12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Природу потрібно любити добрим серцем

Про матеріал
Розширити та закріпити знання дітей про світ природи. Створювати умови для екологічного розвитку дітей; Засвоювати елементи морально - етичної культури; Виховувати любов до природи, бажання піклуватися про неї; Формувати навички культурної поведінки у довкіллі.
Перегляд файлу

Природу потрібно любити добрим серцем

Мета: Розширити та закріпити знання дітей про світ природи. Створювати умови для  екологічного розвитку дітей; Засвоювати елементи морально  - етичної культури; Виховувати любов до природи, бажання піклуватися про неї; Формувати  навички  культурної поведінки у довкіллі.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій не тему: «Природу знай та її оберігай»; читання загадок, віршів, оповідання К. Марукаса “Чому плакала пташка”; проведення бесід про користь лісу, які тварини живуть в лісі, як себе поводити в лісі. Підшукування дидактично-екологічних ігор.

Матеріал: глобус, грамзапис,  папір, пластикові пляшки,сміття, пласмасоважаба та пласмасова миска з водою для екологічної вправи «Очистимо    озерце»;  дидактична гра: «Щоб з природоюдружити, всім нам треба так чинити»; дидактична гра «Хто де живе»; олівці і папір для малювання.

Хід заняття

Психогімнастика : Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся -
Зичу їм добра!

Вихователь: сьогодні йдучи в дитячий садок я побачила, що котиться м’яч. Коли він прикотився ближче, я зрозуміла, що це не м’яч , а глобус.

  • Що таке глобус? (це макет нашої планети - Земля)

Давайте розглянемо глобус. Велика наша планета Земля. Скільки на ній прекрасного та надзвичайного: безмежні простори, і гори, що ховаються в хмарах, і сині – сині моря! І жителів на ній дуже багато і кожний з них це маленьке чудо. Але люди часто забуваються про це і тоді димлять труби, чути вистріли, гинуть тварини і рослини…

Дитина: Наша планета Земля – щедра вона і багата:                                                                                                     Гори, ліси й поля – дім наш рідний малята. 

  Дитина: Збережемо Землю бо вона одна                                                                                             Іншої такої ніде нема.                                                                                      

/грамзапис голос Землі/

Я – планета Земля.                                                                                                                           Голос мій почуйте скрізь.                                                                                                                                                                                       Все навколишнє страждає:                                                                                                                                                                      Це ж «прогрес» – бо наступає!                                                                                                                                                   Де конвалії цвіли, -                                                                                                                                                              Там одні лиш пустирі.                                                                                                                                                                      Де текла прозора річка,                                                                                                                             - Там нема уже потічка.                                                                                                                          Всі дерева при дорозі порубали…                                                                                                       А колись вони нас радо зустрічали.                                                                                                    Мчать машини! – Чаду – жах!                                                                                                                  Що не витрима і птах.                                                                                                                            Клуби диму з труб валують,                                                                                                                      

Вихователь: діти ви хочете врятувати  свою планету від злих людей?      (Так)     

  Глобус: знати проблеми мало! Як будете  Землю  рятувати?   

  Вихователь:  ми хочемо всіх дітей, всіх людей навчити любити рідний дім. Охороняти природу і дружити з її красотою.                                                                  

Глобус: завдання нелегке. Але якщо ви готові спасти наше довкілля від біди то пообіцяйте,  що по дорозі ви будете робити добро  всім  хто потребує  вашої допомоги.   

Діти: згодні                                                                                                                                                                                                                                                  

Вихователь: діти, матінка Земля , поклала на нас відповідальність тож давайте їй допоможемо. Але перш ніж рушити в подорож давайте пригадаємо, як добрі люди поводять  себе у природі:

  • Не шумлять!
  • Не бігають!
  • Не ламають гілочок!
  • Не рвуть квіточок!
  • Не смітять!
  • Не роблять  написів на деревах!

Вихователь: а зараз час у подорож, спішім творить добро.

Дидактична гра: «Щоб з природою дружити, всім нам треба так чинити»

  Мета: закріпити знання дітей про безпеку життєдіяльності у природному середовищі, пов'язану із сезонними змінами; про пори року та їхні характерні ознаки; активізувати словник прикметниками та дієсловами; розвивати зв'язне мовлення, зорову увагу, елементи логічного мислення (аналіз, порівняння, класифікацію), уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Виховувати дбайливе ставлення до природи та до власного здоров'я.

   Вихователь:  молодці ви добре  попрацювали  тож час вам трохи відпочити.

Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки,
Як сороки-білобоки.
Стрибну-стрибну!
Скоко-скоко!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибали.
Ква-ква-ква!
Ще раз: ква-ква! —
Щоб спочила голова.

Вихователь:  що ж діти час нам далі мандрувати і світ чарівної природи. Прислухайтесь, жодна музика не може бути такою проникливою, як шум лісу. Ліси треба берегти! Обов’язково треба! Лихо нам буде, коли повирубуємо ліси!. Його мешканці загинуть не знайшовши своїх домівок. Давайте  розселимо тварин по домівках.

Дидактична гра «Хто де живе»

Мета: закріпити знання дітей про тварини різних широт, про умови їх життя та існування. Формувати вміння групувати тварин за місцем проживання. Розвивати логічне мислення, пізнавальну активність. Виховувати бережливе ставлення до тварин.

Вихователь:  гляньте яке гарне озерце.

  • А чи можна пити воду з озера?  (Ні)

Чуєте хтось нас кличе. Та це ж  жабка з озерця.

Жабка: рятуйте

Озерце рятуйте люди,                                         

Витягайте із нього  сміття,                                             

Що кидають усюди                                          

Не дають воді життя – ква - ква                                            

Вихователь:  жабко, що сталось?

 Жабка: Помирати рибка стала - ква    

 Так забруднена вода,  

Вже купатись перестала  

В каламутті дітвора. – ква - ква                                                                                                                                                                               

  Вихователь:  без води не мислиме життя ні людей, ні тварин, ні рослин. Та не всі розуміють цінність води: забруднюють річки та озера, засипають джерела та ставки. Тож діти, я думаю, що потрібно допомогти всім мешканцям озера і очистити його від сміття.

Екологічна вправа «Очистимо озерце»

/діти сачком витягають із води папір, пластикові пляшки,сміття/

Вихователь: від чого ще залежить здоров’я людини?                                      Відгадайте діти: Що це, котре не бачиш, не можеш до нього доторкнутись і разом з тим необхідне тобі для життя?   

 Діти: повітря. Воно прозоре і невидиме.                                                                                                                                  

Вихователь: так, це повітря і від чистоти повітря залежить життя всього оточуючого. Але люди забруднюють повітря. Чорним димом димлять заводи, тисячі  машин викидають свої гази. Але ми маленькі екологи допоможемо врятувати нашу планету.

Дитина:                                                                                                                                   Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду –                                                                                                                                                                                                                                                                             В морях, в океанах і великих річках.  

Дитина:                                                                                                               Рятуємо рідкісних птахів – не всі ще породи,                                                                                               А ті що зникають в полях, у лісах, на лугах.                                                                                       Дитина:                                                                                                                                                      Рятуєм  дерева.  Рятуємо квіти.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Рятуємо  тишу, щоб всьому радіти:  

 Дитина:                                                                                                                                                 Рятуємо повітря – від кіптяви, гару й димів.                                                                                                              Рятуємо вулицю від голосних двигунів.                                                                                                         

Дитина:                                                                                                                                                 Рятуємо  землю. Рятуємо небо,                                                                                                                                                            Від кого рятуєм ?  Від себе.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Поки не пізно і можна хоч щось зберегти.

Вихователь:    

Наче в казці побували ми сьогодні,                

І красива вся природа, і багата!                    

 Будемо тебе ми всі любити,                

 Будемо завжди оберігати

В червону книгу ми занесли                                                                                                Світ неповторний та чудесний,                                                                                                 Що поступово вимирає,                                                                                                         Давно рятунку в нас благає.                               

Вихователь: сьогодні ми добре попрацювали. Наші добрі справи врятували природу .  Давайте діти візьмемо олівці і намалюємо таку природу яку ви б хотіли бачити.

( діти малюють)

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Гілічук Оксана
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку