Математичний диктант. Обчислення значень виразів. Порівняння й розв’язування задач. Побудова відрізків

Про матеріал
Віршовані розробки уроку з математики для 1 класу. Математичний диктант. Обчислення значень виразів. Порівняння й розв’язування задач. Побудова відрізків
Перегляд файлу

Тема. Математичний диктант. Обчислення значень виразів. Порівняння й розв’язування задач. Побудова відрізків.

Мета: 1. Формування ключових компетентностей: навчальної –  вміння докладати спільних зусиль до досягнення бажаного результату; соціальної – формування почуття співчутливості та взаємодопомоги.

         2. Формування предметних компетентностей:

  •          удосконалювати обчислювальні навички учнів;
  •          вчити порівнювати і розв’язувати задачі;
  •          закріплювати вміння будувати відрізки;
  •          розвивати увагу, логічне мислення;
  •          виховувати наполегливість.

Обладнання: кольорові олівці, зображення  родини, Домовика, двох мишей.

 

                         Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

Ой, який холодний день

Сьогодні, малята,

Та все ж будем по знання

І нині рушати.

 

Психологічне налаштування

 

Посміхніться всім навколо,

Ручки простягніть,

Щоб не могли ми нікого

У біді лишить.

 

Хочу сьогодні вам розказати

Одну історію, любі малята.

 

На дворі вітрисько свище,

Ходить по горі котище,

А тим часом малі миші

Нишпорять собі по хижі.

Довго вони були в полі,

Де жили собі на волі.

А запаси закінчились
Й миші в хаті об’явились.

Вирішили тут зостатись,

І, як в маслі сир, кататись.

Та спочатку роздивитись

І з жильцями подружитись.

А жило тут небагато:

Батько, мати, 3 маляти

І, звичайно, домовик,

Що порядкувати звик.

Та не дуже вдалий день

Вибрали мишата,

Щоб знайомство зав’язати –

Нема мами й тата.

Ще з самісінького ранку

Вони на роботі.

Діти – «верхи піднімають»,

Домовик – в скорботі.

Проблемна ситуація

 

Діти бігають, стрибають,

Безлад по всій хаті.

На Домовика не зважають –

Їм би лиш гуляти.

 

Щоб взялись діти за розум,

Вчитись почали,

Домовик наклав закляття

І сказав малим:

- Як не справитесь з завданням

Й не наведете лад,

Перетворю на мишей вас

І не верну назад!

 

ІІ. Оголошення теми уроку

 

Математику, малята,

Варто знати всім!

Треба приклади складати

І задачі розв’язати,

Вирази обчислити і порівняти,

Відрізки накреслити і підібрати

І, навіть, кульки зафарбувати.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Тож беріться до роботи,

Не гайте часу.

Я ж поки піду котові

Їсти занесу.

 

Так злякались Домового

Діти, аж пищать.

І тепер усіх навколо

Просять їх порятувать.

 

Допоможемо малятам?

Навчимо всьому?

Хай зустрінуть маму й тата

Й радіють цьому!

 

IV. Робота над темою уроку

1. Хвилинка каліграфії

 

Ви найперше покажіть їм,

Як цифри писать.

Свої зошити відкрийте

Й пишем цифру «5».

А кожну наступну цифру

Більшу треба взять.

До кінця рядка дійдете

Й далі не писать.

 

2. Усний рахунок

(Робота з математичним віялом)

 

Віяла математичні

Застосуйте ви вже звично.

Покажіть, як рахувать

І увагу розвивать.

Три коти у холодочку

Сірих мишок їли,

Проти кожного кота

Два коти сиділи.

Це задача, а не сміх,

Полічіть котів усіх.

 

Десять зерняток мишка знайшла.

Шість зерняток мишка кротові дала,

А ті, що лишились, в комірці закрила

І мишеняток до них не пустила.

Крізь шпарку мишата на них поглядають

І скільки їх там ще досі не знають.

 

Три грибочки на горбочку,

Стільки ж видно з-під листочка.

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів?

 

3. Робота за підручником (с. 102)

 

Завдання 1 (Математичний диктант)

 

А диктант математичний

Ми осилим? – це ж нам звично.

Ось підручник, перший номер

І швидесенько все зробим.

 

Як ми гарно потрудились,

Що аж трішки потомились.

З котом зробим фіззарядку

Та й усе буде в порядку.

 

Фізкультхвилинка «Сірий котик»

 

Завдання 2 (Робота в групі)

Далі - в хаті лад навести:

Скласти іграшки, підмести,

Щоб не сердивсь Домовик.

Він бо до порядку звик.

Ви у групі попрацюйте.

Іграшки складіть й міркуйте.

 

Завдання 3 (Самостійна робота)

 

Ще відрізки зобразити.

Вмієте ви це робити?

Тож накресліть 2 рівненько

І навчіть цьому маленьких.

 

Завдання 4 (Колективна робота над задачами)

 

Треба дать ще лад журналам,

Що малі порозкидали.

Порахуєм, порівняєм

Й на поличку поскладаєм.

 

Вже стає чистіше в хаті.

Розумнішають малята

Й дуже хочуть разом з вами

Щодня в школу поспішати.

 

Завдання 5 (Коментоване виконання завдання)

 

Ще б розвинути увагу

Й мислення логічне,

Щоб могли ви розв’язати

Завдання практичне.

 

Як кипить у нас робота!

Та все ж відпочить охота.

Потанцюймо, покружляймо,

Втому нашу проганяймо!

 

Фізкультхвилинка «Станьте, діти всі рівненько»

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

Робота в зошитах з друкованою основою     (с. 57)

 

Завдання 1

 

Як спливає швидко час.

Домовик вже йде до нас.

І тепер геть мишенята

Стали нам допомагати.

Швидко олівці беріть

І ці кульки розділіть.

 

Завдання 2 (Робота в парах)

 

Коли наші малюки

У «Магазин» грались,

Копійки від їхніх ігор

Геть кругом валялись.

 

Тож давайте позбираєм

Та на купки поскладаєм.

І на цьому прибирання

Ми вже завершаєм.

 

VI. Підсумок уроку

 

 

А тут – Домовик на поріг.

Вмить кімнатами пробіг.

Та усе кругом в порядку:

Діти роблять фіззарядку.

Замели скрізь і прибрали.

Все на місце поскладали.

Виглядають маму й тата

І вже можуть так багато.

 

Завдання 4 (Диференційоване завдання)

 

Навіть вирази оці

Прокоментувати.

 

Домовик дітей обняв,

Гнів на милість поміняв

І, навіть, смачненьким тортом

Він усіх попригощав.

 

Діти ж урок зрозуміли

Й поведінку геть змінили:

І батькам допомагають,

І у школі все встигають,

А дружку Домовику

Склянку молока лишають.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2023
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку