«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)

Про матеріал

Мета уроку: допомогти учням засвоїти ідейно-художній зміст,сюжет драматичного твору; розвивати навички виразного читання за особами, переказу драматичних творів, виділення ключових епізодів, їх коментування; виховувати інтерес до літератури, аналітичнемислення, естетичний смак, визначити основні принципи «нової» драми, розкрити суть соціально-психологічної драми “Ляльковий дім”, з'ясувати основні проблеми, особливості композиції драми, дослідити процес розвитку особистості Нори; розвивати уміння висловлювати свої думки і толерантно їх відстоювати, формувати вміння та навики аналізу драматичного твору з опорою на текст; виховна – виховувати повагу до людської гідності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Ляльковий дім» як соціально психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)

Номер слайду 2

Таємниця життя незбагненна, але ми не можемо відмовитися від спокуси все ж таки пізнати її та зрозуміти. Й. Гете

Номер слайду 3

Соціально-психологічна драма - твір, у якому відображається зіткнення внутрішніх поривань героя з соціальними обставинами, глибоко розкривається психологія персонажів, їхні вчинки, думки і почуття, що свідчать про стан суспільних відношень і про їх вплив на духовний світ людини. Драма Г. Ібсена  «Ляльковий дім».  Жанр п’єси – соціально-психологічна драма

Номер слайду 4

1848-1864 - І період творчості — національно-романтичний. Оспівує героїчне минуле Норвегії. «Катіліна», «Богатирська могила»;1865-1878 - II період творчості — реалістичний. Засудження буржуазної дійсності — «Бранд»,«Пер Гюнт»;1878-1896 - III період творчості — створення «нової драми». «Ляльковий дім», «Привиди», «Дика качка». Усю творчість Генріка Ібсена умовно поділяють на 3 періоди:

Номер слайду 5

Випереджальне завдання. Побудова таблиці-характеристики твору{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Тема. Проблематика драми. Конфлікт. Особливості композиціїПередісторія п’єси. Експозиція. Зав’язка. Розвиток діїКульмінація. Відкритий фінал. Символіка драми. Підте кст

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Віра Комиссаржевська 

Номер слайду 8

Класифікуючи за важливістю, конфлікти можна поділити на : Основний (між прагненнями Нори та писаними законами суспільства, а також між уявним та реальним життям Нори.)Зовнішній (такий собі «бурхливий» конфлікт навколо Крогстада та його шантажу.)Внутрішній (у духовній боротьбі Нори.)

Номер слайду 9

Проблемні питання і завдання. У чому полягає символічність назви п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»???Розшифруйте ланцюжок «дочка → лялька-жінка → людина-борець». Доведіть, що «Ляльковий дім» — соціально-психологічна драма. Визначте риси «нової драми»

Номер слайду 10

Таємниця життя незбагненна, але ми не можемо відмовитися від спокуси все ж таки пізнати її та зрозуміти. Й. Гете

pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
31 березня 2018
Переглядів
6557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку