Малювання композиції «Осінь в образі чарівної пташки» (3 клас. Образотворче мистецтво)

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями побудови птахів; навчити розміщувати композицію на аркуші паперу; розвивати окомір, уяву, фантазію, образне мислення, зорову й емоційну пам’ять; формувати естетичний смак; виховувати акуратність під час роботи з гуашшю, пензликом; активізувати творчу ініціативу учнів. Обладнання: Кольорова гуаш, альбом, пензлики, малюнки із зображенням послідовності виконання пташки, малюнки «чарівних» пташок.
Перегляд файлу

Конспект уроку з образотворчого мистецтва.

Малювання композиції  «Осінь в образі чарівної пташки» (3 кл.)

 

Тема: Малювання композиції  «Осінь в образі чарівної пташки» (3 кл.)

Мета: ознайомити учнів з особливостями побудови птахів; навчити розміщувати композицію на аркуші паперу;

розвивати окомір, уяву, фантазію, образне мислення, зорову й емоційну пам’ять; формувати естетичний смак;

виховувати акуратність під час роботи з гуашшю, пензликом; активізувати творчу ініціативу учнів.

Обладнання: Кольорова гуаш, альбом, пензлики, малюнки із зображенням послідовності виконання пташки, малюнки «чарівних» пташок.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

II. Робота над темою уроку.

1. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 Діти, скажіть, будь ласка, які кольори, на вашу думку, відповідають осені?

 А яких птахів ви знаєте?

 Які геометричні фігури ви знаєте?

 З яких геометричних фігур можна побудувати птаха?

2. Вступна бесіда вчителя. Оголошення теми уроку. Повідомлення нових знань

Багато часу минуло як скінчилось літечко тепле. А в будиночку на галявині, в якому живуть хлопчик-художник Лель та його сестричка Купава, давно вже виглядають Осінь. А Осені нема, і нема. Світить сонечко, і пече, як літом, і дерева зелені  – і немає чого малювати Лелю.

Лель і Купава найбільше любили Осінь, і товаришували з нею.

Раз запитує Купава Леля: 

 Де це Осінь забарилась цей рік?

Лель мовчки потиснув плечима. Аж раптом – стук у двері.

 Осінь, Осінь! – вигукнули діти щиро, радісно. Кинулись двері відчиняти. Відчинили – нікого не видно.

 Та хто ж це стукав? – питають.

 Це я!  – почувся голос привітний, тихенький. Я  – Вітерець перший, осінній.

 А Осінь де? – і чекають, що він скаже.

 За зеленими гратами Осінь наша. Я не бачив її. Ось, знову вам посилка від неї. Полетів, бо Літо побаче нажене.

Подякували вони Вітерцеві і  – до посилки. Відкрили, а там лист.

Ось що пише Осінь:

« Любі мої, хороші друзі! Поспішала до вас, але трохи забарилась – справ дуже багато. Тоді знову в дорогу вирушила. Ішла лісом – аж раптом потрапила в зелену клітку  – не вийду. Руки мої крилами стали, яскравими, кольоровими. Тулуб і шия витягнулись, як у лебедя, і теж всі в квітах і в листі золотому. А на голові – дзьоб червоний, та хохолок з ягодами калини. Перетворило мене Літо зелене на золоту пташку та й спіймало в зелені тенета. Не хочеться йому ще відходити, я розумію, але що ж робити мені? І стала я прислухатись, про що Літо говорить своїм метеликам і квітам.

 Не вийде Осінь з моїх тенет, бо ніхто не знає, яка вона, – запевняло Літо, – хіба що хто здогадається, і намалює її в образі пташки, тоді я безсила – спадуть мої зелені тенета, і вилетить чарівна пташка – Осінь. Але цього не станеться, бо ніхто її не бачив такою, і не намалює.

Одна надія на вас любі друзі. Врятуйте мене, будь ласка. Чекаю, сподіваюсь на вашу допомогу.

             Ваша Осінь»

 Оце так пригода – вигукнули вони і одразу взялись до роботи.

3. Практична робота. Закріплення вивченого матеріалу

Давайте і ми допоможемо їм малювати чарівну пташку Осінь.

У роботі вам допоможуть такі етапи послідовності виконання зображення пташки:

 

 

 

1 етап. Спочатку малюємо два

овала. Верхній овал

менший, і повинен бути

не безпосередньо над

нижнім овалом, а

зміщений вліво, чи вправо.

 

 

 

 

 

2 етап.  Малюємо дві лінії –

це буде шия птаха.

(Бажано, щоб вони

не були рівні, а мали

плавні згини.)

 

 

 

 

 

 

 

 

3 етап.  Малюємо дзьоб

та крило.

 

 

 

 

 

 

4 етап.  Малюємо око

та хвіст. Стираємо

непотрібні лінії.

 

 

 

 

 

 

 

Діти, це ж лише зображення пташки, а нам потрібна не просто пташка, а осінь в образі чарівної пташки. Тому, під час виконання роботи використовуйте «осінні» кольори. А також не забудьте, про ось цей опис пташки-осені, який вона прислала листом Лелю та Купаві:

 Руки мої крилами стали, яскравими, кольоровими.

 Тулуб і шия витягнулись, як у лебедя, і теж всі в квітах і в листі золотому.

 А на голові – дзьоб червоний, та хохолок з ягодами калини.

Ось пропоную вам переглянути, як можуть виглядати «чарівні» пташки. (Вчитель показує репродукції «чарівних» пташок)  Але серед них немає зображення пташки-осені, бо до нас ще ніхто такого не робив!

4. Індивідуальна робота над практичним завданням

Учні виконують творчу практичну роботу. Вчитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та випра¬вити помилки, надає індивідуальну допомогу.

 

ІІІ. Підсумок уроку

1. Демонстрація дитячих робіт

Вчитель.       Ось бачити які у вас гарні вийшли малюнки. Ви точно запам’ятали як тепер виглядає Осінь, тому тепер усі чари Літа будуть зняті. Отже скоро ми з вами побачимо «роботу» Осені в природі. Ви добре попрацювали!

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
1913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку