Урок 61/4. Машини і механізми.Прості механізми.
Освітня . Ознайомити учнів із принципом дії простих механізмів і розширити політехнічний кругозір учнів.
Розвиваюча. Розвивати в них творче мислення, уміння спостерігати та аналізувати.
Виховна . Виховувати цілісне ставлення до людей праці.
Прилади та матеріали: похила площина, рухомий і нерухомий блоки, важіль, клин, гвинт.
Презентації Прості механізми Урок 61.4
1.Організаційний момент.
2.Перевірка домашнього завдання.
Самостійна робота.
3.Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
1. Що таке енергія?
2. Що таке потенціальна енергія? Як розраховується потенціальна енергія піднятого тіла? Як розраховується потенціальна енергія пружно-деформованого тіла?
3. Що таке кінетична енергія? Як розраховується кінетична енергія тіла?
4. Що таке повна механічна енергія? Сформулюйте закон збереження та перетворення енергії.
4.Мотивація навчальної діяльності.
Тисячоліттями тому назад люди будували великі споруди ( для прикладу піраміди Хеопса) не маючи великої техніки, підйомних кранів і т. д.
Запитання до учнів класу:
Як люди колись виконували такі складні будівлі?
Тема: Машини і механізми.Прості механізми.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Важіль — це тверде тіло, яке може обертатися навколо нерухомої опори.
Рухомий і нерухомий блоки завжди можна побачити в будь-якому підйомному крані.
Піднімаючи вантаж уздовж похилої площини, дістаємо виграш у силі в стільки разів, у скільки разів довжина схилу площини більша за її висоту.
Похила площина полегшує підйом вантажів. Хоча йти по ній доводиться довше, але зусиль треба затрачати набагато менше, ніж піднімати вантаж вертикально вгору.
Гвинтова драбина є також похилою площиною, що обвиває вісь, подібно до різьби гвинта. По гвинтовій драбині підніматися легше, ніж по вертикальній, але доводиться долати більшу відстань.
Гвинт, як і гвинтова драбина, — також похила площина. Гвинти використовуються для скріплення деталей.
Клин — різновид похилої площини.
Клин становить основну частину колючих, різальних, стругальних інструментів: голки, ножа, ножиць, сокири, стамески, рубанка, лемеша плуга.
Класифікація простих механізмів
6.Осмислення об’єктивних зв’язків.
1. Назвіть прості механізми, які людина використовує у своїй діяльності.
2. Що таке важіль?
3. Чим відрізняється рухомий блок від нерухомого?
4. Для чого використовують похилу площину?
5. Назвіть різновиди похилої площини.
6. Який виграш у силі дає рухомий блок? Похила площина?
7.Підсумок уроку.
Метод «Незакінчене речення»
- Сьогодні на уроці я дізнався …
- Я навчився …
- Мені сподобалося …
Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.
8.Домашнє завдання.