Тема. Мандрівка до острова скарбів ,,Здоров’я ’’
Мета: формування фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених школярів; спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя; формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу; виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті;
Тип заходу: виховна година.
Вид (форма заходу): подорож.
Емоційне забарвлення заходу:
«Без здоров’я не можливе щастя» Д. Боккаччо.
«Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля». Артур Шопенгауер.
«Той, хто хоче бути здоровим, вже починає одужувати». Д. Боккаччо.
Хід заходу
І. Організаційний момент
ІІ. Активізація уваги учнів, створення проблемної ситуації
Учитель. Послухайте, діти, невелике оповідання
У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п'янили запахом кущі різнокольорового бузку. А десь у глибині саду, в глибокому кріслі-гойдалці в холодочку напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12—13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її ні розкішний одяг, ні розкрита на столику книжка, ні навколишня краса.
Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. Вони побачили як слуга виніс на дорогій таці солодощі й попрямував стежкою до дівчинки. «От щаслива!», — зі щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від загорожі й почали собі гратися.
Якби вони дивились у сад трохи довше, то побачили б що дівчинка навіть не торкнулася ласощів.
А діти собі гралися галасували, сміялися.
«Щасливі... Боже, які вони щасливі!», — подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль...
Скажіть:
- Що подумали діти про дівчинку? А дівчинка про дітей?
- Кого вам більше шкода: цих бідних дітей чи дівчинку? Чому?
ПРИСЛІВ’Я: Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля.
(Відповіді учнів.)
- Скажіть, будь ласка, чи любити ви подорожувати?
Сьгоднішня наша виховна година пройде у формі подорожі. Ми з вами уявно помандруємо до острова скарбів «Здоров’я».
Під час подорожі ви зможете вільно спілкуватися, висловлювати свою думку, ставити запитання, давати поради, ділитися досвідом. Розмова буде про те, як ви розумієте необхідність вести здоровий спосіб життя.
Адже, проблема здоров'я давно привертала увагу людини і весь час перебуває на першому плані. Багато людей втрачають своє здоров'я задарма, не замислюючись про наслідки. Здоров'я — це ще не все, але без здоров'я все інше—ніщо.
Але , нам треба на чомусь пересуватись до острова скарбів. Перед вами стоїть корабель. Напишіть на парусах ,,Чого ви очікуєте від подорожі? ’’(Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах; … Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого…
А зараз нам потрібно обрати капітана і для цього ми з слів складемо речення – це буде наш девіз. А хто перший складе той і буде капітан.
Якщо |
|
хочеш, |
|
щоб |
|
життя |
|
тобі |
|
усміхнулось |
– |
|
спочатку |
|
сам |
|
усміхнись |
|
життю. |
Наші корабель вже готовий до подорожі. Отже вперед..
Перша наша зупинка.
«Острів мрій»
Хочу звернути Вашу увагу на те, що в цій грі всі мрії стають реальністю. Проте кожен повинен обрати тільки одну мрію з усіх:
«Здоров'я»,
«Багатство»,
«Слава»,
«Кохання».
«Родина». Усі вони записані на дошці .
(Учні на стікерах пишуть своє ім’я, по черзі підходять до дошки і обирають відповідну категорію.)
Декого з учнів можна попросити пояснити свій вибір. Можна поцікавитися, чому окремі учні не обрали мрію «Здоров'я», обговорити, чому ставлення до здоров'я впливає на здійснення будь-якої мрії.
Потім учитель пропонує визначення поняття здоров'я Всесвітньої організації охорони здоров'я:
«Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».
Друга наша зупинка.
«Звички людини»
Я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце і сказали, чого йому не вистачає? (плодів). А для того, щоб деревце дало плоди, вам потрібно йому допомогти. Для цього у капітана візьміть плоди , на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева, а листочки з шкідливими звичками ми покладемо у скриню та викинемо в море).
Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим. Фізична і розумова праця, дотримання гігієни,турбуватися про менших, спати не менше 8 годин на добу, виконувати ранкову зарядку, відвідувати уроки фізкультури.
Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду, бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.
Ви прогнали шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання, неспокій, знервованість та багато зла.
Гра
«Наслідки шкідливих звичок» зараз я буду читати першу половину речення, а ви будете продовжувати
Якщо я довго сидітиму за комп’ютером, то ... (зіпсую свій зір).
Якщо я запізно лягатиму спати, то ... (не висплюсь і зранку буду почуватися сонним, кволим).
Якщо я не провітрюватиму регулярно свою кімнату, то ... (повітря в ній стане важким, у ньому з’являться шкідливі для здоров’я мікроби).
Якщо я зловживатиму різними солодощами, то ... (в мене будуть хворі зуби).
Якщо я почну курити, то ... (завдам шкоди своєму здоров’ю, матиму хворі легені).
Якщо я ходитиму зсутулившись, то ... (моя постава формуватиметься неправильно).
Якщо я їстиму несвіжу, неякісну їжу, то ... (у мене болітиме живіт або я можу отруїтися).
Якщо я питиму занадто холодні напої, то ...(застуджу горло, захворію).
Якщо я мало рухатимусь, не приділятиму увагу спорту й фізкультурі, то ... (ростиму кволим, не буду спритним).
Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?
Третя наша зупинка «Паління,алкоголізм та наркотики»
Дитя цигарку витягає
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є поганее,
Хлопчина в організм запхав.
В залежності від цигарок
Сидить хлопчина, як в капкані
Позеленів, мов огірок,
Тепер над ним цигарка – Пані!
Не секрет, що чимало підлітків хотіли б хоча раз попробувати курити. Здавалося б, що тут такого: багато дорослих курять... Але варто батькам знайти у кишені сина чи доньки пачку цигарок, і серйозної розмови не уникнути, адже тато й мама розуміють, що паління — дуже шкідлива звичка.
Відомо, що в алкогольну залежність потрапити легко. Найнебезпечнішими за все є слабоалкогольні напої з додаванням соку: на смак вони майже як лимонад, але набагато міцніші від пива. До речі, алкоголізм у підлітків розвивається в чотири рази швидше, ніж у дорослих.
Уявіть собі: ви робите домашнє завдання. І раптом вам захотілося пити, та так сильно, що в очах темніє, усе тіло ломить і в голові паморочиться. Ви відчуваєте: якщо не вип'єте склянки води – просто помрете...
Щось схоже, тільки в сотні разів сильніше, відчуває наркоман, позбавлений звичайної дози.
Згідно з чинним законодавством України продаж тютюнових виробів, їх вживанням, особам, які не досягли 18 років, а також куріння в «громадських місцях» – заборонено.
У США день 18 листопада оголошено національним днем боротьби з палінням.
Розповідь учнів про хвороби
Наркоманія страшна сама по собі. Крім цього, наркомани піддаються ще одній небезпеці – зараженням СНІДом.
1 грудня відзначався Всесві́тній день боротьби́ зі СНІДом.
Нам треба заходити на цей острів? (відповідь дітей)
І для того щоб відплести як най далі потрібно розказати прислів’я про здоров’я
П’ята наша зупинка « Правила здоров’я»
Наші кораблі попали на мілину. Треба на допомогу покликати буксир.
Вправа «Від чого залежить здоров’я?»
На дошці малюється шкала, праворуч позначка «середовище», ліворуч – «людина». Усім учасникам роздаються стікери, пропонується подумати і дати відповідь на питання: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини чи від середовища, яке її оточує?». Потім кожен учасник кріпить стікер відповідно до свого рішення біля правої позначки або лівої, а
хто вважає, що від людини і середовища, то ближче до середини.
Учені довели, що наше здоров’я залежить:
· Від спадковості – 20%.
· Від медицини – 10%.
· Від екології – 20%.
· Від способу життя – 50%.
Потім учасники висловлюють свої міркування, доводячи свою власну точку зору.
- Молодці, лише людина може допомогти собі придбати здоров’я.
Скажіть, що вона повинна для цього робити?
Здоровий спосіб життя – це просто!!!
правила здоров’я
1. Займайтеся фізичною культурою. хоча б 30 хвилин на добу
2. Раціонально харчуйтеся. Вживайте більше корисну їжу, яка багата на вітаміни та поживні рнчовини
6. Дотримуйтеся режиму дня. , для того щоб мати гарний, здоровий, відпочивший вигляд.
7. Будьте психологічно урівноваженні. Не нервуйтеся, тому що нервові клітини не відновляються.
8. Загартовуйте свій організм.
9. І звичайно не куріть, не зловживайте алкоголем та іншими шкідливими звичками. Адже це основні фактори погіршення здоров’я.
10. Частіше гуляйте на свіжому повітрі, подалі від автомобілів та інших забруднювачів повітря.
11. Творіть добро. Адже на добро відповідають добром. Воно обов’язково до Вас повернеться у вигляді гарного настрою та самопочуття.
Якщо ви дотримуєтесь хоч половини правил, це додасть Вам здоров’я!!!
Ось ми і пришли до нашого острова скарбів. Давайте подивимось, який же скарб тут є.
( Учні розгортають декілька коробок і дістають табличку ,,Здоров’я’’.)
Отже, здоров’я- це наш найцінніший скарб.
Я бачу що більшість із вас правильно розуміє і сприймає суть здорового способу життя. Але, як виявляється, перешкодою цього є багато спокус.
Послухайте причту:
Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.
- Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.
- Зліпи мені щастя, - попросила людина.
Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, який залишився.
Та щастя, до якого всі ми прагнемо, неможливе без здоров’я, а про здоров’я ми повинні піклуватися самі.
Здоров´я зайвим бути не може.
І кожен нехай собі сам допоможе
Завжди залишатись струнким і красивим,
До різних недугів стійким, невразливим.
Виховуй в собі наполегливість, волю
І матимеш ти найщасливішу долю.
Чи здійснилися ваші очікування від подорожі? (відповіді дітей)
Кожна людина неповторна й унікальна. Тому тільки від вас самих залежить, яким буде ваше життя. Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його.
А зараз станемо всі в коло піднімемо руки і всі разом скажемо МИ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ.