Практична робота з інформатики для 9_го класу, з теми: "Математичне моделювання". Можно використовувати, як контрольну роботу або зрізову работу.
«Моделювання. 10 кл.»
Практична частина
Excel
Завдання 1. Створити математичну і графічну модель в програмі Excel. (5б)
Сторона куба дорівнює 10 см. Знайти площу поверхні куба.
Розв'язання:
Куб – це прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні.
Кожна з 6 граней куба є квадратом зі стороною 10 см.
Тому площа поверхні куба:
1. S пл.пов. = a2*6 = 10 см2
де a = A*A1 = B*B1 = C*C1 = D*D1 = __ см – довжина ребра куба;
2. a 2 =__2 = ___ см2 – площа грані куба.
Відповідь: ___ см2
Малюнок 2,5 б
Завдання 2. Створити математичну і графічну модель в програмі Excel. (5б)
Знайти площу повної поверхні правильної чотирикутної призми, сторона основи якої дорівнює a=2см, а висота – H=4см.
Розв'язання:
1. Площа повної поверхні правильної призми:
S n = 2 Soc + Sb.
В основі правильної чотирикутної призми лежить квадрат зі стороною a.
2. Тому площа основи:
S oc = a2,
3. периметр основи:
P o c = 4a.
4. Площа бічної поверхні:
S b = Soc • H = 4 aH.
5. Площа повної поверхні правильної чотирикутної призми: малюнок 2,5 б
Sn = 2 Soc + Sb = 2a2 + 4aH = 2a ( a + 2H).
Відповідь: 2a ( a + 2H)
Задача 3. Розвяжіть задачу та створіть математичну модель (2б)
Довжина діагоналі і сторони прямокутника становлять 10 і 8 см. Знайдіть другу сторону.
Розв'язання. За теоремою Піфагора обчислюємо