"Математичний квест"

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу " У пошуках скарбів" (математичний квест) для учнів п'ятих, шостих класів.
Перегляд файлу

Інтерактивна гра між учнями 5 і 6 класів

«Математичний КВЕСТ»

Мета:

  • виховувати пізнавальний інтерес до предмету; виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки, вміння працювати в команді.
  • формування основних компетентностей, вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях; показати практичні значення математичних знань;
  • розвивати логічне мислення, активність,бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети;

Хід заходу:

Учитель.

Доброго дня усім присутнім! Ми запрошуємо вас на незвичайний захід- математичний квест . Як ви знаєте слово «математика» виникло в Стародавній Греції приблизно у V столітті до нашої ери, походило воно від слова «матема», що означало «знання отримані через роздуми». Запрошуємо до участі дві команди учнів (5 і 6 класів), які знають і люблять математику, сьогодні продемонструють свої знання. Тож привітаємо команди.

Учень.

Зібрались у нас тут

Розумники-знавці,

Хоч досвіду не мають

Вони всі - молодці.

Учням - учасникам успіхів

В змаганнях побажаєм

І відповідей правильних

Від них усіх чекаєм.

А щоб змагання було чесним

Вибрали журі почесне

Погляньмо разом з вами, друзі

Хто буде в цім почеснім крузі.

(оголошується склад журі)

Учитель.

За кожен конкурс команди нагороджуються певною кількістю балів, і нехай вони приведуть вас до перемоги. А девіз наших змагань «Сім раз подумай, один раз розв’яжи»

Маршрутний лист

Назва команди________________

 

№ станції

Кількість

балів

Підпис

керівника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожній станції передує загадка. Відповідь загадки вказує на розташування завдання.

Загадка. Дістане книги все для нас,
Будь-розповідь вона нам дасть.
Де кожна книга коштує,
Вона покаже, пояснить.
Звичайно, це – не аптекар,
А шкільний наш…
(Бібліотекар)

І конкурс. «Штурм вершин»

Завдання: вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери (всі слова пов’язані з математикою).

(Кожне слово – 1 бал). Час – 5 хв.

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

                             «Штурм вершин»

Завдання: вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери (всі слова пов’язані з математикою).

(Кожне слово – 1 бал). Час – 5 хв.

 

Т

 

И

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Г

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

К

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

Відповідь. три, круг, пряма , ламана, дільник, відрізок, шістдесят

 

ЗагадкаСюди я йду, щоб попити чаю
І щоб солодких тістечок купити.
Салату скуштую тут я і плову.
Тут є все, що хочеш ти. Це…
(Їдальня)

ІІ конкурс «Патріоти»

Завдання: порахувати скільки букв,що позначають голосні звуки у тексті Гімна України.

(Кількість балів – 5). Час – 7 хв.

Ще не вмерли України ні слава, ні воля.
Ще нам, браття українці, усміхнеться доля.
Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону,
В ріднім краю панувати не дамо нікому;
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
Ще у нашій Україні доленька наспіє.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

А завзяття, праця щира свого ще докаже,
Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже,
За Карпати відоб'ється, згомонить степами,
України слава стане поміж ворогами.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Відповідь: 253

 Загадка. Тут вчитель в зміну
Шукає наш класний журнал,
Тут учитель неодмінно
Відпочиває, коли втомився.
Входу школярам тут немає,
Лише на педрада.
(Учительська)

ІІІ конкурс «Реставратор»

Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін.

(Кожний термін – 1 бал) Час-5 хв.                                           

ЛЕДІНЕ,ПОРПРОЯЦІ , ОЛКО, ДВАТРАК , РИТНУКТИК                                                            БДІР ,   КОВДІСТО, НОДАКОД  .                     

(ділене,пропорція,коло,квадрт,трикутник,дріб,відсоток,доданок)

Загадка.  Є галявина в нашій школі,
А на ній козли і коні.
Перекидаємося ми тут
Рівно сорок п’ять хвилин.
У школі — коні і галявина!?
Що за диво, відгадай-но!
(Спортзал)

 

ІV конкурс « Розв’язати ребус»

Загадка. В школі його поважають,

Хлопці біг призупиняють.

Школою давно керує,

За усім-усім пильнує.(кабінет директора)

V конкурс. «Математичний квадрат»

Представникам команд пропонується якнайшвидше порахувати числа від 1 до 25. Виграє той, хто зробить це швидше.

7

19

3

21

10

2

13

24

15

6

11

8

1

23

18

16

5

25

4

12

14

9

20

17

22

 

V конкурс. «Сірникові чудеса»

Задача 1.

8 квадратів лежать в 2 ряди, як на малюнку.

Завдання:

1) заберіть 4 сірники так, щоб вийшло 5 однакових квадратів.

2) заберіть 4 сірники так, щоб залишилося 5 необов’язково рівних квадратів.

Відповідь:

 

Задача 2.

   З 10 сірників складіть три квадрати двома способами.

Відповідь:

 

 

Учитель.

Журі підбиває результати п’яти конкурсів.

VІ конкурс. Бліц-турнір

1. Два півні можуть своїм співом розбудити одну людину, скільки півнів треба, щоб розбудити 6 людей? (2)

2. Скільки кінців у чотирьох с половиною палиць? (10)

3. У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилось в кошику? (одному дати яблуко з кошиком)

4. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики, а в кожному кошику було по два кролі. Скільки істот ішло до станції? (один селянин)

5. Колоду розрізали на дванадцять частин. Скільки зроблено розрізів? (11)

6. Боцман старший за юнгу на 10 років. На скільки років він буде старший за юнгу через 5 років? (на 10 років)

7. Цеглина важить два кілограми і ще пів цеглини. Скільки важить цеглина? (4)

8. У колесі 10 спиць, скільки проміжків між спицями? (10)

9. Скільки нулів у записі числа мільярд? (9)

10. Скільки букв у числі 3 527 737? (жодної)

Учитель.

Надаємо можливість попрацювати журі, і надаємо слово нашим учням.

Учень.

Вірш “Математика”

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо Українського  народу.

Учитель.

Всі добре працювали,

Старались, як могли.

Немає переможених -

Тут всі перемогли.

Бажаю математику

Вам вчити добре й далі

Так, щоб лиш дванадцятки

Рябіли у журналі.

Слово надається журі

 

 

doc
Додано
24 листопада 2022
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку