Математика 2 клас
урок: «Казкова подорож з Працьовитою Хвилинкою »
Тема : Повторення вивчених табличок множення числа, дії з іменованими числами. Розв’язування задач.
Мета : Формування ключових компетентностей : вміння вчитися – бережливого ставлення до часу, вміння правильно організовувати робоче місце.; соціальні: вміння працювати в групі , враховувати інтереси інших. ; здоров’я збережувальна - бажання дбати про гігієну зору; поставу під час виконання завдань.
Предметні компетентності : Закріплювати знання вивчених табличних випадків множення ; формувати вміння розв’язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності;
закріплювати навички орієнтування в часі, вдосконалювати навички розв’язування задач на основі вже вивчених видів. Розвивати логічне мислення , пам'ять, прищеплювати інтерес до математики, уяву.
Виховувати уважність, патріотичні та естетичні почуття.
Тип уроку : удосконалення знань , умінь і навичок
Обладнання: мікрофон, предметні малюнки ( лілії, портрети відомих українців, квіти і др. ) , Дракончик, Працьовита Хвилинка, казкові герої.
І. Організаційний момент
На цікавий наш урок .
Будем разом рахувати,
Множити й ділити, і ще додавати,
задачі ми розв’яжемо,
час правильно покажемо.
Ребуси ми розгадаємо,
відповіді всі пошукаємо,
щоб сказали при кінці,
що ми справді : «Молодці!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
5 ∙ 8 7∙ 8 8 ∙ 8
+ 12 + 14 + 16
-25 -21 - 48
: 3 : 7 : 4
Молодці, а Працьовита Хвилинка хоче нам підказати девіз :
Хто вміє гарно працювати –
Зможе всім допомагати
III. Повторення вивченого матеріалу.
Отже, пригадаємо лічбу 4-ми, 5-ми, 6-ми та 7-ми і нумо до Чарівного Озерця!
Діти рахують ланцюжком ( можна в колі), передають по колу Веселий Годинник . На озері ростуть незвичайні математичні лілії, нам потрібно вибрати ті, які можна поділити на 4 . ( діти виписують : 24, 16, 4, 32, 20, 36 ) , а під цифрами записати результати ділення на 4 :
24, 16, 4, 32, 20, 36
6, 4, 1, 8, 5, 9
Біля Озера за нами спостерігав охоронець – Дракончик і йому сподобалась ваша робота:
Ви чудово працювали ,
Все швиденько розв’язали,
тож я вас далі пропускаю –
до України , до свого краю .
і ми з Працьовитою хвилинкою потрапили в Україну, наш рідний край, пригадаємо : символи України, хтось з в відомих людей України. ( підказки в кишеньці , біля карти України ) - діти працюють в парах:
2 хв, 20 год, 2 доби, 2 тижні ( слово – ГЕРБ )
6, 18, 24, 30, 42, 60 ( слово – ПРАПОР)
4год, 15хв, 5 год, 10 хв, 30 хв, 10год з них : (5хв, 10хв, 15,хв 30хв ) – слово - ГІМН
А) Відомий на весь світ український поет , художник, нещодавно святкували 210 річницю з дня його народження, написав рядки : «Садок вишневий коло хати …)
Б) Українська поетеса, відсвяткувала 94 р. ( авторка віршів – «Соловейко застудився, «Горобець з білою бородо» …) .
Від кожного відомого діяча - вираз (порівняти ):
А) 45 : 5 : 3 : 3
Б) 40 : 5 : 2 : 2 : 2
Дитина дня розповідає про Т. Шевченка, а вчитель – коротко про творчість Л. Костенко, діти обирають твір , котрий хотіли б прочитати на ранковому колі .
IV. Фізкультхвилинка. ( імітація )
Дітки час не марнували –
Швидко вежу збудували .
Знизу вежа широка ,
Зверху вежа висока
Заберемося на вежу -
Все побачить , все
Обстежить .
- Увага – ми вже на вулиці Цифовій.
Задачі:
ніж сардин. Скільки кілограмів тунця спіймали рибалки? (складаємо
короткий запис)
Зірок - 28,
Місяців - ? , у 7 разів менше ,
На скільки більше зірок , ніж місяців?
( перевіряють у парах)
Цікаві задачі :
Домашню завдання: На циферблатах від Працьовитої Хвилинки вирази з використанням табличних випадків множення і ділення .
VІ. Підсумок:
- Ну ж бо , хто швидше розкладе всі іменовані числа від Хвилинки
- 30хв, 8 год, 3хв, 2 місяці, 6 год, 3роки, 3 тижні. , а тепер дитина дня – повертає аркуші , діти читають:
МОЛОДЦІ
Хвилинка просить пояснити прислів’я :
Згаяного часу на коні не доженеш
Ви ж справді молодці, часу дарма не гаяли , сумлінно працювали ,
Пригощайтесь смаколиками від Хвилинки ( печиво у формі цифр)
Додатки :
Якщо ще є час, то практикуємо « Математика з другом» – діти обирають : розмальовки, гра або доміно за табличками множення .
Вікторина (10 завдань)
Математика разом з другом
Гра « Знайди числа»
Серед чисел знайдіть 5 виразів, щоб у відповіді було 50. Запишіть відповідні знаки, обведіть червоним кольором.
22 66 35 15 50 45 23 77 12 45
23 27 50 41 34 12 50 78 12 34
34 67 89 90 - 40 = 50 27 26 67 34
56 89 45 67 78 34 12 15 34 45
10 + 40 = 50 67 34 67 34 23 23 12
66 16 50 67 50 50 45 15 45 34
15 89 50 67 50 34 35 50 80 50
50 67 80 30 50 67 56 50 78 12
56 78 10 40 50 60 80 23 45 50
24 90 50 45 50 96 46 50 23 50
Використана література :