Клас: 3-Г
Предмет: ЯДС
Тема уроку: Людина – частина природи і суспільства.
Мета уроку: ознайомити учнів з поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність, допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; розвивати пам’ять, мислення, увагу, спостережливість; вміння порівнювати, аналізувати, вчитися обґрунтовувати свою позицію; виховати позитивне ставлення до себе та людей навколо, вміння відрізняти позитивне від негативного, вміти пробачати, а також поважати всіх членів суспільства.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мультимедійна презентація, роздруківки на дошку.
Хід уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Вітаєтесь ви, вітаю вас я.
Хай плещуть – долоньки,
Хай тупають – ніжки,
Працюють – голівки
І сяють усмішки.
Тема тижня: Професії
Тема дня: Чи всі професії важливі?
Сьогодні: 17 лютого, середа, зима.
Перед учнями стоїть мішечок, а в ньому різні предмети, учні по черзі дістають предмети і визначають людині, якої професії вони належать.
(шприц, указка, гребінець, гвіздок, квіти, книга, ключі від машини, гайковий ключ, ополоник, гроші)
1– Визначити, люди яких професій працюють в школі.
2 – Що трапиться, якщо не буде лікарів?
3 – Що трапиться, якщо не буде вчителів?
4 – Що трапиться, якщо не буде прибиральників?
5 - Аналізує, яка професія найважливіша.
Підсумок роботи.
Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати, як природа та суспільство впливає на людину.
Без спілкування з людьми (спочатку найближчими: мамою, татом, бабусею, дідусем, сестричками, братиками; потім – із друзями, дорослими), без належного виховання й навчання людське дитинча виростає маленьким звірятком.
На земній кулі є дві життєві основи – природа і суспільство.
Суспільство – об’єднання людей, які взаємодіють, залежать одне від одного.
Робота в зошиті с.50.
Тільки люди можуть мислити й висловлювати свої думки за допомогою мови. Лише вони вміють мріяти, створювати витвори мистецтва, розвивати культуру, науку й техніку, тобто втілювати свої мрії в життя.
Запам’ятайте. Щоб людина стала людиною, їй неодмінно потрібно жити в суспільстві, виховуватися людьми. Так вона може розвинути свій розум, стати особистістю.
Погляньте на ілюстрації в підручнику на с.95.
Ми бачимо, що дівчинка та собачка заблукали. Дівчинка в цій ситуації кличе на допомогу. А що робить собака?
Тут ми бачимо, що гілка зламалась і годівничка впала на землю. Про що одразу подумав хлопчик? Про що подумав котик?
Розподіли, що належить до сім’ї, суспільства, держави.
Утвори зв’язки між людьми в суспільстві.