Людина – частина природи і суспільства.

Про матеріал
Конспект комбінованого уроку з ЯДС для 3 класу. Людина – частина природи і суспільства. Програма О.Я. Савченко, підручник Н. Бібік.
Перегляд файлу

Клас: 3-Г

Предмет: ЯДС

Тема уроку: Людина – частина природи і суспільства.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність, допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; розвивати пам’ять, мислення, увагу, спостережливість; вміння порівнювати, аналізувати, вчитися обґрунтовувати свою позицію;  виховати позитивне ставлення до себе та людей навколо, вміння відрізняти позитивне від негативного, вміти пробачати, а також поважати всіх членів суспільства.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійна презентація, роздруківки на дошку.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1.           Привітання.
    2.           Ранкове коло
  1. Вітання. (Діти стають в коло, беруться за руки)

Доброго ранку! Доброго дня!

Вітаєтесь ви, вітаю вас я.

Хай плещуть – долоньки,

Хай тупають – ніжки,

Працюють – голівки

І сяють усмішки.

  1. Новини дня.

Тема тижня: Професії

Тема дня: Чи всі професії важливі?

Сьогодні:  17 лютого, середа, зима.

  1. Програма «Як почуває себе ненька Україна?» в прямому ефірі.
  2. Вправа1. «Чарівний мішечок»

Перед учнями стоїть мішечок, а в ньому різні предмети, учні по черзі дістають предмети і визначають людині, якої професії вони належать.

(шприц, указка, гребінець, гвіздок, квіти, книга, ключі від машини, гайковий ключ, ополоник, гроші)

  1. Робота в групах.

1– Визначити, люди яких професій працюють в школі.

2 – Що трапиться, якщо не буде лікарів?

3 – Що трапиться, якщо не буде вчителів?

4 – Що трапиться, якщо не буде прибиральників?

5 - Аналізує, яка професія найважливіша.

Підсумок роботи.

  1.             Перевірка готовності учнів до уроку
  1. Актуалізація опорних знань
    1.           Фронтальне опитування
  • Яка тема минулого уроку?
  • Чи завжди в нас однакове здоров’я?
  • Що впливає на наше здоров’я?
  • Як медична служба опікується нашим здоров’ям?
  • Що найбільше впливає на зміцнення і збереження здоров’я?
  • Опишіть стан людини, яка веде малорухливий спосіб життя.
  • А як себе почуватиме людина, яка веде здоровий спосіб життя?
  • Які правила щодо харчування ви запам’ятали?
    1.           Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати, як природа та суспільство впливає на людину.

  1. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу
    1.           Розповідь з елементами бсіди на основі переглянутого мультфільму «Мауглі»
  • Який мультфільм ви переглядали вдома?
  • А чи знаєте ви, хто написав книгу про пригоди сміливого індійського хлопчика Мауглі?
  • Хто виховував Мауглі?
  • Чому Мауглі було нелегко повернутися до людей?
  • Як ви вважаєте, чому?
  • Чому людина не може існувати поза спільнотою людей і поза природою?
  • З ким спілкується немовля?
  • З ким спілкується дитина молодшого шкільного віку?
  • З ким спілкуються ваші батьки?

Без спілкування з людьми (спочатку найближчими: мамою, татом, бабусею, дідусем, сестричками, братиками; потім – із друзями, дорослими), без належного виховання й навчання людське дитинча виростає маленьким звірятком.

  1.           Дослідження впливу природи та суспільства на людину. Словникова робота

На земній кулі є дві життєві основи – природа і суспільство.

  • Що таке природа? Що ми відносимо до природи?
  • Чи може жити людина без природи? Чому?
  • Як впливає природа на людину?
  • А що таке суспільство?

Суспільство – об’єднання людей, які взаємодіють, залежать одне від одного.

  1.           Робота з текстом. Читання з маркуванням.
  • Яка інформація була відомою?
  • Яка інформація була новою?
  • Яка інформація здивувала вас? Чим?
  • Що ви б хотіли дізнатися з цієї теми?
  • Що є суспільством?
  • Що людина може робити за допомогою суспільства?
  • А що людина бере від природи?
  • Коли суспільство досягає найвищого розвитку?
    1.           Вправа «Поясни»

Робота в зошиті с.50.

  • То хто належить до суспільства? Чому ви так вважаєте?
    1.           Вправа «Проблемне питання»
  • Скажіть, що відрізняє людину від тварин?

Тільки люди можуть мислити й висловлювати свої думки за допомогою мови. Лише вони вміють мріяти, створювати витвори мистецтва, розвивати культуру, науку й техніку, тобто втілювати свої мрії в життя.

Запам’ятайте. Щоб людина стала людиною, їй неодмінно потрібно жити в суспільстві, виховуватися людьми. Так вона може розвинути свій розум, стати особистістю.

  1.           Порівняння поведінки тварини та людини в різних ситуаціях.

Погляньте на ілюстрації в підручнику на с.95.

  • Як поводиться людина і тварина у першій ситуації?

Ми бачимо, що дівчинка та собачка заблукали. Дівчинка в цій ситуації кличе на допомогу. А що робить собака?

  • Як поводиться людина і тварина у другій ситуації?

Тут ми бачимо, що гілка зламалась і годівничка впала на землю. Про що одразу подумав хлопчик? Про що подумав котик?

  • То що відрізняє людину від тварин?
  1. Узагальнення і систематизація отриманих знань
    1.           Робота в зошитах з друкованою основою.
    2.           Робота в парах. З’єднай малюнки.
    3.           Самостійна робота.

Розподіли, що належить до сім’ї, суспільства, держави.

  1.           Павутинка зав’язків.

Утвори зв’язки між людьми в суспільстві. 

  1. Підсумок уроку
    1.           Підсумкова бесіда
  • Яку тему нашого уроку?
  • Які є дві основи життя на землі?
  • Що таке природа?
  • Що таке суспільство?
  • Що людина взяла від природи?
  • Що від суспільства?

 

  1.           Самооцінювання. Повідомлення домашнього завдання.

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
5730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку