Тема:Голодні мишенята
Мета: вчити вимірювати довжину за допомогою зорового та рухового ана-лізаторів, класифікувати предмети за їх сукупністю і кількістю («один» — «багато»), самостійно знаходити шляхи розв'язання завдань; активізувати вживання в мовленні антонімів «довгий — короткий», учити узгоджувати їх з іменником в роді, числі, відмінку; розвивати дрібну моторику; виховувати уважність.
Організація розвивального просторового середовища: довга та коротка палиця;зображення кота,колосок пшениці, 3 мишки, лист картону під колір підлоги, ножиці, роздатковий матеріал:малюнок відтворення ситуації, довгі та короткі смужки (на кожну дитину)
Тема:Голодні мишенята
Мета: вчити вимірювати довжину за допомогою зорового та рухового аналізаторів, класифікувати предмети за їх сукупністю і кількістю («один» — «багато»), самостійно знаходити шляхи розв'язання завдань; активізувати вживання в мовленні антонімів «довгий — короткий», учити узгоджувати їх з іменником в роді, числі, відмінку; розвивати дрібну моторику; виховувати уважність.
Організація розвивального просторового середовища: довга та коротка палиця;зображення кота,колосок пшениці, 3 мишки, лист картону під колір підлоги, ножиці, роздатковий матеріал:малюнок відтворення ситуації, довгі та короткі смужки (на кожну дитину)
Хід
-Я розповім вам цікаву історію про мишок, і не просто розповім, а ще й покажу.
Жили мишки (малюнок)
А де вони живуть?
Мишки за розміром які? За кольором мишки які?
Як вони пищать?
А неподалік лежав хто?
Кіт спав. Але одне око у нього було відкрите (малюнок)
Кіт за розміром був який?
Так, кіт був великий, товстий. Він був ситий.
А поруч з ним лежав колосок пшенички щойно зірваний з поля . Який колосок за розміром?
Закріплюється колосок
На якій відстані колосок від мишок? (далеко)
Запитання до дітей
Мишки утекли.Скільки мишок залишилося? (Жодної)
Миші були дуже голодні.
Як ви думаєте, їм хотілося з'їсти зернятка пшенички ? Як дістати?
Мишки хочуть дістати колосок, так як голодні і не можуть, так як кіт може їх помітити(припущення)
Миші швидко бігають, але і кіт швидко бігає. Може мишок наздогнати
(Фіз.пауза – «Покажіть, як бігають мишки»)
Як бути? (Вихователь проводить експеримент з палицею) (довга чи коротка яка підійде щоб колоска дістати)? Що буває довгим і коротким (гумка, палиця, указка, складна лінійка)
Давайте спробуємо? (Робота за столами перед дітьми картки із зображенням ситуації та різні за довжиною смужки )
-Але кіт може помітити палицю
Як зробити так, щоб колосок сам у мишок опинився?
Як мишки нірку зробили? Прогризли зубками дірку. А підлогу мишки можуть прогризти? Мишки можуть підлогу прогризти, у них зубки гострі, вони під підлогою собі доріжки прогризають і норку роблять.У мишки зубки гострі. На що схожі? Зубки у них гострі, як ніж або ножиці.
Давайте візьмемо ножиці і проведемо експеримент.
Де мишки повинні прогризти дірку? - під підлогою
Дірку за розміром яку вони повинні прогризти? (Таку за розміром, як колосок.? Ні, треба більшу, щоб колосок провалився і прямо до мишок потрапив.
(Вихователь проводить експеримент) Колосок провалюється в таку дірку?
Підсумок :Яка проблема була у мишок? Що вони хотіли? Що заважало? Що ми придумали, щоб мишкам допомогти?Якою може бути палиця?
«Відпочинемо»
Мета: розвивати уяву.Завдання: вправляти в розслабленні м'язів тіла.
Ми довго грали в різні ігри. Дуже втомилися і захотіли відпочити: лягли на килим, розкинули в приємній ліні руки і ноги.