Позакласний захід з математики для учнів 5 класу
Математичний брейн-ринг«Сьома грань»
Мета і завдання:
розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
Позакласний захід з математики для учнів 5 класу
Математичний брейн-ринг«Сьома грань»
Мета і завдання:
Клас ділиться на дві команди. Гра проводиться між командами, капітанами та вболівальниками. Капітани із бейджиками на грудях. За перемогу в кожному турі команда отримує відповідний титул: найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші і т.д., записаний на зірочці. Лічильна комісія (члени журі) підбиває підсумки після кожного туру із занесенням результатів до таблиці оцінювання.
Таблиця оцінювання
|
І команда |
ІІ команда |
||
|
титул |
бали |
титул |
бали |
І тур |
|
|
|
|
ІІ тур |
|
|
|
|
ХІД ГРИ
І тур. Розминка.
Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда.
Питання:
(Нема ніякої різниці: 1,5 години = 90 хв)
Додаткові питання:
- Скільки вух у трьох корів? (6)
- Скільки музикантів у квартеті? (4)
- Найбільше двозначне число? (99)
- З’їсти пуд солі означає: з’їсти … Скільки це в кілограмах? (16 кг)
(Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)
Члени журі підводять підсумки в балах і команді, яка виграла в цьому турі, оголошується титул «найкмітливіші». На дошці у заздалегідь приготовану таблицю оцінювання заносяться результати І туру.
II тур. «Великий ерудит»
На початку туру командам дають задачі, які слід розв’язати. Поки кілька гравців розв’язують ці задачі, решта кожної команди відповідає на питання.
Задача 1. З детективної справи: «Того дня о 10-й годині вечора йшов дощ, а через 48 годин була сонячна погода» Чи правдива ця інформація? (Ні, бо через 48 годин знову буде 10-та година вечора).
Задача 2. Тетяна та Марічка – дуже правдиві дівчатка. Вони говорили неправду тільки у день свого народження. 6 квітня їх запитали про дату народження, на що Тетяна відповіла: «Вчора», а Марічка: «Завтра».
7 квітня запитання повторили, але відповідь була такою самою. Коли насправді у них день народження?
За правильно розв’язану 1 задачу – 5 балів, за 2 задачу – 10 балів.
Задається питання, відповідає та команда, в якій гравець першим підняв руку. Якщо ж після підняття руки гравець не може відразу відповісти, то із загальної кількості набраних цією командою балів знімається 1 бал.
1. Від сувою тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок? (Дванадцятого)
2. Щука важить 1кг і ще півщуки. Скільки важить уся щука? (2 кг)
3. Як швидше знайти добуток чисел 25, 15, 6, 4? ( (25 • 4) • (15 • 6) = 9000 )
4. Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3)
5. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів у класі? (26)
6. Назвати 5 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
7. Розділіть число 1888 навпіл так, щоб отримали по 1000. (1888)
8. Зайці пилять дерев’яну колоду. Вони зробили 10 розпилів. Скільки утворилося полін? (11)
Членами журі підводяться підсумки туру і команді, яка виграла присвоюється титул «найерудованіші». Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.
ІІІ тур. Конкурс “Художники”.
Цей конкурс проводиться під час змагання капітанів. Команді необхідно намалювати картину, використовуючи лише математичні фігури, символи, знаки, цифри і т.д.
Максимальна кількість балів за цей конкурс 10 балів. Титул «найталановитіші» отримує команда, яка набрала більшу кількість балів. Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.
ІV тур. Змагання капітанів.
Капітанам кожної команди по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо капітан однієї команди не знає відповіді, або відповів неправильно, то право відповіді на це запитання отримує капітан другої команди.
Питання:
За кожну правильну відповідь капітани отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найрозумніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.
А тепер брейн-ринг для капітанів. Потрібно відповісти на 5 запитань якнайшвидше. Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Запитання капітану І команди.
1. Скільки в кілометрі метрів? (1 км = 1000 м)
Запитання капітану ІІ команди.
За кожну правильну відповідь капітани знову отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найспритніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.
ІV тур. Гра із вболівальниками.
1. Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на плакатах.)
1) «40 а»; (сорока) 2) «100 вп»; (стовп) 3) «7'я» (сім’я) 4) « да»; (колода)
За кожну правильну відповідь вболівальники отримують зірочку із 1 балом, які вони можуть передати тій команді, за яку вболівають. Команда, якій більше передали балів, отримує титул «найсимпатичніші».
V тур. «Риторика».
До ворони на урок прилетіло 7 сорок.
А із них лиш 3 сороки усі вивчили уроки.
Скільки ледарів сорок прилетело на урок ? (4)
Щоб донести свою думку до слухача, потрібно ясно, чітко та виразно вимовляти слова. Тому стародавні математики тренувалися у риториці. Ваше завдання – чітко, ясно і швидко сказати скоромовку 3 рази, за що ви можете отримати до 3 балів. (Від кожної команди вибирають по 2 учасники). Якщо ж учасник збився, то він сідає на місце.
Скоромовка: «Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок». Команда-переможець отримує титул «найкращі ритористи».
VІ тур. Командна гра «1, 2, не зіб'юся...».
У конкурсі беруть участь усі члени команди. Всі гравці стоять. Команди грають по черзі і називають по порядку всі натуральні числа від одиниці і далі, але числа, кратні трьом, і числа, які містять цифру «З», заміняють словосполученням «не зіб'юся». Якщо ж хтось із гравців збився, то він вибуває із гри і сідає. При цьому відлік починається заново. Виграє та команда, в якій залишилися учасники.
Оцінювання конкурсу: кількість гравців, які залишилися, множать на 5 балів.
Команда-переможець отримує титул «найуважніші».
Підсумки гри
А зараз слово має журі. (Журі повідомляє результати.)
Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі.
1