Мандрівка стежинами природи

Про матеріал
Конспект вікторини з ребусами і кросвордом з екологічної просвіти "Мандрівка стежинами природи"
Перегляд файлу

Вікторина «Мандрівка стежинами природи»

Мета: узагальнити знання про місце природи в житті людини, її багатство і красу; формувати екологічну свідомість, культуру як складника екологічної компетентності, пізнавальний інтерес, розвивати увагу, логічне мислення, спостережливість; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до неї.

Обладнання: фішки – зелені листочки, аркуші паперу з назвами тварин, їхніх домівок, розрізні картки із зображенням екосистем, аркуші паперу з кросвордом, картки із зображенням дерев, листя, плодів, ребусів, картки із зображенням різних видів сміття та контейнерів, малюнки-знаки з правил поведінки у природі, картки із зображенням тіней дерев, розрізане речення у конвертах.

Хід вікторини

І Вступ

 Учень В безмежному космосі добре помітна

Домівка людини – Земля наша рідна!

Планета велична, багата на диво,

Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.

Учень Наш дивний світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає:

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

Усе, що нас оточує і не зроблене руками людей, – це природа. Вона дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Спілкування з природою дає найбільшу насолоду та радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів – усе це природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

Перегляд м.ф. «Чому вчить екологія?» [4], «На лесной тропе» [5]

Сьогодні ми проведемо екологічну вікторину «Мандрівка стежинами природи». Будьте уважні й активні. За кожне правильно виконане завдання ви одержуватимете фішки – зелені листочки. Яка команда назбирає їх більше за всіх, та й стане переможцем.

Правила вікторини: бути активним, доброзичливим, говорити по черзі, не критикувати, піднята рука означає, що команда готова до відповіді

Тож розпочинаємо!

ІІ Вікторина

1. Стежина «У світі тварин»

1.1. Хто де живе?

Завдання: з’єднати попарно слова

ведмідь

мурашник

лисиця

шпаківня

мураха

барліг

жаба

павутина

шпак

болото

павук

вулик

бджола

дупло

ластівка

нора

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Пернаті друзі

Завдання: відгадати загадки. Відгадки вписати в кросворд.

 

 

 

 

1г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3д

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

н

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8ч

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

а

 

 

 

 

 

 

 

1)  Невеличкий, сніжно-білий –

Це його в небесну шир

Люди радісно пускають

Сповіщати всіх про мир.

2) Ловить він комах, жучків,

 Їсть маленьких черв’ячків,

 В теплий край не відлітає,

 Під стріхою хату має.

3) Відгадайте, діти, хто

Має носик-долото,

Ним комах з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає.

4) Не сорока і не шпак,

 Біла грудка, чорний фрак.

 Як літає над землею,

То чекайте дощ за нею.

5) – Кар-кар-кар! – Згори злетіло,

Аж осика затремтіла.

Пісня лине без угаву.

Хто співає? Звісно … .

6) Цікава пташина у нас проживає.

 Животик жовтенький ця пташечка має.

7) Лісова дівиця,

Невеличка птиця,

До голуба горнеться

Горда, дика … .

8) Над хвилями літає,

Рибинок виглядає.

9) Що довідається, – все

 Вмить по лісу рознесе,

Хто це? Що воно таке?

Хто стрекоче: «Скре-ке-ке»?

10) Перший я приніс весну,

 Розбудив усіх від сну,

 Заспіваю під вікном,

 Люди звуть мене … .

1.3. Екосистеми

Завдання: утворити сюжетний малюнок з карток, назвати тварини і рослини на малюнку

2. Стежина «Ліс»

2.1. Як тебе звати деревце?

Завдання: об’єднати різні види карток у ланцюжок дерево-листя-плід і назвати дерево.

 3. Стежина «У світі цікавого»

3.1. Завдання: розгадати ребуси

ребуси  ребусиРезультат пошуку зображень за запитом ніс малюнок"

 

https://jmil.com.ua/articles/2015-1/images/river.gif

ребуси ребусиРезультат пошуку зображень за запитом подарок"ребусиребусиребусиребусиребуси

ребусиребуси Результат пошуку зображень за запитом вітряк малюнок"

Результат пошуку зображень за запитом слон малюнок"

ребусиребуси

 

 

 

3.2. Четвертий зайвий

Завдання: обрати зайве слово

Травень, квітень, січень, березень.

Ведмідь, лисиця, корова, білка.

Черепаха, мураха, рак, медуза.

Вітер, сніг, град, дощ.

Лисички, підберезовик, опеньки, мухомор.

3.3. Явища природи

Завдання: знайти якомога більше назв явищ природи

D:\Desktop\Word Art.jpeg

4. Стежина «Охорона природи»

4.1. Посортуємо сміття

Завдання: правильно розсортувати різні види сміття у відповідні контейнери [6]

4.2. Правила поведінки в природі

Завдання: за допомогою малюнків-знаків назвати правила поведінки в природі

 àèÄïÄâêƒ.jpg

4.3. Тіньовий ліс

Завдання: впишіть літери у кружечки, орієнтуючись на тіні дерев та кольори рамок, та розшифруйте речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Стежина «Народна мудрість»

5.1. Завдання: скласти прислів’я із розрізного матеріалу та пояснити значення

Доглядай

землю

плідну,

як

матір

рідну.

 

 

Де

знищується

природа,

там

закінчується

життя.

 

 

Не

брудни

криниці,

бо

захочеш

водиці.

 

 

З природою

живи

у дружбі,

то

буде

вона

тобі

в службі.

Не потрібна

солов’ю

золота

клітка,

краще

йому

зелена

гілка.

 

ІІІ. Підсумок

Підрахунок зелених листочків та нагородження переможців.

 Ми багато говорили про природу та її охорону. Але потрібно не тільки говорити, а й допомагати їй. Адже її життя залежить від нас. Природа, яка дає нам усе для життя, вимагає від нас ощадливого, бережливого ставлення до себе. Наш обов’язок – берегти природу, любити і примножувати її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

1. Години спілкування. 1 клас./ Букрєєва Н.А., Володарська М.О., Настенко А.І., Пілаєва О.М., Полуніна С.М. – Х., 2014. –  103 с.

2. Пономаренко Л.В., Тютюнник С.В. Я не ображу рідної землі… Сценарії заходів екологічного спрямування. 1–4 класи. – Х., 2015. – 120 с.

3. Рідне місто моє, ти натхнення надії та мрії… укладачі: Халєєва Л.М., Матвєєва Н.М., Петренко Н.А., Ялі О.Г. – Маріуполь, 2013. – 30 с.

4. М.ф. «Чому вчить екологія?» https://www.youtube.com/watch?v=NwipKemj3-M

5. М.ф. «На лесной тропе» https://www.youtube.com/watch?v=XbNDEgd0SOk

6. Дидактична гра «Сортування сміття» https://naurok.com.ua/library/sortuvati-ce-prosto-piznavalna-gra-dla-ditej-125479.html

7. Малюнки-знаки правила поведінки в природі

https://naurok.com.ua/uploads/files/154352/56818/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-154352-56818-jpg.jpg

8. jmil.com.ua

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Ольга Олександрівна
    Дякую. Цікава вікторина.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Екологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1764
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку