: Влітку в лісі багато дерев: ялин, дубів, сосен ... Влітку в лісі можна побачити багато різних тварин: .... Влітку в лісі росте багато грибів: ... - і ягід: .... Влітку на галявинах багато квітів: .... Над ними літає багато комах: ....