Людина в довкіллі.Зміцнення здоров'я людини за допомогою оздоровчих сил природи.

Про матеріал
Мета і завдання проєкту. − Вчити учнів здійснювати проєктну діяльність на основі одержаної інформації з Інтернету, енциклопедії, довідкової літератури, художніх творів та власного досвіду; − розвивати нестандартне мислення, творчий підхід до розв’язання поставлених проблем; − вчити виділяти головне та робити висновки; − розширити знання про значення Сонця, повітря та води для живої природи, зокрема для людини; − вчити школярів правильно використовувати сонце, повітря і воду для зміцнення свого здоров’я; − виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

 

 

 

 

 

 

 

 

Деделюк  Г.П.,

 

вчитель початкових класів

Старокутського ліцею                                           

                                             Кутської селищної ради                                

                                       Косівського району

                                                    Івано-Франківської області

 

 

 

Тема.  Людина в довкіллі.  Зміцнення здоров’я людини

                за  допомогою  оздоровчих  сил  природи.

Учасники: учні 2 класу.

Мета і завдання проєкту.

  • Вчити учнів здійснювати проєктну діяльність на основі одержаної інформації з Інтернету, енциклопедії, довідкової літератури, художніх творів та власного досвіду;
  • розвивати нестандартне мислення, творчий підхід до розв’язання поставлених проблем;
  • вчити виділяти головне та робити висновки;
  • розширити знання про значення Сонця, повітря та води для живої природи, зокрема для людини;
  • вчити школярів правильно використовувати сонце, повітря і воду для зміцнення свого здоров’я;
  • виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

 

Очікувані результати.

  • Вміння самостійно відшукувати матеріал на задану тему, використовуючи Інтернет, довідкову та художню літературу;
  • вміння зв’язно висловлювати знання про сонце, воду та повітря на рівні 2 класу;
  • вміння використовувати їх для зміцнення свого здоров’я.

 

Технологічні елементи

Між предметний проект.

Підтема проєкту

Вплив сонця, повітря та води на здоров’я людини.

Об’єкти пізнання

Сонце, повітря, вода.

Проблема

Як використовувати природні чинники для зміцнення здоров’я.

Способи розв’язання завдань

Індивідуальна, групова робота.

Аналіз опрацьованої літератури, художніх творів, інформації з Інтернету, власного досвіду.

Складання усних розповідей;

збір фотографій;

малювання малюнків.

Презентація

  1. Пам’ятки  «Як використовувати сонце, воду і повітря для зміцнення здоров’я людини».
  2. Фотовиставка «Сонце, повітря, вода – наші друзі».
  3. Виставка малюнків «Місце для відпочинку».
  4. Творча робота. Інсценізація «Я – вода»,  «Я – Сонце», «Я – Повітря»».

 

Попереднє завдання учням.

  1. Об’єднатись у три групи: «Сонце», «Вода», «Повітря».
  2. В кожній групі розподілити обов’язки: «Науковці», «Літератори», «Фотографи», «Художники».
  3. «Науковцям» – попрацювати з довідковою літературою, Інтернетом, підібрати матеріал про Сонце, воду, повітря.
  4. «Літераторам» – підібрати вірші, загадки, цікаве з художньої літератури.
  5. «Фотографам» – сфотографувати, зібрати фотографії і оформити фотовиставку.
  6. «Художникам» – намалювати малюнки і оформити виставку.
  7. Обговорити з батьками дану тему.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошення теми уроку.

 

  1. Гра «Ми в довкіллі».

У грі беруть участь 7-8 дітей. Кожен вибирає собі роль: сонце, вода, повітря, земля, яблуня, зайчик, дівчинка. Учні стають у коло. У кожного в руках – кілька ниток. Діти розповідають у кому з інших учасників «довкілля» їх персонаж має потребу та подає йому кінчик нитки. Із ниток утворюється павутинка і учні роблять висновок: жива і нежива природа взаємозв’язані.

 

  1. Слово вчителя.

Людина – частина довкілля. Вона впливає на нього. А довкілля в свою чергу має вплив на нас, на наше здоровя.

Сьогодні ми візьмемо участь у проекті «Людина в довкіллі. Оздоровчі сили природи».

Перед нами стоїть проблема: Як використовувати сонце, воду, повітря, щоб отримати від них користь, а не шкоду?

Або:

Коли сонце, вода, повітря – наші друзі, а коли недруги.

 

Ліс, поле, діброво,

Уклін вам по праву.

Повітря і Сонце,

Водичко і трави,

У дім ваш чудовий

Дозвольте зайти.

Ми хочемо ключ

До здоров’я знайти.

  • Як будемо працювати?

Працюємо в групах і цілим класом за даним планом.

  1. Виступ «Науковців».
  2. Наш досвід.
  3. Виступи «Літераторів».
  4. Складання пам’яток.
  5. Фотовиставка.
  6. Виставка малюнків.
  7. Презентація.

 

  1. Робота над проєктом.

Проєктна діяльність.

1). Слухання і обговорення виступів «Науковців».

Виступи «Науковців».

Група «Сонце».

Сонце – це велетенська куля розпеченого газу. Відстань від Землі до Сонця – 150 млн км. Навколо Сонця рухається наша планета Земля. Температура Сонця на поверхні близько 6000 градусів. Світло від Сонця до Землі долинає за 8 хв.

На всі боки від Сонця поширюється світло й тепло. Якби Сонце охолонуло, Земля поринула б у темряву. На землі загинуло б усе живе.

Сонячне проміння нагріває земну поверхню і сприяє життю людей, тварин і рослин.

Сонячне проміння сприяє утворенню в організмі вітаміну Д.

Як дружити з Сонцем?

Засмагати краще з 10 до 12 години. Для рівномірного опромінювання всієї поверхні шкіри, треба постійно повертатися до Сонця іншим боком. Найкраще засмагати під час фізичних вправ, ігор.

А от спати на Сонці не можна. Можна отримати опіки. Голову треба прикривати, щоб не дістати тепловий удар.

 

Група «Вода».

Якщо уважно розглянути глобус і карту, побачите, що найбільше є блакитного кольору. Це вода. Вона займає дві третини поверхні земної кулі. Вона є в повітрі у вигляді пари. Вода є під землею. Без води нема життя. Більшу частину нашого тіла становить вода. Вона входить до складу крові. Випаровуючись із поверхні шкіри, вода регулює температуру тіла. Вона потрібна організму для виведення різних шкідливих речовин.

Для зміцнення здоров’я треба приймати водні процедури: обтиратись, обливатись, купатись у річці, на морі. Та не можна входити у воду розігрітим, відразу після приймання їжі. Не рекомендується переохолоджуватись у воді.

 

Група «Повітря».

Навколо нас є повітря. Проте ми його не бачимо, бо воно невидиме. Повітря заповнює все довкола. Воно є у ґрунті, у воді. Куди ми не пішли б, куди б не поїхали морем чи сушею, як високо не піднялися б на літаку, як глибоко не спустилися б у шахту, – всюди є повітря. Наша планета з усіх боків оточена шаром повітря.

Повітря прозоре і безбарвне. Проте товстий шар повітря має колір. Блакитне небо – це товстий шар повітря, освітлений Сонцем.

Якщо людина хоче бути здоровою, повинна якомога більше перебувати на свіжому повітрі.

Повітряні ванни приймають через 1-2 години після їжі. Висновки. Що нам дають сонце, повітря, вода.

 

Заповнення дошки: корисне від Сонця, води, повітря.

  1. п’ємо,      світло;
  2. використовуємо у їжу;   тепло;
  3. миємось;      вітамін D
  4. купаємось;
  5. плаваєм;        дихаємо (живемо);
  6. милуємось.       збагачуємо

організм киснем

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка    (імітація  рухів)

 

Добре те, що сонце світить.

Добре те, що віє вітер.

Добре те, що ось цей ліс.

Разом з нами ріс і ріс.

Добре гратися надворі.

Добре вчитися у школі.

Добре плавати в ставку.

Добре те, що я живу!

 

.

Висновки.

  • Від сонячного тепла і світла залежить життя на Землі.
  • Без води неможливе життя. Тільки чиста вода придатна для життя.
  • Усе живе дихає повітрям. Для дихання потрібне чисте повітря.
  • Забруднене повітря може спричинити хвороби.

3) Наш досвід.

Учні розповідають про випадки з власного досвіду на дану тему.

 

4) Слухання  і  обговорення  виступів  «Літераторів».

Група «Сонце»

 

Загадки

а) Удень по небу гуляє, в ввечері спати на землю лягає.

б) Гарне, добре, ласкаве, на всіх людей дивиться,

     А людям на себе дивитися не дозволяє.

в)  В небі я труджуся –

Знає мене кожний.

Я на всіх дивлюся –

На мене – не можна.

 

*****

Сіло Сонце на сосну,

Сонно мовило: «Засну».

Сосни сонечко гойдали,

Сосни сонечко благали:

- Сонце, сонечко не треба,

Стане темно нам без тебе.

Г.Чубач

 

Ставлення наших предків до Сонця.

Наші предки поклонялись Сонцю, яке давало тепло. Вони уявляли Сонце – «царем неба», який удень освітлює і зігріває землю, а вночі ховається за землю, обходить її і на ранок з’являється на сході.

Сонце на їхню думку, живе в морях і звідти сходить. При його сході величезна кількість чортів піднімають його палями. Давні українці вірили, що сонце виходить з-під землі і біжить по верхні невидимого неба. Заходить у землю і впродовж цілої ночі робить свій шлях під землею.

Ярило – бог весняного сонця. Це молодий красивий чоловік на білому коні, у білій мантії з вінком  квітів на голові. У лівій руці тримає колоски. Де Ярило пройде – буде хороший урожай.

 

 

Група «Вода»

Загадки

Що таке пливе і ллється.

Часом на камінь дереться.

Як нема – все висихає,

Звірі й птахи помирають.

/Вода/

Тече, тече – не витече,

Біжить, біжить – не вибіжить.

/Річка/

Прозорий, мов скло, а не вставиш  у вікно.

/Лід/

Білесеньке, пухнастеньке, літає, як муха,

Залітає за кожуха.

/Сніг/

Жива вода

В гуцульських селах б’ють джерела:

Жива вода струмує в них,

Така прозора і весела,

Немов дзвінкий дівочий сміх.

/Л.Лащук/

  

Ставлення давніх українців до води.

Наші предки вважали, що вода – свята. Вода – символ здоров’я. Її використовують у замовляннях і заклинаннях. Святимо воду, щоб душу очистити від гріхів. І водою святимо, щоб вигнати нечистого Духа. Свячена вода вживається як ліки при всіх хворобах.

Кажуть, що не можна ввечері воду виливати, тому що коли виллєш і вступиш у цю воду, то будеш хворий.

До води ставляться з повагою і вважають за гріх говорити про воду погані слова.

 

Група «Повітря».

Є над землею, під землею і у воді –

Без нього все загине на землі.

/Повітря/

Рукавом махнув – дерева нагнув.

/Вітер/

Без кольору, без смаку і без запаху,

Життя без нього неможливе.

/Повітря/

 

*****

Повітря нам потрібне всім:

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці

Листочку, квіточці, комашці.

Чи під воду ми пірнаєм –

Все ж повітря споживаєм.

Комашка по землі повзе –

І та повітрям дихає.

Вітер крила обертає молодого вітряка,

І вітрила надуває величезного човна.

А щоб повітря чистим було,

Потрібно, щоб дерев багато росло.

 

Вітер

Якщо не можна вітер змалювати,

Прозорий вітер на ясному тлі –

Змалюй дуби, могутні і крислаті,

Котрі од вітру гнуться до землі.

/Л. Костенко/

 

 

Тести

Оздоровлення  сонцем

  1. Приймати сонячні ванни можна зразу після прийому їжі.
  2. Приймати сонячні ванни можна лише через 1,5-2 години після прийому їжі.
  3. Засмагати можна вранці або перед заходом сонця.
  4. Не можна загаряти з 12 до 17 години дня, бо в цей час можна одержати опіки шкіри.
  5. найкраще засмагати з 12 до 17 години дня.
  6. Початкове перебування на сонці не більше 2-3 хв. Протягом дня 30-40 хв.
  7. Початкове перебування на сонці може бути півдня.
  8. Перебування на сонці без головного убору може спричинити сонячний удар.
  9. На пекучому сонці можна перебувати без головного убору.
  10. Перегрівання організму у спеку може викликати тепловий удар.
  11. Цілий день можна лежати на пекучому сонці.
  12. Лежачи на сонці можна спати.

 

Оздоровлення  водою

  1. Обтирання водою слід робити щодня вологим рушником.
  2. Обливання слід починати після звикання до обтирання.
  3. Спочатку обливатися тільки холодною водою.
  4. Купання у річці слід розпочинати тільки тоді, коли температура повітря і води не нижче +200С.
  5. Купатися в річці можна тоді, коли розтопиться лід після зими.
  6. Перше купання проводити не більше 10 хв.
  7. Не можна входити в річку розігрітим або зразу після прийому їжі.
  8. Якщо дуже розігрівся на сонці, можна зразу входити у річку і охолоджуватися.
  9. Не можна перебувати у воді дуже довго.
  10. У воді можна сидіти дуже довго, поки не посинієш.
  11. Пити можна чисту воду.
  12. Купатися можна у брудній воді.

 

Оздоровлення  повітрям

  1. Влітку вікна у кімнаті відчиняти так, щоб не було протягів.
  2. Взимку регулярно треба провітрювати кімнату і клас.
  3. Взимку не треба провітрювати кімнату.
  4. Бажано спати при відкритій кватирці.
  5. Постійно роботи вологе прибирання.
  6. Не можна гратися балончиками з леткими речовинами (духи, лак, дезодоранти).
  7. Шкідливо дихати тютюновим димом.
  8. Треба дихати тютюновим димом.
  9. Повітряні ванни слід приймати в русі (ігри, походи, праця).
  10. Спати треба завжди при закритій кватирці.
  11. Для повітряних ванн слід вибирати місця захищені від сильного вітру та пекучого сонця.
  12. Можна приймати повітряні ванни лежачи на пекучому сонці.

 

Перевіривши тести, обговоривши правильність виконання, учні складають правила користування сонцем, водою, повітрям.

 

  1. Презентація.

 

  1. Живі пам’ятки.

Виходять групи по черзі, учні демонструють складені правила.

 

Правила користування сонцем.

  • Засмагайте вранці або перед заходом сонця.
  • Приймайте сонячні ванни через 1,5-2 год після прийому їжі.
  • Перебувайте на сонці в головному уборі. Можете одержати сонячний удар.
  • Не перегрівайте організм у спеку. Можете отримати тепловий удар.
  • Не загаряйте з 12 до 17 години дня. Можете спекти шкіру.

 

Правила користування повітрям.

  • Повітряні ванни поєднуйте з руховою активністю.
  • Вибирайте місця захищені від сильного вітру.
  • Не дихайте тютюновим димом.
  • Не грайтеся балончиками з леткими речовинами.
  • Регулярно провітрюйте кімнату і клас.
  • Робіть вологе прибирання вдома і в школі.
  • Спіть по можливості при відкритій кватирці.

 

Правила користування водою.

  • Купайтеся у річці при температурі повітря не нижче +200С.
  • Не переохолоджуйтесь у воді.
  • Не входіть у воду розігрітим або відразу після прийому їжі.
  • Перше купання проводіть не більше 10 хв.
  • Обтирайтесь вологим рушником щодня.
  • Обливання починайте після звикання до обтирань

 

  1. Фотовиставка: «Сонце, повітря, вода – наші друзі» /Проводять «фотографи»/.

 

  1. Місце для відпочинку.

Виставка малюнків. Коментар художників.

 

  1. Творча робота. Інсценізація.

Виходять діти з емблемою «Сонце», «Повітря», «Вода» і розказують від 1-ої особи.

Наприклад.

Я – Сонечко. Якщо ви зі мною дружитимете , я …

Але я можу вам зашкодити, якщо …

 

  1. Слово вчителя.

-Дякую всім за чудово виконану роботу, ви добре попрацювали.

Як є здоров’я – буде все,  як треба,

Сміятиметься сонечко із неба.

І дітям світ постелиться під ноги,

Щоб ви пройшли усі дороги.

Здорові діти – нація здорова.

Багата Україна і чудова!

То ж, діти, всі здоровими ростіть,

В майбутнє добрими ідіть.

Н. Будна.

 

 

doc
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку