Малювання пейзажу селища. Пастель

Про матеріал

Тема: Малювання пейзажу селища. Техніка пастель

Мета: вчити передавати відносну величину предметів залежно від відстані;

закріпити знання працювати технікою пастель;

розвивати образну уяву та графічні навички зображення пейзажу;

виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища,

спостережливість, творчість, фантазію, любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Види діяльності учнів на занятті: участь у бесіді;

сприймання;

художньо-творча діяльність.

Обладнання: таблиці, схеми, репродукції картин, фото та малюнки краєвидів та архітектурних споруд селища, зразки дитячих робіт у техніці пастель

Матеріали для учнів: картон для пастелі, пастель, простий олівець, клейка стрічка, спрей – фіксатор


Перегляд файлу

Тема: Малювання пейзажу селища. Техніка пастель

Мета: вчити передавати відносну величину предметів залежно від відстані;

 закріпити знання працювати технікою пастель;

 розвивати образну уяву та графічні навички зображення пейзажу;

 виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища,

спостережливість, творчість, фантазію, любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Види діяльності учнів на занятті: участь у бесіді;

      сприймання;

      художньо-творча діяльність.

Обладнання: таблиці, схеми, репродукції картин, фото та малюнки краєвидів та архітектурних споруд селища, зразки дитячих робіт у техніці пастель

Матеріали для учнів: картон для пастелі, пастель, простий олівець, клейка стрічка, спрей – фіксатор

 

              Хід уроку

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Перевірка наявності необхідних учням для роботи матеріалів, раціональність розміщення їх на парті

 

ІІ ВСТУПНА БЕСІДА

  1. Актуалізація опорних знань учнів:
  • назвіть види образотворчого мистецтва;
  • розгадування кросворду «Пастель»:

По горизонталі:

  1. Система способів зображення предметного світу на площині відповідно до закономірностей зорового сприйняття людиною різних предметів.
  2. Мистецтво в основі якого лежать лінія, штрих і пляма.
  3. Будь-яке зображення, що виконується від руки з допомогою графічних засобів –контурної лінії, штриха, плями.
  4. Розтирання штриха в пляму при малюванні пастеллю.
  5. Жанр образотворчого мистецтва, в якому основним об'єктом зображення є природа.
  6. Контрастове виявлення  освітлених і тіньових місць на фоні.
  7. Дерев'яна підставка для живопису, на якій художник закріплює папір, тощо

По вертикалі:

  1. Сухий матеріал, для роботи яким не потрібні  ні пензлики, ні вода.

(По горизонталі: 1. Перспектива 2. Графіка 3. Рисунок 4. Розтушовка 5. Пейзаж 6. Світлотінь 7. Мольберт По вертикалі: 1.Пастель)

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Робота, виконання якої ми розпочнемо на сьогоднішньому уроці відноситься до мистецтва графіки. Творче завданням буде намалювати пастеллю пейзаж певного настрою.

  1. Розповідь вчителя.

Навіть для професійного художника процес написання картини є складним, тому, що перед ним стоїть завдання перетворити чистий аркуш паперу в тримірне зображення. Тут велике значення має композиція (побудова художнього твору, співвідношення окремих частин). Малюючий повинен визначити для себе точку зору, правильно розставити акценти перспективи, додержуватись масштабу, пропорцій і визначити з якого боку падає світло. Потрібно вияснити для себе , що ви хочете сказати глядачеві своєю картиною

  1. Коментований перегляд демонстраційного матеріалу.

Предмети в міру віддалення від глядача сприймаються та зображуються на малюнку зменшеними. Це добре видно на цих малюнках:

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Natfil_/32/perspektiva8.JPG

ІІІ ПОСЛІДОВНІСТЬ РОБОТИ

1. Пояснення послідовності виконання етапів створення малюнка:

- проведення лінії горизонту;

- вибір точки сходження;

- визначення розташування предметів на передньому плані та визначення їх висоти;

- побудова роботи та її за вершення на основі правил лінійної перспективи.

 

Перспектива | Тест з образотворчого мистецтва – «На Урок»

Завдяки повітряному середовищу пом'якшується контрастність між освітленими та тіньовими частинами віддалених предметів, а тони кольорів поступово ослаблюються. Зверніть увагу на зміну кольорів з відстанню на цьому малюнку    

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Natfil_/32/perspektiva1.jpg

 

  1. Інструктаж виконання технікою пастель

Для роботи пастеллю вам знадобиться спеціальний кольоровий папір і пастельна крейда.

 На кольоровій основі можуть вийти доволі цікаві роботи, фактура виходить бархатиста, а картина легка та прозора.

Виконуючи роботу цією технікою не забувайте те, що ви вже знаєте, а саме як треба  наносити колір а папір, як його розподілити. Спочатку наносять штрихи одного або декількох кольорів і розтирають (розтушовують) пальцями до потрібного відтінку. Потім можна тонкими лініями проробити деталі малюнка. Для видалення надлишків використовують щетинний сухий пензель.

Хоча пастель є сухим художнім матеріалом ви можете коригувати тон і колір, накладаючи шар за шаром і, потім змішуючи.

Роботу над ескізом починаєте із зображення лінії горизонту. Потім легкими лініями позначте загальну композицію зображення. Після того деталізуйте зображення, починаючи з центру композиції.

Ескіз куточка нашого селища ви виконаєте по пам'яті; при створенні ескізу можете використовувати ілюстративні матеріали у вас на партах.

 

IV САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

Проводиться індивідуальна робота з учнями.

 

     V  ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Закріплення знань учнів
  • До якого виду образотворчого мистецтва відноситься ваша сьогоднішня робота? (графіка)
  • Як називається техніка, з якою працювали на сьогоднішньому уроці? (пастель)
  1. Вернісаж учнівських робіт (додаток)
  2. Проголошення уроку завершеним
  3. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Неля Перлина
Додано
15 березня 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку