Конспект уроку
з математики для 5 класу
Тема уроку : Знаходження числа за його відсотками.
Мета уроку : Формувати в учнів навички розв’язувати вправи, в яких
передбачено знаходження числа за його відсотками,виховувати
свідоме і бережливе ставлення до природи , прагнення зберегти
красу рідної Землі.
Очікувані результати .Після цього уроку учні зможуть обчислювати число
за величиною його відсотків.
Обладнання уроку : Червона книга , роздатковий матеріал мультимедійна
дошка.
Орієнтовний план проведення уроку :
1.Оголошення теми та визначення очікуваних результатів (2хв.).
2.Актуалізація опорних знань (метод «Прес») (10хв.).
3.Розв’зування вправ ,в яких передбачено знаходження числа за його відсотками ( робота в групах , представлення й обговорення результатів роботи) (25хв.).
4.Підбиття підсумків уроку , оцінювання учнів (5хв.).
5.Домашнє завдання (3хв.).
Технологія проведення уроку :
1.Оголошення теми уроку.
2.Актуалізація опорних знань учнів.
- Що називається відсотком ?
- Як записати відсоток у вигляді дробу ?
- Як знайти число за величиною його дробу ?
- Як знайти число за величиною його відсотків ?
3.Розв’язування вправ.
Учні класу об’єднані у три групи . Кожній групі вчитель пропонує завдання. На картках записані завдання , а на звороті – порядковий номер . Потрібно виконати завдання і розставити картки в порядку зростання порядкових номерів .Тоді знайдені результати – це відповідні букви українського алфавіту, які утворюють слово, що є назвою птаха.
Знайти число , якщо :
А) 1. 17% його дорівнюють 0,34;
2. 96% його дорівнюють 0,96 ;
3. 50% його дорівнюють 8 ;
4. 47% його дорівнюють 8,93;
5. 86 % його дорівнюють 1,76;
6. 36 % його дорівнюють 0,36 ;
7. 86% його дорівнюють 15,48.
Відповідь.
2 1 16 19 2 1 18
Б А Л О Б А Н
Знайти число , якщо :
Б) 1.52% його дорівнюють 9,88;
2. 39% його дорівнюють 8,19;
3. 28% його дорівнюють 4,48;
4. 20% його дорівнюють 0,2;
5. 4 % його дорівнюють 0,72;
6. 36% його дорівнюють 0,72;
7. 85% його дорівнюють 10,2;
8. 74% його дорівнюють 11,84;
9. 39 % його дорівнюють 7,41;
10. 13% його дорівнюють 3,38;
11. 50 % його дорівнюють 1,5;
12. 4% його дорівнюють 0,48;
13. 53% його дорівнюють 11,66;
14. 25% його дорівнюють 5,75.
Відповідь.
19 21 16 1 18 2 12 16 19 26 3 12 22 23
О Р Л А Н Б І Л О Х В І С Т
2.Завдання другої групи :
Знайти число , якщо :
А) 1. 23% його дорівнюють 4,8;
2. 48% його дорівнюють 3,36;
Відповідь.
20 7 16 12 15 1 18
П Е Л І К А Н
Знайти число , якщо :
Б) 1. 45% його дорівнюють 9,9;
2. 30% його дорівнюють 3,3;
3. 14% його дорівнюють 3,92;
4. 20% його дорівнюють 2,2;
5. 7% його дорівнюють 10,5;
6. 25% його дорівнюють 1;
7. 45% його дорівнюють 8,55;
8. 36% його дорівнюють 7,57;
9. 85% його дорівнюють 16,15
10. 78 % його дорівнюють 1,56;
11. 5% його дорівнюють 0,35;
12. 17% його дорівнюють 4,59;
13. 40 % його дорівнюють 12,4.
Відповідь.
22 11 28 11 15 4 19 21 19 2 7 27 21
С И Ч И К - Г О Р О Б Е Ц Ь
3.Завдання третьої групи :
Знайти число , якщо :
А) 1. 28% його дорівнюють 7,28;
2. 14 % його дорівнюють 2,66;
3. 40 % його дорівнюють 10,4;
4. 61% його дорівнюють 7,32;
5. 23% його дорівнюють 5,29;
6. 87% його дорівнюють 2,61;
7. 0,1% його дорівнюють 0,1.
Відповідь.
26 19 26 12 23 3 1
Х О Х І Т В А
Знайти число,якщо :
Б) 1. 25% його дорівнюють 2,25;
2. 68% його дорівнюють 16,32;
3. 90% його дорівнюють 18,9;
4. 58% його дорівнюють 0,58;
5. 70% його дорівнюють 2,1;
6. 4% його дорівнюють 0,28;
7. 12% його дорівнюють 1,92;
8.23% його дорівнюють 7,13;
9. 5% його дорівнюють 1,1;
10. 12% його дорівнюють 1,44;
11. 44% його дорівнюють 9,24;
12. 27% його дорівнюють 2,97;
13. 60 % його дорівнюють 8,4.
Відповідь.
9 24 21 1 3 7 16 31 22 12 21 11 14
Ж У Р А В Е Л Ь С І Р И Й
Представники від кожної з груп повідомляють слово , яке вони склали . І на мультимедійній дошці зачитують інформацію про даного птаха.
4.Підбиття підсумків уроку,оцінювання учнів.
1.Чи досягли поставленої мети , очікуваних результатів?
2. Кожен учень оцінює власну участь у роботі групи , заповнивши анкету.
Анкета Прізвище,ім’я
( Оцініть себе по кожному з визначених напрямків від 0 до 2 балів )
1.Ви брали активну участь у роботі групи…………..
2.Ви вносили вдалі пропозиції , які враховувала група…………..
3.Ви надавали підтримку іншим членам групи , заохочували їх до роботи………………
4.Ви вносили вдалі пропозиції , які врахувала група………….
5.Ви вносили цілком нову ідею , що сподобалась іншим………..
6. Ви доповідали класу про результати групової роботи……
Всього балів………..
5.Домашнє завдання.П.35 ст.245(повт.), №1053, 1055,1057 (записано на класній дошці) .
ПЕЛІКАН
. На території України зустрічаються два види пеліканів: рожевий (Pelecanus onocrotalus) та кучерявий (Pelecanus crispus). Поодинокі зустрічі цих птахів відбуваються майже на всьому українському узбережжі Чорного та Азовського морів, постійні ж популяції існують в українській частині дельти Дунаю.
Кучерявий пелікан чисельністю в декілька пар гніздиться в плавнях на південному та східному узбережжі озера Кугурлуй, а харчується на всій території дельти.
Рожевий пелікан донедавна гніздився тільки в румунській частині дельти, а в українську прилітав харчуватись. Але, починаючи з 2001 року, співробітники Дунайського біосферного заповідника кілька разів виявляли гнізда рожевого пелікана на території цього заповідника, тобто в українській частині дельти Дунаю.
Пелікани добре представлені у багатьох зоопарках світу, в т.ч. і Київському.
БАЛОБАН
Балобан (Falco cherrug) — рідкісний вид великих соколів, із ряду Соколоподібні, родини Соколові. Один з 37-ми видів роду у світовій фауні, один з 8-ми видів роду у фауні України .
Станом на 2009 р. чисельність на території України сягала не менше 250–300 пар. У Європі популяцію оцінено у 650–800 пар. На більшій частині світового ареалу чисельність виду зменшується через різке скорочення кормової бази, нелегальний відлов самиць та вилучення з гнізд пташенят з метою контрабандного вивезення за кордон.
ХОХІТВА
Хохітва, стрепет (Tetrax tetrax) — птах родини Дрохвових, єдиний представник роду хохітва (Tetrax). олись дуже численний на суцільних степах України, але з розорюванням їх майже зник. В Україні у гніздовий період — 30—50 ос. (можливе гніздування 5—7 самок), взимку загальна чисельність, ймовірно, сягає 70-80 ос.
Чинники зменшення чисельності: втрата біотопів, знищення гнізд під час випасання худоби та сінокосіння, розлякування птахів, зростання кількості здичавілих собак та воронових птахів, вилучення з природи кладок та виводків, відстріл дорослих птахів.Довжина до 50 см, вага до 1 кг. В Україні рідкісний гніздовий, зимуючий птах. В Україні: осілий на Керченському півострові; мігрує та зимує в Присивашші, Степовому Криму, Північно-західномуПриазов'ї.
Журавель сірий
Журавель сірий (Grus grus) — великий птах, що мешкає в Європі і Азії, третій за чисельністю вид родини журавлиних. На території України гніздиться на Поліссі, іноді в заболочених долинах річок лівобережноголісостепу. Під час сезонних міграцій зустрічається по всій території.
Причинами зміни чисельності є скорочення площі боліт внаслідок осушування. Посилення фактора непокоєння та винищування птахів людиною. Використання пестицидів.
СИЧИК-ГОРОБЕЦЬ
Найменша сова фауни України. . Довжина тіла: 15,2—17,5 см, розмах крил: 35—39 см, маса тіла: 50—77 г. Від інших сов відрізняється найменшими розмірами одночасно з дуже світлим низом.
В Україні чисельність оцінено в 150—350 пар. У Поліському заповіднику у 1996 р. зареєстровано 3 пари. У НПП «Деснянсько-Старогутський» в 1997 та 2001—2004 рр. — 1 2 пари. У Карпатах відомо понад 10 місць спостереження, з них 5 — у Бескидах. На чисельність виду негативно впливає вирубування лісу. Відомі випадки загибелі в холодні зими.
ОРЛАН БІЛОХВІСТ
Орлан-білохвіст (Haliaeetus albicilla) — хижий птах ряду Соколоподібні (Falconiformes) родини Яструбові (Accipitridae), один з 8 видів роду орлан (Haliaeetus). В Україні осілий, кочовий, перелітний птах. В Україні мешкає практично на всій території, крімКарпат та гірського Криму, поблизу водойм (боліт, озер, річок).
Протягом ХІХ ст. та до 1970-х рр. головними причинами скорочення чисельності в Україні були: винищення дорослих птахів, їхніх яєць, вирубування лісів в місцях гніздування, створення каскаду водосховищ на Дніпрі, що супроводжувалося вирубування заплавних лісів, затопленням долини ріки, скороченням кормової бази. В наш час головними факторами загрози є: лісогосподарська діяльність, браконьєрський відстріл, збільшення рекреаційного навантаження поблизу водойм, збіднення кормової бази, забруднення довкілля.