Математична подорож– «Історична подорож»
Тема: додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Мета: закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток і з переходом через десяток, розказати про історію виникнення чисел у деяких куточках світу, розв’язування завдань із логічним навантаженням, розвивати інтерес до уроків математики і до навчання взагалі.
Корекційна мета: розвивати математичні здібності, розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, формувати вміння орієнтуватися у мікро
і -макро просторі, розвивати кольор о-сприйнятя,формувати вміння висловлювати думки, пояснення, докази, розвивати усвідомлене порівняння предметів.
Обладнання: дерев’яний корабель, білети до нього, забраження письменності народів Індія, Риму та стародавнього світу, конверти із завданнями від кожного з народів, карта подорожі, зображення пшениці и рису, велика карта подорожі, роздатковий матеріал (індивідуальні картки із завданнями).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Те, що я чую, я забуваю;
Те, що я бачу й чую, - я трохи пам'ятаю;
Те, що я чую. бачу й обговорюю, - я починаю розуміти;
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю -я набуваю навичок
Коли я передаю знання іншим - стаю майстром.
Щоб водити кораблі,
В космосі літати
Треба добре в школі
Математику вивчати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності.
Проговорюють хором!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб почати гру і вирушити у подорож нам необхідно знати, куди ж ми будемо подорожувати і в якій послідовності. Взяли у руки карти, які є у вас на столі. Добре. Подорожувати ми будемо на кораблі.
Зображення корабля на воді.
Обговорення!!!
1.Усний рахунок.
Зазвичай квитки купують за гроші, а нам потрібно порахувати.
- 18 + 2=20 25+5=30 25-20=5
Молодці! Тепер ви можете отримати білети.
2. Каліграфічна хвилинка
Але корабель не почне пливти, поки мі не напишемо дещо. Капітан корабля теж приготував для нас завдання.
Тепер ми можемо вирушити у подорож!
Взяли в руки карти і подивились, яка ж наша перша зупинка. «Стародавній світ».
3.Математичний диктант
Але щоб потрапити сюди нам потрібно виконати завдання, яке для нас приготували жителі древнього Эгипту. Відкрийте 1й конверт. Читаємо що там. « Щоб ми відкрили вам наш секрет розв’яжіть завдання:
- від 15 відняти 10
- До 23 додати 7
- Перший доданок 10 другий доданок 5
- Зменшуване 20 від’ємник 10 яка різниця?
М.д. 5, 30, 15, 10.
Записали з нового рядка «Математичний диктант» і відповіді на питання.
ІV. Робота над темою уроку
Розповідь вчителя:
«Тепер ми можемо дізнатися як писали стародавні єгиптяни.
«Розповідь вчителя розглядання малюнка на дошці»
«Стародавні єгиптяни теж внесли свій вклад в історію цифр.
Вони придумали АБАК - рахункову дошку, на якій пересували абрикосові кісточки. Абак використовували й у Давній Греції, і в Стародавньому Римі, а потім і в Західній Європі аж до XVIII століття. Та й зараз іноді можна зустріти близького родича абака - рахунки, де абрикосові кісточки замінені пластмасовими, а щоб не загубилися, їх нанизали на металеві спиці і вставили в рамку.
Вважати стало зручніше. А ось запам'ятовувати? Стародавні єгиптяни на дуже довгих і дорогих папірусах писали замість цифр складні, громіздкі знаки. Ось так виглядало число 656.»
Роздача діям малюнків із цифрами Єгиптян.
Фізхвилика. Корекція зору
Наш капітан втомився і йому треба перепочити і розім’ятись. Тож давайте і ми з вами перепочинемо.
Встаньте діти, посміхніться!!!
Раз, до сонця дотягніться,
Людям добрим поклоніться,
Раз присіли, два присіли
На місця тихенько сіли.
Взяли у руки картки для з гімнастикою для очей і виконуємо вправи.
Молодці, можемо вирушати далі у путь!!!
4.Розвязуваня прикладів.
Дивимось на карту. До кого в гості ми подорожуємо далі? До Індійців!!! Знайшли у себе на столі конверт 2. читаємо завдання! «Нам прислали лист із невідомими знаками, поможіть нам розібратися. Тоді ми все вам розкажемо»
Гра « Знайди пару»
… + 31 = 50 19
… - 15 = 30 45
53 - … = 36 17
Один учень працює з інтерактивною дошкою, інші самостійно на зворотній стороні завдання.
«Розповідь вчителя розглядання зображення на інтерактивній дошці».
«А ось стародавні індійці замість самих цифр малювали страшні голови як у прибульців, і відрізнити одну голову від іншої було дуже важко.
Потім вони навчилися записувати числа точками, горизонтальними лініями.»
Але це ще не все для нас приготували ще й подарунок за те, що ми допомогли ім. Роздача листів із письменністю Індійців.
5.Задача.
Яка ж наша остання зупинка?
«Перед вами Стародавній Рим. Чи під силу людям, незнаючим рахунки, звести таку красу. Але ж багато їх творіння збереглися до наших днів. Що потрібно, щоб побудувати такі будівлі?
Стародавні римляни придумали цифри, якими ми користуємося дотепер. Для зображення цифр римляни користувалися зображеннями людської руки. Які числа зображені?
Великі числа позначали буквами.»
На дошці зображення стародавнього Риму
Письменності стародавнього Риму
Взяли у руки 3 конверт читаємо завдання.
Ви пливли до нас так довго, що ми засумували і вирішили придумати для вас складне завдання.
Задача
З першої ділянки ми зібрали 55 кг рису, а з другої на 16 кг менше. Скільки всього зібрано кг рису?
Корекційна робота:
Катошкін А.,Назаренко А,Хінева Х., Алексієнко А.
Складання і запис умови
(55 – 16=39 (кг) – з ІІ ділянки)
Молодці!!!
IV. Підсумок уроку.
На цьому наша з вами подорож завершена і ми можемо вирушати додому, а по дорозі. (На дошці кольротерапія).
Гра «Мікрофон»
«Разом з батьками дізнайтесь як писали інші народи.»
Ви всі молодці урок завершено.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розв’яжіть дещо. Тоді ми вам все розкажемо!!!!!!
- Від 15 відняти 10
- До 23 додати 7
- Перший доданок 10 другий доданок 5
- Зменшуване 20 від’ємник 10, яка різниця
«Нам прислали лист із невідомими знаками, поможіть нам розібратися. Тоді ми все вам розкажемо»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… + 31 = 50
… - 15 = 30 53 - … = 36
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З першої ділянки ми зібрали 55 кг рису, а з другої на 16 кг менше. Скільки всього зібрано кг рису?