Марина Павленко "Русалонька з 7-В..."

Про матеріал
Марина Павленко "Русалонька з 7-В, або Прокляття роду Кулаківських", презентація для уроку української літератури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Павленко Марина Степанівна народилася 30 березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті (нині – університеті) імені Павла Тичини. З 1995 по 2000 роки працювала вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач кафедри української літератури й українознавства Уманського державного педуніверситету імені Павла Тичини. Кандидат педагогічних наук, доцент.

Номер слайду 3

Публікації «У країні Лісових Дзвіночків» (2002) «Тичининська формула українського патріотизму» (2002), за яку удостоєна літературної премії «Благовіст». Упорядник спогадів про Павла Тичину «З любов’ю і болем» (2005). Має багато публікацій у періодичній пресі, мистецьких часописах («Березіль», «Кальміюс», «Дзвін», в тім числі у тих, що видаються за кордоном: вірменському – «Гарун», в італійському – «Артекультура», в німецькій «Соборності»), альманахах та колективних збірниках. З 1997 року член Національної Спілки письменників України.

Номер слайду 4

Відзнаки: Переможець кількох літературних конкурсів, у тім числі: «Гранослов» (Київ, 1996, 2002) «Привітання життя» (Львів, 1996) конкурсу Української бібліотеки у Філадельфії (США, 1998) конкурсу на кращу поему, присвячену річниці незалежності України (США, 2000) «Смолоскип» (Київ, 2000, 2001, 2002) «Коронація слова» (Київ, 2004) Світової федерації українських жіночих організацій (СФУЖО) (Канада, 2005) Всеукраїнського конкурсу сучасної новели імені Валеріана Підмогильного (2006) конкурсу для літератури дітей та юнацтва «Портал» (2006) міжнародного конкурсу ім. Богдана-Нестора Лепкого (Львів — Париж — Цвікау, 2007) Лауреат літературної премії «Благовіст», українсько-німецької премії імені Олеся Гончара й літературної премії імені Михайла Чабанівського

Номер слайду 5

Твори: книжки поезій: «Бузкові зошити» (1997), «Чар-папороть» (2002), «Душа осики» (2006) книжки «дорослих» оповідань: «Як дожити до ста» (2004), удостоєної Міжнародної недержавної україно-німецької премії імені Олеся Гончара романи для підлітків: «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських» (2005) (ця книжка разом зі збіркою «Як дожити до ста» удостоєна премії ім. Михайла Чабанівського 2006 року) й «Русалонька із 7-В та Загублений у часі» (2007) книги казки «Півтора бажання (Казки старої Ялосоветиної скрині)» (2007) та «Домовичок із палітрою» (2007)

Номер слайду 6

Почуто від автора: «Література для мене – це життя. Писати почала, відколи себе пам’ятаю. Мабуть, разом із малюванням, яке теж дуже любила. У власній творчості прагну поєднати багато складників, досягнути максимальної динамічності та ємкості сюжету, легкості й образності мови, правдивості, життєвості відображення, свіжості образів тощо. Хто зна, можливо, колись це і вдасться? Чим є для мене дитяча література? «Не відокремлюю дитячої літератури від «дорослої». Дитиною зображала з ляльками велику маму, зараз – по-дитячому прагну якогось вигаданого загадкового і захищеного світу – де та лінія, котра визначає межу між дитинством і дорослістю в кожній людині? В моїй першій книжці поезій дуже багато «дитячого», але ніхто не називав «Бузкових зошитів» літературою для дітей. І навпаки, в «Домовичкові з палітрою» та казках «Півтора бажання» не лише немає «дитячого сюсюкання», а й дуже багато прагматизму, іронії та інших симптомів дорослого буття (не кажу вже про кохання без якого дитяча казка – не казка!). Та й зараз у моїй голові мирно вкладаються-уживаються цілком різношерстні сюжети дитячих і дорослих творів. Інша річ, що частіше – прозових, поезія справді неохоче прощає мені зраду. Хоча, якщо не те пішло, між власною поезією і прозою істотної різниці теж не вбачаю».

Номер слайду 7

Новий етап в творчості Марини Павленко знаменувався появою книги «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», яка стала лауреатом конкурсу «Коронація слова». У 2005 році видавництва «Теза», «Соняшник» надрукували цей справжній бестселер для підлітків. Авторка назвала свій твір сучасною казкою про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка вміло веде детективне розслідування.  Успіх книги написати нову книгу — «Русалонька із 7-В та Загублений у часі». Ця книга здобула нагороду конкурсу «Дитячий портал».

Номер слайду 8

 У наступній книзі Марини Павленко «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу» перебіг подій був більш драматичним для Софійки. Їй довелося вступити в жорстоку боротьбу з новою однокласницею — Росавою Підлісною. У нових виданнях, присвячених Софійці, Марини Павленко продовжила розповідь про детективне розслідування зниклих з музею картин («Русалонька із 7-В в тенетах лабіринту»); про вивчення таємниць сімейного родоводу, кохання і непрості взаємини з однолітками («Русалонька із 7-В плюс дуже морська стихія»).

Номер слайду 9

Дивовижно, але все, що необхідно для гарного детективу (переслідування, ризик, змови, неочікувані ходи, загадкові обставини), для фентезі (магія: зелена, жовта, червона, словесна, імітативна, часова; чарівні предмети, фантастичні істоти, обряди, ритуали і замовляння), для любовного роману (кохання, перші побачення, «коли поряд просто приємно йти… і сміятися…», любовні трикутники, змови і інтриги, сукні, дієти і, навіть, чарівні черевички), – все є у творах для підлітків Марини Павленко.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Запитання до авторки -www.facebook.com/profile.php?id=100001950072067&fref=ts

Номер слайду 12

Тема.Роздуми про сенс людського життя,моральний вибір кожного. Життя окремої людини має сенс лише тоді, коли вона допомагає зробити життя інших людей красивішим і шляхетнішим Альберт Енштейн

Номер слайду 13

Роботанад епіграфом СЕНС, у, чол. 1. Суть чого-небудь; зміст. 2. Розумна підстава; рація  3. Мета, основне призначення чого-небудь.  СУТЬ, і, жін. Найголовніше, основне в кому-, чому-небудь; зміст, основа. 

Номер слайду 14

6. Як називалося село, де жила бабуся Софійки? А. Половинчик Б. Вишнопіль В. Покровчик 7. Чим схожі були між собою Міщенки? А. Були балакуни Б. Мали подвійну душу В. Надзвичайно веселі   8. Яке прізвище мала тітка Сніжана? А. Ліщина Б. Завадчук В. Ягода 9. Про кого сказано: "Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..." А. Софійку та Сашка Б. Вадима та Ірину В. Сніжану та Валентина Тести за текстом повісті-казки 1. Де відбуваються події, описані в повісті? А. Києві Б. Вінниці В. Вишнополі 2. Що означає слово «пригода»? А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване) Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину В. Бути потрібним 3. Визначте жанр твору. А. Детектив Б. Повість-казка В. Пригодницька повість 4. У кого в роду Софійки з’явилися коралі? А. Тітки Сніжани Б. Софійки В. Бабусі Клави 5. Яка була кличка кобили прабабці Ніни? А. Мальва Б. Майорчик В. Маківка

Номер слайду 15

Перегляд буктрейлера сучасна реклама книжки відео -Що запам’ятали з реклами? -Що сподобалось? -Що не сподобалося?

Номер слайду 16

Проблеми Родовідна пам’ять Злочин і відповідальність Вірність у коханні Збереження народної моралі Батьки і діти Щастя і нещастя

Номер слайду 17

Русалонька Русалка –у міфології діва вод, жінка водяника. Русалками ставали дівчата,що втопились через нещасну любов Софійка Софія- ім’я давньогрецького походження, означає мудрість, премудрість, мудра. 

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Злочин у творі -Який злочин у творі? -Зачитати , яких саме людей обманув Гордій Кулаківський. Краєзнавчий- Письменниця Марина Павленко своїм рідним краєм вважає Черкащину, уся її родина мешкає в м. Умані. А розповідь про наших героїв «списана з життя» роду Дульських із села Вишнопіль Тальнівського району Черкаської області. Дульська Євгенія Іванівна, старенька, що розповіла письменниці історію свого роду, була щиро переконана у тому, що він прόклятий… Щоправда, історію ту нині впізнати важко: в уяві письменниці вона обросла купою нових подробиць, детективних ходів і абсолютно новою «мораллю» з цілком сучасною і цілком видуманою «підлітковою сюжетною лінією». Лише характери здебільшого взяті з життя. Детектив- твір, у основу яккого покладено розкриття злочину

Номер слайду 20

Дослідження учнів Краєзнавство Вишнопіль —село в Україні,  в Тальнівському районі Черкаської області, центр сільської ради. Розташоване біля верхів'я річкиКам'янки за 22 км на південний захід від районного центру тазалізничної станції Тальне. Площа населеного пункту становить 579га, населення — 1 070 осіб, 560 господарчих дворів. Полови́нчик — село в Україні, в Монастерищенському районіЧеркаської області. У селі мешкає 492 людей. Уродженцем села є співак-бас, соліст хорової капели "Думка" Володимир Вітвиновський(1924-1999), український поет Петриченко Олександр Тихонович(1923). Етимологія Вишнопіль-Назва села, за переказами походить від вишневих полів, які розміщувалися поміж лісами. За іншими припущенням — цю назву «принесли» з Поділля, де теж були однойменні населені пункти. Половинчик-від імені чи прізвища Дибще- дуб, дубище.

Номер слайду 21

Дослідження роду Кулаківських Ягоди(Вишні)

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття? Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим? Як, на вашу думку, впливає характер людини на майбутнє нащадків? Як ви можете пояснити слово «людина»? Якими характерними якостями повинна бути наділена справжня Людина? До якого головного героя можна звернутися із закликом: «Ти знаєш, що ти людина?» Доведіть свою думку, опираючись на зміст твору.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Колективне групове навчання Гордій Кулаківський 1.Обличчя: кругле, зморшкувате 2. Очі: чорні, хитрі 3. Погляд: хижий, часто відводе вбік 4. Лоб: низький 5. Ніс: широкий 6. Рот: великий, загубився в густій бороді 7. Губи: товсті 8. Волосся: рідке, заховалося під селянською шапкою 9. Постава: кремезний, ступає то крадучись, то впевнено, відчуваючи у собі силу, і наче чогось боїться Уявімо портрет персонажа твору (подорож у часі )   Деталі портрета 1. Обличчя : 2. Очі : 3. Погляд : 4. Лоб : 5. Ніс : 6. Рот : 7. Губи : 8. Волосся : 9. Постава:  

Номер слайду 26

Зачитати уривок Здається мені, що хлопцю потрібна товариська допомога. Чи не дамо йому кілька порад щодо його поведінки? Для цієї роботи у вас лежать заздалегідь заготовлені аркуші паперу, на яких запишите свої поради Вадимові. (Учитель озвучить найцікавіші) Потрібно бути: хорошим другом;  здатним на вчинок, щоб Софійці не було соромно за свого обранця;  благородним;  любити своїх рідних;  сміливим;  визнавати свої помилки;  поважати Софійку і себе;  кинути палити;  пам’ятати, що, крім грошей є ще людські цінності.

Номер слайду 27

Запитання з чарівної скриньки (розповісти про предмет , який є у скриньці)

Номер слайду 28

Допоможіть Сашкові виправити помилки “Тирміново продаюця дрова. Приймаюця оптові замовлиня”. “Продаюця котинята від розумної кицьки! Оптом – дишевше!” “В добрі руки відаюця бисплатно!” “Софійко гарна погода. Може пугуляїм у старому парку? Жду тибе у шісьть за рогом твого будинку. Вибач за почирк. Сашко”

Номер слайду 29

Заповніть таблицю Справжня людина Справжня дружба Справжня родина Порядність небайдужість відповідальність Ввічливість чесність чесність Моральність порядність доброта Вимогливість чуйність вимогливість толерантність відповідальність розуміння Повага до інших ввічливість повага терплячість прощення любов чуйність повага взаємодопомога відповідальність довірливість моральність чесність безкорисливість ввічливість взаємодопомога Хто з героїв повісті-казки є справжньою людиною?Доведіть свою думку. Хто з героїв повісті-казки є справжнім другом? Яка з родин є справжньою? Доведіть свою думку. Так в чому сенс життя людини? (бути справжньою людиною, справжнім другом і мати справжню родину)

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Підсумкова бесіда. - У чому трагедія роду Кулаківських? - Чи можна стверджувати, що трагедії передує моральний вибір Гордія? - Що, на вашу думку, робить людину красивою? - У душі Вадима Кулаківського відбулися зміни? Чим вони зумовлені? - Чого навчає твір? - Життя якого головного героя, на вашу думку, має сенс. Доведіть свою думку, підтверджуючи її текстом твору

Номер слайду 33

Оцініть себе за кожним із тверджень 1. Я активно працював(ла) на уроці. 2. Я висловлював(ла) свою позицію.   3. Я давав(ла) повні відповіді на питання .   4. Я правильно переказував (ла) текст 5. Я працював(ла) самостійно 6. Я узагальнював(ла) сказане на уроці

ppt
Додав(-ла)
Shyndliarska Zinovia
Додано
18 квітня 2023
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку