Люди весну зустрічають, коли пташки прилітають!

Про матеріал

Матеріал свята призначений для учнів початкових класів. Він розширює знання учнів про дивовижний світ живої природи, про важливість птахів у житті людини; розвиває уміння спостерігати, аналізувати, узагальнювати набуті знання; виховує бережливе ставлення до птахів та вміння піклуватися про них.

Перегляд файлу

Середня загальноосвітня школа № 7

 

 

 

 

 

Розробка свята про птахів:

«Люди весну зустрічають, коли пташки прилітають!»

 

 

 

Підготувала:

Голобока Н.І.

Вчитель початкових класів

м/т. 067-198-57-83

 

 

 

 

 

 

 

м. Камянське

2020

 

Мета :  розширити знання учнів про дивовижний світ живої природи, про

     важливість птахів у житті людини; розвивати уміння

     спостерігати,  аналізувати, узагальнювати набуті знання;

     виховувати бережливе ставлення до птахів  та вміння піклуватися  про них.

Обладнання: запис пісні К. Бужинської « Як у нас на Україні»,  аудіо записи

     голосів птахів, п’єси   П. І.Чайковського, слайди  «Птахи України».

Хід   заходу:

(Звучить п’єса П. І.Чайковського    з альбому «Пори року» -  «Весна»)

Вчитель:  Шановні присутні!  Ми раді вітати вас у цій залі. Сьогодні  до нас

                  завітало чудове свято -  свято Весни,  свято прильоту птахів.

                  Чи знаєте ви, що 21 березня, за старим стилем,  починається місяць

                   птахів. Вони – це невід ємна частина нашого  життя. Птахи поширені

         скрізь, де є сприятливі умови для їх життя. Ці дивовижні  створіння не

         тільки радують  нас  своїм зовнішнім виглядом, своїми піснями, але

         головне  - вони приносять велику користь, знищуючи безліч шкідників.

         Працюють, не покладаючи крил. Здається тільки восени ми проводжали

         їх у вирій, а зараз настав час їх зустрічати знову.

Учень:        І сонечко гріє веселіше,

                    І на душі стає тепліше,

                    І пташка прилетіла в цей час –

                    Весна, весна   іде до нас !

Вчитель:     1 квітня  - день, коли люди всієї землі виходять зустрічати птахів

вісників  Весни.

Учень:         Ось іде весна ланами, перелогами, лугами.

                      Скрізь, де ступить  -  з-під землі лізуть проліски малі.

 Учень:        А як здійме руки вгору до блакитного простору –

                      З кожним помахом  руки линуть з вирію птахи.

          (Звучать  весняні  голоси птахів)

 Вчитель:    1 квітня наші пращури випікали з тіста пташок – жайворонків,

                     розсаджували їх на гілках  дерев, носили по вулицях, роздавали

                     дітям. А  також  у цей день  з давніх часів слов’яни співали пісні -

                     заклички:

 Учень:      Жайворонки,  жайвороночки!

                    Принесіть літо красне, заберіть зиму холодною.

                    Вона нам руки-ноги відморозила,

                    Жайворонки, жайвороночки!

 Вчитель:   Сьогодні ми не будемо випікати  жайворонків, а краще перевіримо,

як добре ви знаєте птахів, їх голоси та  звички. А також дізнаємось

про те, хто з вас допитливий і спостережливий.

                   (Звучить п’єса П. І.Чайковського «Пісня жайворонка» )

 Учень:    Ось і жайворонкам на крилах весну принесли! У середині березня

        вони повертаються з теплих країв. Їх називають «польовими», бо

        селяться вони на полях, луках, заплавах. Ці птахи гарно літають,

        дуже високо піднімаються  в небо і тоді швидко «падають»  вниз і

        сідають на землю. Так вони відволікають ворогів від свого гнізда.

Вчитель:   Діти , а чи знаєте ви, що першими  до нас прилітають  не  жайворонки,

а  інші  пташки. Про цю пташку в народі  кажуть: «Плиска

прилітає – хвостиком  лід  розбиває».

    Учень:    Я розкажу вам про плиску. Ця пташка прилітає до нас з Північної

   Африки, бо там зимувала.  Її ще називають трясогузкою. Вона хоч

і маленька, але за літо знищує багато мух і комарів.

 Вчитель:   Щоб дізнатись, яка пташка прилітає за плискою, треба розгадати

загадку:   Походжає по ріллі,

                                          знають люди його всі.

                                          Носить чорний, гарний фрак.

                                          Ім’я має просте  -  грак.

    Учень:   Першу звістку  про весну приносять граки. Зиму вони проводять  

          на  півдні нашої країни. Багато з них гине при перельотах,  долітають

          найсильніші.

              (На екрані   відео  про шпаків)

Вчитель :   Про цього птаха говорять : « Ледве світає,  а він на крило».

                     Шпак працює 17 годин на добу. Щоб нагодувати своїх малят,

                     Він приносить корм 200 разів на день. Вони їдять не тільки комах,

але й гризунів, мурах, павуків.

  Учень:    Люди люблять шпаків за те,  що  вони своєї пісні не мають,

            Але можуть відтворити  пісні інших птахів. Можуть нявкати, як

кішка, квоктати, як курка, квакати, як жаба. Його називають

«північним папугою».

Вчитель:   Від курликання цих птахів люди завжди піднімають очі до неба.

  (Звучить  в запису  курликання  журавлів)

   Учень:       В осінньому небі,

                       в ранковій імлі

                       летять і курличуть

                       сумні журавлі.

                        Їм треба здолати

                        невіданий край.

                         Із своїм прощатись

                         журавликам  жаль.

      Учень:    Зовсім іншу, веселу пісню співають вони весною.

                       (Діти співають пісню про журавля)

      Учень:    Цей чудовий птах досягає заввишки 120 см,  маса 6-7 кг. Живе

   журавель на болотах і луках, живиться комахами, жабами,

   зміями,  мишами. Зимує в Індії та в Криму.  

 Вчитель:    Здавна люди спостерігали за живою природою і помічали

           найцікавіше і важливе для життя людини. Так і склалися різні

народні прикмети. Які прикмети знаєте ви?

   Учень:    1. Сова кричить на холод.

          2. Синичка з ранку кричить – чекати морозу.

          3. Граки рано прилетіли – до теплої погоди.

          4. Ранній приліт журавлів – до ранньої весни і т.д.

  (лунає пісня про лелеку)

Вчитель:   яку гарну пісню ви слухали. Мабуть кожен із вас бачив політ

        лелек. Красивий цей птах. Скільки в ньому гордості і величі.

        З давна існує дружба людини з цим птахом. І не дарма кажуть:

      «У хаті на якій поселиться лелеча пара, пануватимуть добро і злагода».

       Ніні білий лелек занесений до Червоної книги.

         (Слайд – будівництво гнізда лелеки)

Учень:       Цього птаха знають не тільки н Україні. В стародавній Греції лелеку

         вважали символом сімейної вірності. Молоді лелеки зі свого пір’я

         не тільки мостять гніздо для майбутніх малят, але вискубують з

         себе пір’я, щоб зігріти своїх старих батьків.

Учень:     А у Німеччині білих лелек наділяли надприродними силами.

       За довгий червоний ніс його вважали родичом грому. Тому в дім,

       де оселився лелека, ніколи не влучить блискавка.

Учень:     В Україні господиня вишивала на рушниках лелеку, щоб він

        подарував родині немовля. Лелека приносить на своїх крилах

        голубизну неба і сяйво радісних доріг. Цей птах вважається

        символом України.

         (Діти співають пісню: «Лелека», сл. Н. Козак, муз. В.Донець)

Вчитель:     Сьогодні лелека приніс не маленьку дитину, а завдання-

           телевикторину про птахів.

  1. У якого птаха  найкращий зір (орел);
  2. Кого називають лісовим лікарем (дятел);
  3. Гніздо якого птаха схоже на рукавичку (ремез);
  4. Які пташки – вісники весни (жайворонок);
  5. Птах, що приносить щастя (лелека);
  6. Назвіть найменшу пташку України (корольок);
  7. Якого птаха називають «маестро» (соловей).

Учень:       До вікна мого теплий промінь ластиться,

  Синьооке небо в шибку загляда.

  Прилетіла ластівка – з голубою ласкою

  До моєї хати, до мого вікна.

  (Звучить пісня «Прилетіла ластівка», Д. Гнатюк)

Вчитель:     Ця пташка трошки запізнилася, бо мусила зачините країну Вирію

           аж до осені. Самець і самка будують під дахами будинків своє гніздечко.

          За короткий час перебування у нашій країні ластівки знищують дуже

          велику кількість шкідливих комах і цим приносять користь.

  (Слайди про ластівку)

Вчитель:     Діти, ви всі дуже розумні, допитливі і багато знаєте про птахів

    рідного краю. Але ми не тільки повинні знати, але і охороняти

           наших пернатих друзів.

Учень:         Любий друже, мій юннате,

   Уявляєш, скільки птах

  Може нищить, поїдати

  Гризунів, червей, комах?

Учень:        Тож птахи із нами в спілці

  Поля й лісу сторожі:

  Сови, дятли, серпокрильці,

  Щиглі, одуди, чижі.

Учень:       Тож, як стрінеш непутящих,

  Що біжать поза двором

  Видирати гнізда в хащах,

  Ти відразу присором.

Учень:        Між дорослих і малечі

  Пташка бачить все навкруг.

  Дружно сяде вам на плечі,

  Якщо ви їй справжній друг.

Учень:        Ніколи не зробимо шкоди

  Ми пташці у ріднім краю,

  Хай лине у небо ц на води,

  Співає для нас у маю.

Вчитель:     А щоб краще жилося нашим співучим друзям ми приготували

для них подарунки (під музику діти виходять в шкільний сад і

розвішують шпаківні і годівнички).

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Сценарії
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку