Робота з батьками. Тематика бесід для батьківських зборів, згідно вікових особливостей дітей, анкети, заповіді батькам, спільні заходи дітей із батьками
МАЛЕНЬКІ ПАТРІОТИ СВОЄЇ БАТЬКІВЩИНИ
Робота з батьками
«Виховання шляхом дії і для дії є
виховання шляхом життя і для життя .
Педагогіка дії – педагогіка життя»
В. Лай
Зв'язок «батьки - школа» ґрунтується на довірі. Ефективне спілкування зумовлює взаємну довіру для того, щоб розпочати реальне спілкування з батьками. Учителі мають спочатку обміркувати, що вони хочуть одержати від батьків заради їхніх дітей. Виховання є надзвичайно складним і багатогранним процесом, у якому розрізняють філософський , соціальний , педагогічний, психологічний, культурологічний аспекти.
В.О. Сухомлинський відзначив три рушійні сили розвитку і виховання :
- якості індивідуальності ;
- гармонію взаємодії із соціумом ;
- активність і працьовитість людини.
Саме школа покликана бути для дітей – школою радості; для батьків – школою спокою; для вчителів - місцем творчості.
У виховній роботі з дітьми початкових класів вчителі Скородистицької школи життєтворчості дотримуються принципів виховання :
Головною метою виховання є набуття соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин формування у молоді особистих рис громадянина Української держави , розвиненої духовності, моральної, художньо – естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Дитина успішно розвивається і сприймає радість життя , якщо воно несуперечливе, гармонійне.
Шкільне і сімейне виховання не повинні суперечити одне одному.
Родинна педагогіка є невід'ємною частиною культури українського народу. Саме в сім'ї формуються ті першорядні якості людяності, ті риси характеру, які згодом повинні плекатися в дитячому садку, школі. Жодне суспільство не може розвиватися , не спираючись на родину , сім'ю де зароджуються й плекаються найвищі духовні і моральні цінності, а отже розвивається нація, змінюється держава. Родинна навчально - виховна мудрість нашого народу йде від діда – прадіда, батька – матері, родини, рідної оселі, мови , природи, Землі взагалі.
Добре серце, щира душа, глибокі людські переживання , чесність, любов до батьків , Батьківщини – найхарактерніші риси українського народу.
В.О. Сухомлинський зазначав «У сім'ї шліфуються найтонші грані людини – громадянина, трудівника, людини – культурної особистості . Сім'я – це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров'ї сім'ї будується педагогічна мудрість школи».
У школі життєтворчості вчителі початкових класів переважно переконують, навчають, а сім'я – це практична школа моралі. Для молодших школярів нашої школи надзвичайно важливо відчувати порозуміння батьків між собою , а також їх повагу до вчителя, інших людей.
Щоб досягти цілісності виховного процесу урізноманітнюємо роботу з батьками , учнями :
(у індивідуальних та групових формах );
Зацікавленість учителя зборами, анкетуванням, порадами – дуже важливий чинник у становленні відвертих і тривалих діалогів. Пропонуємо деякий матеріал, який ми використовуємо з цією метою.
ЗаЗ
Батьківські збори
на різну тематику , згідно вікових особливостей дітей
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас
Анкета для батьків
Вас? Чому ?
Десять заповідей батькам
Дитина має звикнути діяти не на догоду батьківському розпорядженні , а тому , що це доцільно , розумно, потрібно.
Ми виховуємо своїх дітей на прикладі свого життя , системи власних цінностей, виховуємо своєю присутністю і відсутністю, виразом обличчя, звичним тоном спілкування з людьми, обстановкою в квартирі, ставленням до праці та дозвілля.
Разом з батьками працюємо над цілеспрямованим формуванням у молодших школярів здорового способу життя . Саме батьки найбільше зацікавлені у здоров'ї своїх дітей, а учительська робота по цій темі є успішним у реалізації цієї мети. З батьками і учнями проводимо тренінги, спортивні заходи, відпочинки, екскурсії. Спільними зусиллями виховуємо культуру здорового способу життя.
Через зміст навчання , співпрацю з сім'єю виховуємо в учнів найкращі почуття : доброту, милосердя, совість, співчуття, турботливість, скромність, щирість, працелюбність, відповідальність.
Які б моральні якості разом із батьками ми хотіли б виховати у дітей , усі вони мають у своїй основі прекрасну людську властивість - відчуття того , що переживає інший не тільки у хвилини радості, а й у хвилини смутку , болю , самотності.
Допомога воїнам АТО, аналіз різних ситуацій, творів, оцінних суджень, бесіди, зустрічі з воїнами формують у дітей моральні , патріотичні почуття.
Незамінним джерелом виховання є залучення учнів , батьків до естетичних
переживань, милування світом природи, красою мистецтва, красою людських стосунків.
Вчителі і батьки стимулюють дітей до творчості , яка виявляється у різних формах; конкурсах, творчих презентаціях, виставках, участі у позакласній та гуртковій роботі по темі українського народознавства.
Без праці неможливо бути щасливим , без праці не має справжньої людини взагалі. Видатний педагог К.Д.Ушинський писав : «Якою є найкраща спадщина батьків своїм дітям? Виховання в дітей безмежної любові до праці – ось найкраща спадщина , одна з найважливіших умов їхнього життя».
Виховання доручень вдома , в школі , допомога дорослим, спільна робота в класі, на шкільному подвір'ї , робота над проектами по благоустрою території - відкриває і буденний бік праці. Дітей переконуємо в тому , що успіху передує нелегка , а іноді й не цікава робота.
Любов до Батьківщини – це поклик предків , поклик роду. Якщо не має зв'язку з минулим – не має зв’язку часів і поколінь. Разом із батьками формуємо у дітей почуття патріотизму, прагнемо, щоб наші вихованці стали добрими дітьми своїх батьків , вірними синами, дочками України.
Лише в тісній співдружності можна досягати хороших результатів у виховному, навчальному процесі, зміцнити взаєморозуміння, спонукати до роздумів, творчості.
У системі шкільної освіти, починаючи з 1 класу, спільно з батьками можна зробити чимало доброго у вихованні дітей, розуміння того, що будь - які матеріальні чи багатства народу – це насамперед результат кваліфікованої і сумлінної праці багатьох людей .
Від нас, педагогів, значною мірою залежить , як спільно з батьками найповніше, найгуманніше реалізувати виховний потенціал початкової школи .
Отже, вкрай важливо саме у перші шкільні роки задати оптимістичний тон нашим вихованцям для подальшого шкільного життя , створити такі умови, щоб кожна дитина сповна відчула увагу до себе , ставала дедалі кращою.
Тоді початкова школа реалізує своє покликання бути для дітей – школою радості, для батьків – школою спокою і надії , а для вчителів – місцем творчості.