Любімо світ в якому ми живем

Про матеріал
Розширити уявлення дітей про те, що вода є першоосновою життя, про значення води в житті людини; формувати різностороннє уявлення про світ птахів; розвивати спостережливість, уяву, увагу, позитивно - емоційне ставлення до природи рідного краю; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого на Землі, а зокрема водно-болотніх угіддь.
Перегляд файлу

Сценарій свята

«Любімо світ в якому ми живем»

Мета. Розширити уявлення дітей про те, що вода є першоосновою життя, про значення води в житті людини; формувати різностороннє уявлення про світ птахів; розвивати спостережливість, уяву, увагу,  позитивно - емоційне ставлення до природи рідного краю; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого на Землі, а зокрема водно-болотніх угіддь.

Хід заходу:

Педагог-організатор. Доброго дня всім присутнім в цьом залі. Сьогоднішня наша зустріч присвячена збереженню природи, а зокрема водно-болотніх угіддь.

Ведуча. Що таке водно-болотні угіддя?  Це райони мілководдя, боліт, торф'яників; водоймища природні або штучні, постійні або тимчасові, стоячі або протічні, прісні, солені, а також морські акваторії, глибина яких на перевищує 6 метрів під час відливів.

Ведучий.  Щороку, 2 лютого,  країни світу, які мають на своїх територіях водно-болотні угіддя, у тому числі Україна, відзначають Всесвітній день водно-болотних угідь.

Ведуча. Відзначення цього Дня приурочено до підписання світовою спільнотою 2 лютого 1971 року у місті Рамсар (Іран) міжнародної угоди – Конвенції з водно-болотних угідь міжнародного значення.

Ведучий. Мета її – зберегти водно-болотні угіддя як середовища для водоплавних птахів та збереження і раціонального використання цих угідь шляхом місцевих, регіональних і національних дій та міжнародної співпраці.

Ведуча.  4% території України вкриті річками, озерами і водосховищами, ще 1,6% -болота. Крім того, в нашій країні є морські акваторії, які відіграють важливу роль для мігруючих птахів загальною площею 650 тис. га .

Ведучий.  Річки та водойми України завжди були осередками життя, багатої природи та культури. Їх шанували та від них залежали наші пращури. І сьогодні ми отримуємо від річок безліч природних послуг – воду для пиття та зрошення, захист від повеней, рибу та інші природні ресурси, місця для відпочинку, естетичну насолоду, формування рельєфу і багато іншого. 

Ведуча.  Серед найбільших загроз нашим рікам та водоймам можна назвати знищення водно-болотних угідь, які є унікальними і надзвичайно корисними для людини природними системами з дуже багатим рослинним і тваринним світом. Також справжньою бідою для річок нашої країни є забудова малими ГЕСами без дотримання природоохоронних норм, що призводить до знищення найцінніших річок Карпат та інших регіонів України заради вигоди окремих нечесних підприємців.

Ведучий.  До суттєвих загроз рікам України можна віднести також забруднення, зменшення біологічного різноманіття, обміління чи пересихання через зміну клімату та надмірну експлуатацію у господарських цілях, забудова та розорювання берегів та русел річок, зміна їх природної течії, а також відокремлення окремих ділянок, озер тощо.

Ведуча.   Болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода — початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. Справжній гімн воді у прозі створив Антуан де Сент-Екзюпері: «Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти — сааме життя... Ти найбільше багатство на світі...».

Учень.  Пам 'ятайте, люди, назавжди — Неможливо жити без води!

Це — життя колиска, це — дощі, Це — роса і квітка на межі,

Це — болота, ріки і моря, Джерело у спеку, це — життя.

Це — кришталь озер і джерела, Це — хмарки у небі, це — село

У тополях й вербах над ставком. Це — криниця, квітка за вікном,

Шурхіт хвиль і шторму дикий рев. Це — струмок у травах між дерев,

Зелень трав, веселки кольори. Пам 'ятайте, люди, назавжди.

Ведучий.  Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена. Аналіз показав, що немає жодної річки України, стан якої можна було б класифікувати як добрий. Головними забруднювачами є багаточисельні накопичувачі, необладнані звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

Ведуча. Велику тривогу викликає стан малих річок. Більше як 20 тис. їх уже зникло —вони висохли. А це, у свою чергу, призводить до деградації й висихання великих річок.

Учень. Мені спали на думку сумні слова Ліни Костенко, які, на мій погляд, звучать як страшне передбачення

Ще назва є, а річки вже немає, Усохли верби, вижовкли рови,

І дика качка тоскно обминає Рудиментарні залишки багви.

І тільки степ, і тільки спека, спека, І озерявин проблиски скупі.

І той у небі зморений лелека,І те гніздо лелече на стовпі.

Куди ти ділась, річенько ? Воскресни!

У берегів потріскались вуста. Барвистих лук не знають твої весни,

І світить спека ребрами моста, Стоять мости над мертвими річками.

Лелека зробить декілька кругів. Очерети із чорними свічками

Ідуть уздовж колишніх берегів...

Ведуча. Чарівна наша планета Земля! Однак її флора і фауна найбільш беззахисна перед  діяльністю людини.

Ведучий . Нині майже 25 тис. видів рослин, понад 200 видів ссавців понад 380 видів тварин, десятки тисяч видів безхребетних тварин перебувають на межі зникнення. В Україні сьогодні потребують охорони близько 600 видів рослин і 250 видів птахів.

(Відео «Птахи України». Лунає спів лісових птахів)

Педагог-організатор. Діти, сьогодні ми з вами піднімаємо важливе питання. Без води немає життя на землі, а без боліт, як жити багатьом птахам?

Учень 1.  Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

Учениця 2.  Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники людини в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників сільського й лісового господарства.

Учень 1.  Птахи - частина природи, без яких її врода була б неповною! Птахи - наші друзі! Їх можна побачити й почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, на полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулицях.

Учениця 2.  Птахи - це пісня й політ! Це голоси наших лісів, полів, гір і пустель, їх спів звучать на Землі цілий рік, їхні голоси ми чуємо вдень і вночі.

Учень 1.   Птахи - діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть підніматися вище гір і хмар, перелітати  пустелю, море, океан.

Учениця 2.  Птахи - діти веселки. Пір'я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

Учень 1.  Птахи - частина природи, без них її врода була б неповною.

Учениця 2.  Птахи — вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників і гризунів.

(Відео «10 цікавих фактів про птахів»)

Ведучий. Деградація, хибне використання, знищення водно-болотніх угідь ведуть до страшних наслідків, які проявляються у зникненні цінних видів риб, птахів і безхребетних, в загальному скороченні біоресурсів, зменшенні запасів промислових видів птахів і ссавців; зникненні або скороченні чисельності багатьох непромислових тварин і рослин, неможливості використання водоймищ для відпочинку або як джерела питної води, в збільшенні ризиків захворювань людей інфекційними та алергічними захворюваннями.

Учень. Люди повинні вживати заходів, що забезпечать нормальний стан водних об'єктів. Щодо раціонального використання, та виховувати бережливе ставлення до води, й  довкілля взагалі, необхідно починати ще змалку.

Ведуча. Кожний з нас може внести свій невеличкий внесок в охорону природи. Це дуже просто. Це не потребує грошей або багато часу. Головна ідея – «не зашкодь»!

Учень.  Не забруднюйте водоймищ, біля яких живете;

 • на засмічуйте берег, на якому відпочиваєте;

 • висаджуйте дерева у береговій зоні;

• дотримуйтесь правил полювання та риболовлі;

• не турбуйте тварин в сезон тиші.

Ведучий. Наша мета - зберегти вільнотекучу природну річку Удай від обміління, зарослів, зберегти та відновити водно-болотні угіддя, щоб річки могли надавати воду людям та природі.

Ведуча. Сподіваємося, що Ви приєднаєтеся до нас і зробите свій внесок у збереження надзвичайно цінних для усіх людей водно-болотних угідь!

Педагог-організатор. Людино! Запам'ятай назавжди: символ життя на землі – вода! Економ її і бережи – ми на Планеті не одні! Сьогодні ми багато говорили про те, що вода є джерелом життя. І врешті – решт ми повинні навчитися цінувати її щодня, щохвилини.

Ведучий.  Цінувати її силу, красу, ніжність. І починати ми повинні з себе.

Ведуча.  Перші кроки на цьому шляху нами уже зроблено.

Ведучий.. І нехай вони ще незначні, ледь – ледь помітні, але все таки вони є.

Ведуча.. Є у нашій школі учні, які вже відкрили красу нашої невеличкої річки Удай.

Ведучий.. І саме завдяки їм ми сьогодні поглянемо на нашу маленьку річечку іншими очима.

Ведуча.  Мова йде про наших  фотокореспондентів, які відшукали і сьогодні покажуть нам найпрекрасніші місця нашого Удаю.

Фоторепортаж «Чарівна річка Удай»

Учень.  

Пам'ятайте, люди, назавжди:
Неможливо жити без води. 
Це – життя колиска, це – дощі, 
Це – роса і квітка на межі.

Учень.  

Це – тумани, ріки і моря, 
Джерело у спеку, це –життя, 
Це – кришталь озер і джерело, 
Це – хмарки у небі, це – село.

Педагог-організатор.  А завершити нас захід хочеться такими напутніми словами:

Доглядайте наші землі, наші води!

І тонесеньку билиночку любіть!

Не вбивайте звіра у природі!

Звіра убивайте у собі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оберігати природу... Оберігати навколишнє  середовище. Ці слова сьогодні ми чуємо все частіше. Вони звучать з високих трибун, на симпозіумах учених, у розмовах мільйонів людей. Любов до природи – це і любов до Батьківщини, до свого народу. Це наш світогляд, наша мораль, весь спосіб нашого життя. Невід’ємною частиною нашого життя є птахи. Вони поширені скрізь, де є на землі сприятливі умови для їхнього життя, то ж давайте створювати всі умови для їхнього комфорту, дайте допомагати, охороняти й берегти.

 вучить музика П.І. Чайковського «Времена года»).

Любі діти! Ми з вами – частинка природи, і нас єднає спільний дім – Земля. Матінка – Земля. Діди і прадіди довірили нам чисті ріки й джерела, буйні діброви та гаї з усякою звіриною, птахами, жайворонкові степи й квітограйні луки. Наша природа багата, добра й мудра. Вона дарує свої скарби й нічогісінько не просить від нас. Будьмо ж і ми, люди, уважними та добрими до неї! Бережімо природу! До побачення. До нових цікавих зустрічей!

(Лунає спів вранішніх птахів).

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку