Цей матеріал стане впригоді під час підготовки до уроку за твором М. Старицького "Оборона Буші".
Мета уроку: ознайомитись з історичною прозою М. Старицького, життєвою основою, історією написання, ідейно-художнім змістом, проблематикою, образами і символами повісті «Облога Буші»; удосконалювати вміння виділяти головне й деталі у творі, коментувати їх, висловлювати власні судження.
Жанр творуісторико – романтична повість.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПовістьІсторична. Романтична- середній за розміром епічний твір; - кілька сюжет- них ліній; - кілька голов- них героїв; - розлогі описи, докладні характеристики.- побудована на історичних фактах, подіях;- змальовані реальні історичні особи; - зображено події далекого минулого.незвичайні герої, обставини; сильні, вольові персонажі, здатні до самопожертви заради батьківщини й кохання; зв’язок з усною народною творчістю, інтерес до національ-ної історії, національних героїв.
Чи уважний ти читач?Коли відбуваються події повісті М. Старицького «Оборона Буші»? 2. Хто керував обороною Буші?3. Кому доручили очолювати оборону замку? 4. Хто врятував маленьку Орисю від ляхів?5. За тиждень батько Орисі «вернувся і привіз хлопчика». Хто був цей хлопчик? 6. Хто був спільником у поляків у взятті Буші?7. Хто розповів Орисі, що під церквою є пороховий погріб?8. Хто сказав Орисі: «Вище від цієї любові до своєї Вітчизни, дитино моя, немає на світі»? 9. За словами Лянцкоронського «Бушу боронила жменя…»10. Що зберігалось у коморі, яку відчинила бабуся ? 11. У яку річку вороги спустили воду зі ставка?12. Що козаки називали бабою, товстопузихою, панянкою?