Математичний брейн-ринг«Сьома грань»

Про матеріал

Позакласний захід з математики для учнів 5 класу

Математичний брейн-ринг«Сьома грань»

Мета і завдання:

розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;

  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;
  • підвищувати інтерес до матема­тики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
  • формувати навички змістовного проведення вільного часу.
Перегляд файлу

Позакласний захід з математики для учнів 5 класу

Математичний брейн-ринг«Сьома грань»

Мета і завдання:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;
  • підвищувати інтерес до матема­тики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
  • формувати навички змістовного проведення вільного часу.

Клас ділиться на дві команди. Гра проводиться між командами, капітанами та вболівальниками. Капітани із бейджиками на грудях. За пе­ремогу в кожному турі команда отримує відповід­ний титул: найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші і т.д., записаний  на  зірочці. Лічильна комісія (члени журі) підбиває підсумки після кожного туру із занесенням результатів до таблиці оцінювання.

Таблиця оцінювання

 

І команда

ІІ команда

 

титул

бали

титул

бали

І тур

 

 

 

 

ІІ тур

 

 

 

 

 ХІД ГРИ

І тур. Розминка.

Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не  знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда.

Питання:

  1. Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)
  2. Яку траву і в темряві впізнаєш? (Кропиву)
  3. Із якого посуду не їдять? (Із пустого)
  4. Скільки яєць можна з’їсти натщесерце? (Одне)
  5. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
  6. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  7. У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
  8. Каталися 2 синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес? (8)
  9. З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)
  10. Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)
  11. Яке число наказує, що роби? (Три)
  12. Скільки одиниць у дюжині? (12) або (одна, якщо дивитися на запис 12)
  13. Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однакова, що влітку, що взимку)
  14. Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
  15. Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)
  16. До однозначного числа дописали таку ж цифру. У скільки разів збільшилось число? ( в 11 разів)
  17. Щоб дійти до роботи Івану Петровичу потрібно 1,5 години. З роботи, поспішаючи додому, він повертається по тій самій дорозі за 90 хвилин. Чим ви поясните таку різницю?

(Нема ніякої різниці: 1,5 години = 90 хв)

  1. Скільки років дванадцятирічній дівчинці було 4 роки назад? (8)
  2. Яким по порядку стоїть  “Ь”(м’який знак) в назві першого місяця осені? (8, бо вересень)
  3. Найменше тризначне число? (100)

Додаткові питання:

- Скільки вух у трьох корів? (6)
- Скільки музикантів у квартеті? (4)

- Найбільше двозначне число? (99)
- З’їсти пуд солі означає: з’їсти … Скільки це в кілограмах? (16 кг)

(Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)

Члени журі підводять підсумки в балах і команді, яка виграла в цьому турі, оголошується титул «найкмітливіші». На дошці у заздалегідь приготовану таблицю оцінювання заносяться результати І туру.

II тур. «Великий ерудит»

На початку туру командам дають задачі, які слід розв’язати. Поки кілька гравців розв’язують ці задачі, решта кожної команди відповідає на питання.

Задача 1.  З детективної справи: «Того дня о 10-й годині вечора йшов дощ, а через 48 годин була сонячна погода» Чи правдива ця інформація? (Ні, бо через 48 годин знову буде 10-та година вечора).

Задача 2. Тетяна та Марічка – дуже правдиві дівчатка. Вони говорили неправду тільки у день свого народження. 6 квітня їх запитали про дату народження, на що Тетяна відповіла: «Вчора», а Марічка: «Завтра».

7 квітня запитання повторили, але відповідь була такою самою. Коли насправді у них день народження?

За правильно розв’язану 1 задачу – 5 балів, за 2 задачу – 10 балів.

Задається питання, відповідає та команда, в якій гравець першим підняв руку. Якщо ж  після підняття руки гравець не може відразу відповісти, то із загальної кількості набраних цією командою балів знімається 1 бал.

 

1. Від сувою тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок? (Дванадцятого)

2. Щука важить 1кг і ще півщуки. Скільки ва­жить уся щука? (2 кг)

3. Як швидше знайти добуток чисел 25, 15, 6, 4?   (  (25 • 4) • (15 • 6) = 9000 )

4. Назвати три числа, добуток і сума яких од­накова. (1, 2, 3)

5. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжи­ною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів у класі? (26)

6. Назвати 5 днів підряд, не називаючи ні чис­ла, ні дня тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

7.  Розділіть число 1888 навпіл так, щоб отримали  по 1000. (1888)

8. Зайці пилять дерев’яну колоду. Вони зробили 10 розпилів. Скільки утворилося полін? (11)

 

Членами журі підводяться підсумки  туру і команді, яка виграла присвоюється титул «найерудованіші». Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.

ІІІ тур. Конкурс Художники”.

Цей конкурс проводиться під час змагання капітанів. Команді необхідно намалювати картину, використовуючи лише математичні фігури, символи, знаки, цифри і т.д.

Максимальна кількість балів за цей конкурс 10 балів. Титул «найталановитіші» отримує команда, яка набрала більшу кількість балів. Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.

 

ІV тур. Змагання капітанів.

Капітанам кожної команди по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо капітан однієї команди не  знає відповіді, або відповів неправильно, то право відповіді на це запитання отримує капітан другої команди.

Питання:

  1. Коли частка дорівнює 1? (коли число ділять саме на себе)
  2. Скільки метрів у сантиметрі? (ніскільки)
  3. Скільки нулів містить запис 1млрд? (1 000 000 000 – дев’ять нулів)
  4. На яке число не можна ділити? (на нуль)
  5. Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок)
  6. Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок, називають... (кутом)
  7. Частина прямої, що має початок і не має кінця, є... (промінь)
  8. Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну)
  9. Хлопчик ліг спати о 8-ій годині вечора і поставив будильник так, щоб він задзвенів о 9-ій годині ранку. Скільки часу проспить хлопчик? (1 годину)
  10.                Уяви, що ти машиніст потяга. Потяг ру­хається зі швидкістю 60 км/год. У дорозі він був 7 год. Скільки років машиністу? (скільки відповідаючому)

 

За кожну правильну відповідь капітани отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найрозумніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.

А тепер брейн-ринг для капітанів. Потрібно відповісти на 5 запитань якнайшвидше. Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

Запитання капітану І команди.

1. Скільки в кілометрі метрів? (1 км = 1000 м)

  1.  Як називають числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
  2.  У яких одиницях вимірюється температу­ра повітря? (в градусах)
  3.  Як називають результат ділення? (частка)
  4.  Скільки в годині секунд? (1 год = 3600 с)

 

Запитання капітану ІІ команди.

  1. Як називають числа при діленні? (ділене, дільник, частка)
  2.  Скільки в добі годин? (1 доба = 24 год)
  3.  У яких одиницях вимірюють кути? (в градусах)
  4.  Як називають результат віднімання? (різниця)
  5.  Скільки в метрі міліметрів? (1 м = 1000 мм)

За кожну правильну відповідь капітани знову отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найспритніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.

 

ІV тур. Гра із вболівальниками.

1. Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на пла­катах.)

1) «40 а»; (сорока)  2) «100 вп»;  (стовп)  3) «7'я» (сім’я)  4) «      да»;  (колода)

  1.                   Що важче: 1 кг пуху чи 1 кг заліза? (однаково)
  2. Як правильно сказати: «7 плюс 5 дорів­нює одинадцяти» чи «Сім плюс п'ять дорівнює одинадцять»? (буде 12, а не 11)
  1. Кришка стола має 4 кути. Якщо один з кутів відпиляти, то скільки кутів буде у кришки? (5 кутів)
  2. Одне яйце вариться 10 хв. Скільки хвилин варитимуться 5 яєць? (10 хв)
  3. Що за цифра акробатка? Як на голову встає на  3 меншою стає.             (А зовуть її 9-ка)

За кожну правильну відповідь вболівальники отримують зірочку із 1 балом, які вони можуть передати тій команді, за яку вболівають. Команда, якій більше передали балів, отримує  титул «найсимпатичніші».

 

V тур.  «Риторика».

До ворони на урок прилетіло 7 сорок.
А із них лиш 3 сороки усі вивчили уроки.
Скільки ледарів сорок прилетело на урок ? (4)

 

Щоб донести свою думку до слу­хача, потрібно ясно, чітко та виразно вимовля­ти слова. Тому стародавні математики тренува­лися у риториці. Ваше завдання – чітко, ясно і швидко сказати скоромовку 3 рази, за що ви можете отримати до 3 балів. (Від кожної команди вибирають по 2  учасники). Якщо ж учасник збився, то він сідає на місце.

Скоромовка: «Хитру сороку спіймати моро­ка, а на сорок сорок — сорок морок». Команда-переможець отримує титул «найкращі ритористи».

VІ тур.  Командна гра «1, 2, не зіб'юся...».

У конкурсі беруть участь усі члени команди. Всі гравці стоять. Команди грають по черзі і називають по поряд­ку всі натуральні числа від одиниці і далі, але числа, кратні трьом, і числа, які містять цифру «З», заміняють словосполученням «не зіб'юся». Якщо ж хтось із гравців збився, то він вибуває із гри і сідає. При цьому відлік починається заново. Виграє та команда, в якій залишилися учасники.

Оцінювання конкурсу: кількість гравців, які залишилися, множать на 5 балів.

Команда-переможець отримує титул «найуважніші».

 

Підсумки гри

А зараз слово має журі. (Журі по­відомляє результати.)

Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі.

 

1

 

doc
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
3329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку