Математична подорож з Працьовитою Хвилинкою

Про матеріал
Урок з математики у цікавій формі має на меті вдосконалювати застосування різних способів обчислень виразів для закріплення вивчених табличок множення і ділення, формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії. А також - вміння вчитися, бережливо ставитись до часу, правильно організовувати робоче місце, бажання дбати про гігієну зору.
Перегляд файлу

Математика 2 клас

урок: «Казкова подорож з Працьовитою Хвилинкою »

Тема :  Повторення  вивчених табличок множення числа,  дії з іменованими  числами. Розв’язування задач.

Мета : Формування  ключових компетентностей : вміння вчитися – бережливого ставлення  до часу, вміння  правильно  організовувати  робоче місце.; соціальні: вміння  працювати в групі , враховувати  інтереси  інших. ; здоров’я збережувальна -   бажання  дбати  про гігієну  зору;  поставу під час виконання завдань.  

Предметні компетентності :  Закріплювати знання вивчених табличних випадків множення ; формувати   вміння розв’язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати   обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності;

закріплювати навички  орієнтування в часі, вдосконалювати навички  розв’язування задач на основі вже  вивчених видів. Розвивати логічне мислення , пам'ять, прищеплювати інтерес до математики, уяву.

 Виховувати  уважність, патріотичні та естетичні почуття.

Тип уроку : удосконалення знань , умінь і навичок

Обладнання:  мікрофон, предметні малюнки  ( лілії,  портрети відомих українців, квіти і др. ) , Дракончик, Працьовита Хвилинка,  казкові герої.

І. Організаційний  момент

  1. Вже покликав нас дзвінок

На цікавий наш урок .

Будем разом рахувати,

Множити й ділити, і ще додавати,

задачі ми розв’яжемо,

час правильно покажемо.

Ребуси ми розгадаємо,

відповіді  всі пошукаємо,

щоб сказали при кінці,

що ми справді : «Молодці!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Ми сьогодні  пригадаємо вивчені таблички множення, потренуємось складати й розв’язувати  вирази, а ще й здійснимо подорож і  відвідаємо такі зупинки: «лісова Галявина», «зачароване Озеро», «наша Україна»,  «вулиця Цифрова»,  «острів казок». Якщо ви добре  впораєтесь з розв’язанням  завдань  уроку, то Працьовита Хвилинка  пригостить вас чимсь смачненьким наприкінці уроку.
  2. Вирушаємо разом з Хвилинкою на лісову Галявину. Там ростуть незвичайні квіти.  Щоб вони не зів’яли , ми наповнимо наші поливалки і гарно поллємо їх .  ( на кожній лійці - ланцюжки  виразів): 

        5 ∙ 8          7∙ 8              8 ∙ 8

           + 12         + 14              + 16

   -25            -21              -  48

             : 3             : 7                : 4

Молодці, а Працьовита Хвилинка хоче нам підказати  девіз :

Хто вміє гарно працювати –

Зможе  всім допомагати

III. Повторення вивченого матеріалу.

 Отже, пригадаємо лічбу 4-ми, 5-ми, 6-ми та 7-ми і нумо  до Чарівного  Озерця!

Діти рахують ланцюжком  ( можна  в колі), передають по колу Веселий Годинник . На озері ростуть незвичайні математичні лілії, нам потрібно вибрати ті, які можна поділити на 4 . ( діти виписують : 24, 16, 4, 32, 20, 36 ) , а під цифрами записати результати ділення на 4 :

24, 16, 4, 32, 20, 36

6, 4, 1, 8, 5, 9

 Біля Озера за нами спостерігав охоронець – Дракончик  і йому сподобалась ваша робота:

                  Ви чудово працювали ,

                  Все швиденько  розв’язали,

            тож я вас далі пропускаю –

            до України , до свого краю .

 і ми з Працьовитою хвилинкою потрапили  в Україну,  наш рідний край, пригадаємо : символи України,  хтось  з в відомих людей України.  ( підказки в кишеньці , біля карти України  ) - діти працюють в парах:

  1. Розклади  картки з одиницями часу від тієї, що позначає найкоротший проміжок часу до найдовшого:

2 хв,  20 год,  2 доби, 2 тижні ( слово – ГЕРБ )

 

  1. Виклади  картки з результатами таблички множення числа 6  від найменшого результату  до найбільшого:

6, 18, 24, 30, 42, 60 ( слово – ПРАПОР)

  1. Розклади картки, вибравши серед всіх  тільки з хвилинами від найменшого результату  до найбільшого:

4год, 15хв, 5 год, 10 хв, 30 хв, 10год з них : (5хв, 10хв, 15,хв 30хв )  – слово -  ГІМН 

  1. З іншої кишеньки : Хто це?  (колективно опрацьовуємо)

А) Відомий на весь світ український поет , художник, нещодавно святкували 210 річницю з дня його народження, написав рядки :  «Садок вишневий коло хати …)

Б) Українська поетеса, відсвяткувала 94 р.  ( авторка віршів – «Соловейко застудився, «Горобець з білою бородо»  …) .

Від кожного відомого діяча - вираз  (порівняти ):

А) 45 : 5 : 3  : 3 

Б) 40 : 5 : 2 : 2 : 2

   Дитина дня розповідає  про Т. Шевченка,  а вчитель –  коротко про творчість Л. Костенко, діти обирають твір , котрий хотіли б прочитати на ранковому колі .

IV. Фізкультхвилинка. ( імітація )

Дітки час не марнували –

Швидко вежу збудували .

Знизу вежа широка ,

Зверху вежа висока

Заберемося на вежу  -

 Все побачить  , все

Обстежить .

V. Вдосконалення навичок  :

-         Увага – ми вже на вулиці Цифовій.

Задачі:

  1.         Рибалки спіймали 6 сіток сардин по 7 кг кожна, а тунця – на 7 кг більше,

               ніж сардин. Скільки кілограмів тунця спіймали рибалки? (складаємо

               короткий запис)

  1. Першого  дня Оля прочитала 5сторінок , а 2 дня – в 4 рази більше . скільки дівчинка прочитала за 2 дні?
  2. Задача 847

               Зірок  - 28,

               Місяців - ? , у 7 разів менше ,

               На скільки більше зірок , ніж місяців?

 ( перевіряють у парах)

 

Цікаві задачі :

 

  1. В Олега  було 16 сірників. Він виклав 1 квадрат, а з решти сірників виклав кілька окремих трикутників. Скільки трикутників виклав пірат?   (Сторона квадрата і трикутника один сірник.)
  2. Улянка виготовляє квітку для ґердану за 1 годину, а листок – за третину цього часу. Скільки часу дівчинка витрачає на виготовлення листочка ?
  3. Завдання на вибір – вікторина  чи настільна  гра (  за табличкою множення )

Домашню завдання: На циферблатах від Працьовитої Хвилинки вирази з використанням табличних випадків множення і ділення .

 

 

VІ. Підсумок:

-         Ну ж бо , хто швидше розкладе всі іменовані числа від Хвилинки

-         30хв, 8 год, 3хв, 2 місяці, 6 год, 3роки, 3 тижні. , а тепер дитина дня – повертає аркуші , діти читають:

МОЛОДЦІ

Хвилинка просить пояснити прислів’я :

Згаяного часу на коні не доженеш

Ви ж справді молодці, часу дарма не гаяли , сумлінно працювали ,

Пригощайтесь  смаколиками від Хвилинки ( печиво у формі цифр)

 

 Додатки :  

Якщо ще  є час, то практикуємо « Математика з другом» – діти обирають : розмальовки, гра  або доміно за табличками множення .

              Вікторина  (10 завдань)

https://wordwall.net/uk/resource/48717436/%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b5%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b8%d0%ba%d0%b0/%d0%bc%d0%bd%d0%be%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d0%bd%d0%b0-2-%d0%b7%d0%b0%d0%b4%d0%b0%d1%87%d1%96

Математика разом з другом

Гра « Знайди  числа»

Серед  чисел  знайдіть 5 виразів, щоб у відповіді було 50. Запишіть відповідні знаки, обведіть  червоним кольором.

22     66     35     15     50     45     23     77     12     45

23     27     50     41     34     12     50     78     12     34

34     67     89     90 -  40 =  50     27     26     67     34

56     89     45     67     78     34     12     15     34     45

10  +  40 =  50     67     34     67     34     23     23     12

66     16     50     67     50     50     45     15     45     34

15     89     50     67     50     34     35     50     80     50

50     67     80     30     50     67      56     50     78     12

56     78     10     40     50     60     80     23      45     50

      24     90     50     45     50     96     46     50     23     50

 

 

 

Використана література :

  1. Журнал «Учитель початкової школи» №1-2016р.
  2. https://kman.kyiv.ua/ua/novyny/Matematichni-ihri-ta-fokusi
  3. https://naurok.com.ua/schodennya-3-matematika-z-drugom-264679.html

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 березня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку