Тренінгове заняття "Екопланета"

Про матеріал
Екологичний тренінг, пояснює важливість економного використання природних ресурсів, спрямований на формування позитивних еко-звичок
Перегляд файлу

 

Сучасні масштаби екологічних змін створюють  реальну загрозу життю людей. Екологічному вихованню сприяє різноманітна робота. Тренінг допомагає учням замислюватися над екологічними проблемами навколишнього світу.

 

                                  Тренінгове заняття «Екопланета».

Структура тренінгу

Види роботи

Орієнтовна тривалість вправи

Привітання, вступ

5 хв.

Вправа «Знайомство»

5 хв.

Вправа  «Правила групи»

5 хв.

Перегляд відеоролика

5 хв.

Мозковий штурм

10 хв.

Вправа «Добре чи погано»

15 хв.

Вправа  «Найкращий еколог»

5 хв.

Вправа «Сортування сміття»

10 хв.

Самоаналіз «Екологічні звички»

10 хв.

Вправа «Підбиття підсумків зустрічі групи».

5 хв.

Усього тривалість 75 хв.

 

Мета: розвивати логічне та критичне мислення; формувати соціальну, комунікативну та творчу компетентності учнів,  екологічний світогляд, усвідомлення учасниками важливості активної діяльності з охорони довкілля.

 

Тренер: «Екологічнй  стан нашої планети змушує замислитися над своїм ставленням до живої природи, навколишнього світу, який сьогодні, як ніколи, потребує турботи і уваги людини. Тема сьогоднішнього заняття «Екопланета». На цьому тренінгу ми дізнаємось як бути екологічно обізнаними».

Вправа  « Знайомство».

Мета: сприяння згуртованості в групи, створення доброзичливої атмосфери.

Тренер: «Доброго дня ! Сьогодні ми з вами поспілкуємося в тісному, родинному колі, адже наш клас - це одна велика, дружна сім'я. Але спочатку нам потрібно познайомитися ближче. Стоячи у колі кожен з вас асоціює себе з якою-небудь рослиною. Кожен  по-черзі починає знайомство зі слів «Я уявляю себе (квіточкою) …тому що…»

Вправа  «Правила групи».

Мета: формування єдиного робочого простору і вироблення правил поведінки в групі в продовж  всього тренінгу.

Необхідні матеріали: фліпчарт, фломастери.

Тренер: «Для кращого і ефективного проведення тренінгу нам потрібно скласти правила. Кожне правило обговорюємо та приймаємо за згодою колективу»

1) Цінувати час.

2) Говорити по черзі.

3) Говорити коротко і по темі.

4) Говорити  від свого імені.

5) Правило піднятої руки. Говорити  після підняття руки та дозволу тренера, щоб не перебивати один одного.

6) Правило  поваги до учасників тренінгу.

7) Бути позитивним та добровільно активним.

8) Правило конфіденційності. Інформація про приватне життя присутніх на тренінгу, що прозвучала не має обговорюватись надалі.

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=7mI0ZhcdK1w

Мозковий штурм.

Тренер: «Яке сміття загрожує природі і здоров’ю людей?»

(Орієнтовний перелік сміття: пластмаса, скло,  метали, деревина, поліетилен, будівельні відходи, залишки їжі.)

5 фактів, які змушують замислюватись

  1.  Щорічно в атмосферу нашої країни потрапляє понад шість мільйонів тонн шкідливих речовин і вуглекислого газу. Забруднене повітря спричиняє безліч передчасних смертей щороку та зменшує тривалість життя загалом
  2. Щорічно середньостатистичний громадянин викидає на смітник близько 250 кг побутових відходів, більшість з яких згодом потрапляє на стихійні сміттєзвалища.
  3. Щорічно в світі на смітник викидається близько 125 мільйонів працездатних телефонів, які просто набридли своїм господарям.
  4. Рівень в світовому океані піднімається з величезною швидкістю, що незабаром може привести до катастрофи.
  5. До 2025 року від недостачі питної води можуть постраждати біля двох третин населення світу.

Вправа «Добре чи погано».

Мета: розвивати вміння аналізувати позитивний та негативний вплив людини на природу.

Необхідні матеріали: фліпчарт, картки (Додаток  1), клей.

Діти поділені на дві групи. Використовуючи  картки, які символізують позитивні і негативні почуття учасники збирають  колаж: перша група із карток з позитивними почуттями, друга з негативними. По закінченню презентують  свої роботи.

Вправа  «Найкращий еколог» (фізкультхвилинка)

Мета: виховувати почуття бажання берегти і збагачувати природу.

Тренер: 1) Якщо ви не викидаєте сміття на вулиці – підстрибніть 3 рази.

 2) Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.

 3) Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.

4) Якщо ви з батьками спалюєте листя – присядьте.

5) Якщо ви розбиваєте пляшки – потупотіть ногами.

6) Якщо ви з батьками закопуєте листя – плесніть 3 рази в долоні.

7) Якщо ви висаджуєте дерева – потисніть одне одному руки.

Вправа «Сортування сміття».

Мета: формування екологічної відповідальності і позитивних екозвичок.

Необхідні матеріали: відповідні контейнери для сміття, одноразові рукавички, заздалегідь підготовлене різноманітне сміття, Додаток 2.

Тренер: «Для чого сортуємо сміття? Після переробки звичайне сміття здатне перетворитися на корисні речі. З макулатури виробляють туалетний і звичайний папір, тканину. Пластик на заводах перетворюють у спеціальні гранули, з яких виготовляють нові пляшки та інші речі. Скло подрібнюють і змішують з піском та вапном, після чого виплавляють нові предмети. З гумових покришок створюють нові килимки для підлоги, підошви для взуття й покриття для спортмайданчиків, з батарейок можна отримати цинк, марганець, вуглецеві сполуки, нікель.

Площа всіх звалищ в Україні займає 7% від загальної площі держави. Чи не час починати зміни? Розглянемо інструкцію по сортуванню сміття (Додаток 2)

Учасники мають розкласти сміття у відповідні контейнери (обов’язково в рукавичках).

Цікаво знати:

Папір розкладається за 2-10 років.

Консервні бляшанки – 80 років.

Поліетиленові пакети – понад 200 років.

Пластмаса – 500 років.

Скло – 1 000 років.

 (По закінченню вправи перевірити правильність відсортованого сміття)

Самоаналіз «Екологічні звички»

Тренер: «Якщо кожен з нас буде слідувати цім правилам, екологія нашої планети зазнає покращень:

1. Закривати кран під час чищення зубів

У каналізацію стікає близько 19 літрів води у день, поки ти вичищаєш зуби при відкритому крані.

2. Вимикати вночі зарядні пристрої.

Електронні пристрої заряджаються повністю за одну-дві години. Коли ми кладемо їх заряджати на ніч, то вони споживають значно більше енергії, ніж потребують. Це погано для вашого пристрою та екології.

3. Використовувати екоторбинку або один пакет.

В супермаркетах нам упаковують все в окремі пакети, які розкладатимуться безліч років. Придбайте  один екопакет із тканини, який багаторазовий у використанні. Так ви ще й значно заощаджуватимете на пакетах.

4. Друкувати з обох боків аркуша.

125 мільйонів дерев вирубується щороку для виготовлення паперу. А скільки нікому не потрібних рекламних газет і листівок лежать у поштових скриньках.

5. Води в електрочайнику має бути не більше, ніж необхідно.

На нагрівання зайвої води витрачається зайва електроенергія.

6. Не купувати великої живої ялинки на Новий Рік та Різдво, обмежитись маленькою ялинкою зробленою із зв’язаних соснових гілок.

Немає покупця, нема продавця, є соснові ліси.

7. Не викидати батарейки, а віддавати у спеціальні місця збору.

Потрапивши в землю, батарейка здатна забруднити 400 літрів води або 20 квадратних метрів ґрунту. Викинувши всього дві старенькі батарейки з ліхтарика, ви зіпсуєте дві ванни, 8 відер і півтора чайника чистої води.

8. Не пити воду із пластикових пляшок.

90% пластикових пляшок не переробляються.  Купляйте сік у паперовій упаковці, або наливайте воду вдома і використовуйте одну пляшку декілька разів, бо ж більшість «мінеральних вод» зовсім не мінеральні, а столові, що нічим не відрізняються від води з-під крану.

9. Закривати вікна та двері, коли працює кондиціонер.

Це зробить кондиціонер потужнішим в декілька разів та заощадить електроенергію.

10. Їздити на велосипеді.

Почувайтеся в хорошій фізичній формі, здоровими, енергійними, модними, швидко пересувайтесь по місту. І це все завдяки велосипеду. Та ще й зменшуйте шкідливі викиди в повітря.

11. Використовувати керамічний або паперовий посуд.

Дуже приємно сидіти в парку чи лісі на пікніку, але краще сидіти там без сміття від пластикового посуду.

12. Викидати сміття в смітник.

Зазвичай сміттєві баки у містах є на кожному кроці. Звісно, багато людей зараз свідомі, щоб не смітити, але важливо не боятися  зробити зауваження іншим людям, які викидають сміття на вулиці.

13. Сортувати сміття.

Якщо немає розподілених сміттєвих баків під різне сміття поруч із житлом, то можна відокремлювати папір і здавати на макулатуру (пластикові пляшки, металева тара тощо).

Вправа   «Підбиття підсумків зустрічі групи»

Стоячи  в колі діти кидають один одному м’яч і продовжують фразу  «Сьогодні я навчився…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "природа""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної""

Картинки по запросу "картінки природи зарудниної"

Картинки по запросу "природа""

Картинки по запросу "природа""

Картинки по запросу "природа""

Картинки по запросу "природа"

Картинки по запросу "природа""

Цветы, Бабочки, Красивая, Оранжевый, Яркий

Картинки по запросу "природа""

 

 

 

  Додаток  2

ЯК СОРТУВАТИ І ЩО КУДИ КЛАСТИ?

Контейнер для паперу і картону

Можна класти:

- газети, каталоги, журнали, рекламні проспекти;

- зошити, чистий та використаний папір для нотаток та малювання;

- конверти, книжки без твердої обкладинки;

- картонні ящики та коробки, паперові пакети та паперову тару.

 

Не можна класти:

- вологий папір та картон;

- використаний паперовий посуд;

- картонну тару для напоїв, плівку;

- фольгу та копіювальний папір.

 

 Контейнер для органічних відходів

Можна класти:

- м’ясні та рибні відходи, овочі і фрукти, лушпиння, хліб, напівфабрикати, кондитерські вироби та інші харчові відходи;

- господарський папір, паперові серветки, залишки від чаю і кави;

- кімнатні рослини та квіти.

 

Не можна класти:

- олію, молоко, соуси та інші рідкі харчові продукти;

- будь-які рідини;

- великі кістки;

- плівку, метал, скло, попіл, недопалки, вкритий воском або плівкою папір, а також інші біологічні відходи, що не розкладаються.

Контейнер для тари

Можна класти:

- пластикову тару: коробки з-під йогурту, пляшки з-під масла, кетчупу, майонезу, пляшки з-під кремів та шампунів, пластиковий посуд та коробки, поліетиленові кульки та плівку;

- скляну тару;

- металічну тару: консервні банки, металічні кришки, корки від їжі та напоїв.

Не можна класти:

- вимащену у їжі або не до кінця спустошену тару;

- пластикові іграшки;

- тару від небезпечних речовин (наприклад, від побутової хімії);

- тару від аерозолів;

- віконне та листове скло;

- лампочки.

 

Особливо небезпечних відходів слід відвозити

- залишки масел та масляні фільтри;

- рештки клею, фарби, лаку та розчинників;

- лампи денного світла;

- медичні відходи;

- хімікати та пестициди;

- ртутні термометри та інші відходи, що містять ртуть;

- батарейки та акумулятори.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Інкл
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1946
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку