Презентація до уроку з теми "Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи. Як люди взаємодіяли у спільнотах протягом історії"
Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи
Номер слайду 2
Звідки люди черпають ресурси для виготовлення необхідних речей?
Номер слайду 3
Поміркуймо!1. Розгляньте малюнок сучасного художника. Який характер малюнка: навчальний чи комічний?2. За допомогою яких елементів зображення художник зобразив первісну добу людства; привласнювальний характер господарювання первісних людей?3. Чи надійним був такий спосіб забезпечення їжею первісних людей?Життя первісних людей
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Гроші — особливий товар, у якому втілена вартість інших товарів і послуг. Прибуток — виражена в грошах різниця між доходом (сумою грошей, отриманих від продажу товару) і сумою витрат на виробництво товару. Baртo запам'ятати!Натуральне господарство — господарство, де продукти виробляють для задоволення власних потреб, а не для продажу. Ринкове господарство — господарство, у якому головною метою діяльності є отримання прибутку шляхом продажу виробленої продукції.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Перегляньте відео «Як з’явилися гроші» і дайте відповіді на запитання:1. Якими були причини винайдення грошей?2. У яких формах існували гроші до появи монет і паперових грошей?3. Що сприяло винайденню монет і паперових грошей?
Номер слайду 8
Величезну роль у розвитку людства завжди відігравало винахідництво. В усі часи воно допомагало в освоєнні природи і задоволенні потреб людини. Ознайомтеся із інстаграм-галереєю (instagram) «Топ винаходів людства за всю історію» і виконайте дослідницькі завдання:1. Розташуйте винаходи в хронологічній послідовності винайдення.2. Обґрунтуйте, чому саме ці винаходи можна вважати найважливішими в історії людства — поясніть, у чому полягає їхнє значення для людства.
Номер слайду 9
Поміркуймо!Розгадайте послання, закодоване в малюнку.1. Розгадайте ребус: як ви розумієте закодоване в ньому поняття?2. Дізнайтеся, яку роль у появі цього поняття відіграв зображений учений.3. Поміркуйте, чому Е. Геккель сердитий, споглядаючи темний бік зображення Землі. Ернст Геккель. Підсумуйте свої міркування і висловіть припущення, як тема колажу пов’язана з історією розвитку людства.
Номер слайду 10
Ознайомтеся із змістом статей Конституції України. На основі знань про відомі вам проблеми довкілля у вашому місті/селі оцініть стан дотримання цих статей Конституції громадянами.
Номер слайду 11
Вправа «Експерти екологи»У 2015 р. ООН було визначено Цілі сталого розвитку (або «Глобальні цілі») — загальний заклик до дій, спрямованих на те, щоб покінчити з бідністю, захистити планету і забезпечити мир і процвітання для всіх людей у світі. Уявіть, що ви працюєте в групі експертів із розроблення програми досягнення цілей сталого розвитку.1. Розгляньте інфографіку, визначте, які з цілей сталого розвитку пов’язані із проблемою збереження довкілля.2. Оберіть одну із екологічних цілей сталого розвитку та запропонуйте шляхи і способи її досягнення.3. Представте свій проєкт у класі.
Номер слайду 12
На фото зображено шведську екоактивістку Грету Тунберг. Дівчина стала відомою на весь світ у 2019 р. заявами про необхідність активнішої боротьби за збереження довкілля. Вона взяла участь у міжнародному кліматичному саміті (зібранні) ООН. Під час свого виступу дівчина звинуватила політиків у загостренні проблем довкілля через хижацьке використання ресурсів Землі. Уявіть, що на кліматичний саміт (зібрання) запросили вас — підготуйте короткий виступ на тему «Мій приклад екологічно відповідальної поведінки». У виступі розкажіть, як ви чините в житті, щоб зберегти довкілля. Для переконливості проілюструйте свій виступ фотографіями.