Математичний марафон у 5 класі
Зимова заметіль
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми « Звичайні дроби» за І семестр.
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з тем «Звичайні дроби», «Порівняння звичайних дробів», « Знаходження дробу від числа та числа за дробом»; розвивати пізнавальний інтерес, культуру усного мовлення, навички колективної навчальної співпраці учнів; виховувати почуття відповідальності.
Обладнання: секундомір, картки з завданнями, заохочувальні призи.
Хід змагання
І. Постановка мети та завдань уроку.
Ось і закінчились Новорічні свята і зимові канікули, але зима продовжується і ми продовжуємо навчатися, пам’ятаючи правила безпечної дороги до школи. ( Повторення правил безпеки взимку )
Сьогодні у нас незвичайний урок – «Зимова заметіль»
Беруть участь дві команди, в кожній команді обирайте капітана.
Завдання – розчистити зимову дорогу від снігових заметів, звільнити її від снігових куль.
Хто зробить це найспритніше, найорганізованіше, найдружніше, на того чекає приз. Бажаю всім успіху. В дорогу!
ІІ. Перша снігова куля. Конкурс капітанів.
Два капітани працюють біля дошки, команди записують в зошити.
Після виконання завдань, оголошуємо правильні відповіді, повторюємо означення і правила, які використовували при виконанні завдань.
а) три дев’ятих; б) п’ять сьомих; в) тридцять сім дев’яностих; г) сорок п’ять сотих.
2.Запишіть усі правильні дроби із знаменником 7.
3. Запишіть усі неправильні дроби із чисельником 7.
4. Запишіть три дроби, знаменник кожного з яких: а) на 3 більший за
чисельник, б) у 3 рази більший за чисельник.
ІІІ. Друга снігова куля. Порівняння дробів.
Щоб звільнити дорогу від цієї снігової кулі командам необхідно, користуючись правилами порівняння звичайних дробів, виконати завдання на картках.
; ; ; ; .
ІV. Третя снігова куля. Одиниці вимірювання.
Гра « Естафета». Учні виходять до дошки по черзі, виконуючи завдання.
V.Четверта снігова куля. Задача.
1. До новорічного подарунку увійшло 16 шоколадних цукерок, що склало всіх цукерок, всіх цукерок склали льодяники, а решта цукерок – карамельки. Скільки карамельок було в новорічному подарунку?
Розв’язання:
Відповідь: 8 карамельок було в подарунку.
2.На виставку дитячої творчості учні намалювали 18 зимових пейзажів, що склало всіх малюнків, всіх малюнків склали зображення тварин, а решта - були з зображенням ялинкових прикрас. Скільки було малюнків із зображенням ялинкових прикрас?
Розв’язання:
Відповідь: 2 малюнки з зображенням ялинкових прикрас.
VІ. Підсумки марафону. Нагородження команд.