Машини і механізми.Прості механізми.

Про матеріал
Мета: Освітня . Ознайомити учнів із принципом дії простих механізмів і розширити політехнічний кругозір учнів. Розвиваюча. Розвивати в них творче мислення, уміння спостерігати та аналізувати. Виховна . Виховувати цілісне ставлення до людей праці.
Перегляд файлу

Урок 61/4. Машини і механізми.Прості механізми.

Мета:

              Освітня . Ознайомити учнів із принципом дії простих механізмів і розширити політехнічний кругозір учнів.

             Розвиваюча.  Розвивати в них творче мислення, уміння спостерігати та аналізувати.

           Виховна .  Виховувати  цілісне ставлення до людей праці.

Тип уроку. Комбінований  урок.

Прилади та матеріали: похила площина, рухомий і нерухомий блоки, важіль, клин, гвинт.

Презентації   Прості механізми    Урок 61.4 

Відео  Рухомий і нерухомий блоки. Похила площина    

Похилою площиною до низу не котись, а розумом

  і силою здіймайся весь у вись.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

    Самостійна робота.

Варіант 1.
1. Людина піднімаючись сходами, розвивала потужність 40 Вт. Яку роботу виконала людина за 10 с ?
2. За який час було виконано роботу 1200 кДж електричним двигуном, потужність якого 100 кВт.

3. Яку силу тяги розвиває трактор, що рухається зі швидкістю 1,5 м/с при потужності 90 кВт ?

Варіант 2.
1. Людина масою 80 кг піднімається вгору на 10 м. Яку роботу вона виконує ?
2. Іграшковий автомобіль їде зі швидкістю 0,5 м/с, розвиваючи потужність 2 Вт. Яка сила тяги автомобіля ?

3. За який час мотор потужністю 2500 Вт піднімає вантаж масою 2 т на висоту 20м?

3.Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

1. Що таке енергія?

2. Що  таке  потенціальна  енергія?  Як  розраховується  потенціальна  енергія піднятого тіла? Як розраховується потенціальна енергія пружно-деформованого тіла?

3. Що таке кінетична енергія? Як розраховується кінетична енергія тіла?

4. Що  таке  повна  механічна  енергія?  Сформулюйте  закон  збереження  та перетворення енергії.

4.Мотивація навчальної діяльності.

  Тисячоліттями тому назад люди будували великі споруди  ( для прикладу піраміди  Хеопса) не маючи великої техніки, підйомних кранів і т. д.

            C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\1318290313_piramida-heopsa.jpg     C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\images.jpg

    (Вчитель на екран показує першу і третю фотографію пірамід, а другу в процесі обговорення питання).

           Запитання до учнів класу:

   Як люди колись виконували такі складні будівлі?

Учні відповідають, вчитель  аналізує  їх відповіді  і

оголошує тему та мету     уроку.

Тема: Машини і механізми.Прості механізми.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

    

    Механічний рух від двигуна до робочого органу машини передається різними механізмами (шестернями, ланцюгами...), які називають

передавальними механізмами.

       Прості механізми. Тисячоліття тому назад люди виконували всі види роботи за допомогою сили своїх м'язів. З часом вони винайшли різні механізми, щоб полегшити свою працю.

     Прості механізми - пристрої, призначені для зміни сили.

До простих механізмів належать:

                        важіль ( різновид важеля  - коловорот)

 

 

       C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\image162.jpgC:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\35oB5XLK.jpg

Важіль — це тверде тіло, яке може обертатися навколо нерухомої опори.

 Коловорот — це різновид важеля. Він призначений для одержання виграшу в силі. Коловорот можна побачити в будь-якому селі біля криниці . За допомогою коловорота навіть дитина може витягти з криниці відро води.

                                      Блоки (рухомий і нерухомий )

Блоки допомагають піднімати та опускати вантажі.

Блок — це колесо з жолобом,  закріплене в обоймі .

Через жолоб блока пропускають мотузку, трос або ланцюг.

  C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\35oB5XLK.jpg C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\avtokrana-kamaz.gifC:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\ePcUBq.jpgC:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\ePcUB3kq.jpg   Рухомий і нерухомий блоки  завжди можна побачити в будь-якому підйомному крані.                C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\inex.jpg  C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\IMG_0316.JPG

 У багатьох випадках замість того, щоб піднімати вантаж на деяку висо­ту, його вкочують або пересувають та ту саму висоту за допомогою похилої площини.

                        Похила площина (різновид – гвинтова драбина.клин )

        C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\Archimedes_screw.JPG

Піднімаючи вантаж уздовж похилої площини, дістаємо виграш у силі в стільки разів, у скільки разів довжина схилу площини більша за її висоту.

Похила площина  полегшує підйом вантажів. Хоча йти по ній доводиться довше, але зусиль треба затрачати набагато менше, ніж підніма­ти вантаж вертикально вгору.

Гвинтова драбина  є також похилою площиною, що обвиває вісь, подібно до різьби гвинта. По гвинтовій драбині підніматися легше, ніж по вертикальній, але доводиться долати більшу відстань.

Гвинт, як і гвинтова драбина, — також похила площина. Гвинти використовуються для скріплення деталей.

     Клин — різновид похилої площини.

Клин становить основну частину колючих, різальних, стругальних інструментів: голки, ножа, ножиць, сокири, стамески, рубанка, лемеша плуга.

C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\N1prxmgb.jpgC:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\z499a3Qu.jpg

       Без простих механізмів ми не можемо обійтися жодного дня.

                     C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\1CsrYDew.jpg

Класифікація простих механізмів

                                   

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

      Запитання на закріплення матеріалу.

1. Назвіть прості механізми, які людина використовує у своїй діяльності.

2. Що таке важіль?

3. Чим відрізняється рухомий блок від нерухомого?

4. Для чого використовують похилу площину?

5. Назвіть різновиди похилої площини.

6. Який виграш у силі дає рухомий блок? Похила площина?

7.Підсумок уроку.

    Метод  «Незакінчене речення»

              -   Сьогодні на уроці я дізнався …

              -   Я навчився …

              -   Мені сподобалося …

  Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

 8.Домашнє завдання.

  

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
2693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку