Урок" Знаходження числа за його відсотками".

Про матеріал
План- конспект уроку з математики в 5 класі , мета якого - формувати в учнів навички розв’язувати вправи, в яких передбачено знаходження числа за його відсотками.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з математики для 5 класу

 

 

 

                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            

Тема уроку : Знаходження числа за його відсотками.

 

Мета уроку : Формувати в учнів навички розв’язувати вправи, в яких 

                       передбачено знаходження числа за його відсотками,виховувати

                       свідоме і бережливе ставлення до природи , прагнення зберегти

                      красу рідної Землі.

 

Очікувані результати .Після цього уроку учні зможуть обчислювати число

                                       за величиною його відсотків. 

 

Обладнання уроку : Червона книга , роздатковий матеріал  мультимедійна    

                                      дошка.

 

Орієнтовний план проведення уроку :

 

1.Оголошення теми та визначення очікуваних результатів (2хв.).

2.Актуалізація опорних знань (метод «Прес») (10хв.).

3.Розв’зування вправ ,в яких передбачено знаходження числа за його відсотками ( робота в  групах , представлення й обговорення результатів роботи) (25хв.).

4.Підбиття підсумків уроку , оцінювання учнів (5хв.).

5.Домашнє завдання (3хв.).

 

                                Технологія проведення уроку :

 

1.Оголошення теми уроку.

 

2.Актуалізація опорних знань учнів.

 - Що називається відсотком ?

- Як записати відсоток у вигляді дробу ?

- Як знайти число за величиною його дробу ?

- Як знайти число за величиною його відсотків ?

 

3.Розв’язування  вправ.

Учні класу об’єднані у три групи  . Кожній групі вчитель пропонує завдання. На картках записані завдання , а на звороті – порядковий номер . Потрібно виконати  завдання і розставити картки в порядку зростання порядкових номерів .Тоді знайдені результати – це відповідні букви українського алфавіту, які утворюють слово, що  є назвою птаха.

  1. Завдання першої групи:

 Знайти  число , якщо :

                   А)   1. 17% його дорівнюють  0,34;

                          2. 96% його дорівнюють 0,96 ;

                          3. 50% його дорівнюють 8 ;

                          4. 47% його дорівнюють 8,93;

                          5. 86 % його дорівнюють 1,76;

                          6. 36 % його дорівнюють 0,36 ;

                          7. 86% його дорівнюють 15,48.

Відповідь.

      2   1   16   19   2   1   18

     Б   А   Л    О     Б   А   Н

Знайти  число , якщо :

                   Б)   1.52% його дорівнюють 9,88;

                         2. 39% його дорівнюють 8,19;

                         3. 28% його дорівнюють 4,48;

                         4. 20% його дорівнюють 0,2;

                          5. 4 % його дорівнюють 0,72;

                          6. 36% його дорівнюють 0,72;

                          7. 85% його дорівнюють 10,2;

                          8. 74% його дорівнюють 11,84;

                          9. 39 % його дорівнюють 7,41;

                          10. 13% його дорівнюють 3,38;

                          11. 50 % його дорівнюють 1,5;

                           12. 4% його дорівнюють 0,48;

                           13. 53% його дорівнюють 11,66;

                           14. 25% його дорівнюють 5,75.

Відповідь.

19   21   16   1   18              2   12   16   19   26   3   12   22   23

О    Р     Л    А   Н              Б     І    Л    О     Х    В   І     С     Т

2.Завдання другої групи :

Знайти число , якщо :

                А)    1.   23% його дорівнюють 4,8;

                         2. 48% його дорівнюють 3,36;

  1. 35% його дорівнюють 5,6;
  2. 30 % його дорівнюють 3,6;
  3. 85% його дорівнюють 12,75;
  4. 26% його дорівнюють 0,26;
  5. 57% його дорівнюють 10,26.

Відповідь.

20    7    16    12    15    1    18

П     Е     Л     І       К    А     Н

      Знайти число , якщо :

                        Б) 1. 45% його дорівнюють 9,9;

                              2. 30% його дорівнюють 3,3;

                              3. 14% його дорівнюють 3,92;

                              4. 20% його дорівнюють 2,2;

                              5. 7% його дорівнюють 10,5;

                              6. 25% його дорівнюють 1;

                              7. 45% його дорівнюють 8,55;

                              8. 36% його дорівнюють 7,57;

                              9. 85% його дорівнюють 16,15

                              10. 78 % його дорівнюють 1,56;

                              11. 5% його дорівнюють 0,35;

                              12. 17% його дорівнюють   4,59;

                              13. 40 % його дорівнюють 12,4.

Відповідь.

22    11    28    11    15         4    19    21    19    2    7    27    21

С      И      Ч      И   К    -      Г    О     Р      О    Б    Е    Ц     Ь

3.Завдання третьої групи :

Знайти число , якщо :

                           А) 1. 28% його дорівнюють 7,28;

                                 2. 14 % його дорівнюють 2,66;

                                 3. 40 % його дорівнюють 10,4;

                                 4. 61% його дорівнюють 7,32;

                                 5. 23% його дорівнюють 5,29;

                                 6. 87% його дорівнюють 2,61;

                                 7. 0,1% його дорівнюють 0,1.

Відповідь.

26    19   26   12   23   3   1

      Х     О     Х    І     Т    В   А

      Знайти число,якщо :

                        Б) 1. 25% його дорівнюють 2,25;

                             2. 68% його дорівнюють 16,32;

                             3. 90% його дорівнюють 18,9;

                             4. 58% його дорівнюють 0,58;

                             5. 70% його дорівнюють 2,1;

                             6. 4% його дорівнюють 0,28;

                             7. 12% його дорівнюють 1,92;

                                   8.23% його дорівнюють 7,13;

                             9. 5% його дорівнюють  1,1;

                             10. 12% його дорівнюють 1,44;

                             11. 44% його дорівнюють 9,24;

                             12. 27% його дорівнюють 2,97;

                             13. 60 % його дорівнюють 8,4.

Відповідь.

9    24    21    1     3     7     16    31            22    12    21    11    14

Ж    У    Р      А    В    Е      Л     Ь             С      І       Р      И     Й

Представники  від  кожної  з  груп  повідомляють слово , яке  вони  склали . І на мультимедійній  дошці  зачитують інформацію про даного птаха.

4.Підбиття підсумків уроку,оцінювання учнів.

1.Чи  досягли поставленої  мети , очікуваних  результатів?

2. Кожен учень   оцінює  власну  участь  у  роботі  групи , заповнивши анкету.

                                            Анкета                                             Прізвище,ім’я

( Оцініть себе по кожному з  визначених напрямків від 0 до 2 балів )

 

1.Ви брали активну участь у роботі групи…………..

2.Ви вносили вдалі пропозиції , які  враховувала група…………..

3.Ви надавали підтримку іншим членам групи , заохочували   їх до       роботи………………

4.Ви  вносили  вдалі  пропозиції , які врахувала  група………….

5.Ви  вносили цілком  нову  ідею , що сподобалась іншим………..

6. Ви  доповідали  класу  про  результати  групової  роботи……

Всього балів………..

5.Домашнє завдання.П.35 ст.245(повт.),  №1053, 1055,1057 (записано на класній дошці) .

                                                                                

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

           

 

Файл:Spotbilled pelican.jpg

 

 

                                    ПЕЛІКАН

 

 

 

              Розовый пеликан (Pelecanus Onocrotalus) — Great White Pelican. Фото Вадима Онищенко

                 . На території України зустрічаються два види пеліканів: рожевий (Pelecanus onocrotalus) та кучерявий (Pelecanus crispus). Поодинокі зустрічі цих птахів відбуваються майже на всьому українському узбережжі Чорного та Азовського морів, постійні ж популяції існують в українській частині дельти Дунаю.

Кучерявий пелікан чисельністю в декілька пар гніздиться в плавнях на південному та східному узбережжі озера Кугурлуй, а харчується на всій території дельти.

Рожевий пелікан донедавна гніздився тільки в румунській частині дельти, а в українську прилітав харчуватись. Але, починаючи з 2001 року, співробітники Дунайського біосферного заповідника кілька разів виявляли гнізда рожевого пелікана на території цього заповідника, тобто в українській частині дельти Дунаю.

Пелікани добре представлені у багатьох зоопарках світу, в т.ч. і Київському.

 

 

 

       БАЛОБАН  

 

 

         БАЛОБАН

 

Falco cherrug (Marek Szczepanek).jpg

 

 Балобан (Falco cherrug) — рідкісний вид великих соколів, із ряду Соколоподібні, родини Соколові. Один з 37-ми видів роду у світовій фауні, один з 8-ми видів роду у фауні України .

Станом на 2009 р. чисельність на території України сягала не менше 250–300 пар. У Європі популяцію оцінено у 650–800 пар. На більшій частині світового ареалу чисельність виду зменшується через різке скорочення кормової бази, нелегальний відлов самиць та вилучення з гнізд пташенят з метою контрабандного вивезення за кордон.

 

 

http://www.birdinginspain.com/blog/wp-content/uploads/2009/06/littlebustjmb.jpg

 

 

                                               ХОХІТВА

Самець

Хохітва, стрепет (Tetrax tetrax) — птах родини Дрохвових, єдиний представник роду хохітва (Tetrax). олись дуже численний на суцільних степах України, але з розорюванням їх майже зник. В Україні у гніздовий період — 30—50 ос. (можливе гніздування 5—7 самок), взимку загальна чисельність, ймовірно, сягає 70-80 ос.

       Чинники зменшення чисельності: втрата біотопів, знищення гнізд під час випасання худоби та сінокосіння, розлякування птахів, зростання кількості здичавілих собак та воронових птахів, вилучення з природи кладок та виводків, відстріл дорослих птахів.Довжина до 50 см, вага до 1 кг. В Україні рідкісний гніздовий, зимуючий птах. В Україні: осілий на Керченському півострові; мігрує та зимує в Присивашші, Степовому Криму, Північно-західномуПриазов'ї.

 

http://pernatidruzi.org.ua/pictures/guravel_ser.jpg

    Журавель  сірий

Grus grus 1 (Marek Szczepanek).jpg

Журавель сірий (Grus grus) — великий птах, що мешкає в Європі і Азії, третій за чисельністю вид родини журавлиних. На території України гніздиться на Поліссі, іноді в заболочених долинах річок лівобережноголісостепу. Під час сезонних міграцій зустрічається по всій території.

          Причинами зміни чисельності є скорочення площі боліт внаслідок осушування. Посилення фактора непокоєння та винищування птахів людиною. Використання пестицидів.

 

http://www.raptor.in.ua/images/stories/sychk-gorobets.jpg

 

СИЧИК-ГОРОБЕЦЬ

 

Glaucidium passerinum am3.jpg

Найменша сова фауни України. . Довжина тіла: 15,2—17,5 см, розмах крил: 35—39 см, маса тіла: 50—77 г. Від інших сов відрізняється найменшими розмірами одночасно з дуже світлим низом.

        В Україні чисельність оцінено в 150—350 пар. У Поліському заповіднику у 1996 р. зареєстровано 3 пари. У НПП «Деснянсько-Старогутський» в 1997 та 20012004 рр. — 1 2 пари. У Карпатах відомо понад 10 місць спостереження, з них 5 — у Бескидах. На чисельність виду негативно впливає вирубування лісу. Відомі випадки загибелі в холодні зими.

 

Білоголовий орлан (Haliaeetus leucocephalus)

 

ОРЛАН  БІЛОХВІСТ

Haliaeetus albicilla LC0194.jpg

Орлан-білохвіст (Haliaeetus albicilla)  хижий птах ряду Соколоподібні (Falconiformes) родини Яструбові (Accipitridae), один з 8 видів роду орлан (Haliaeetus). В Україні осілий, кочовий, перелітний птах.  В Україні мешкає практично на всій території, крімКарпат та гірського Криму, поблизу водойм (боліт, озер, річок).

 Протягом ХІХ ст. та до 1970-х рр. головними причинами скорочення чисельності в Україні були: винищення дорослих птахів, їхніх яєць, вирубування лісів в місцях гніздування, створення каскаду водосховищ на Дніпрі, що супроводжувалося вирубування заплавних лісів, затопленням долини ріки, скороченням кормової бази. В наш час головними факторами загрози є: лісогосподарська діяльність, браконьєрський відстріл, збільшення рекреаційного навантаження поблизу водойм, збіднення кормової бази, забруднення довкілля.

 

docx
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку