Урок -марафон у 5 класі "Зимова заметіль"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань з теми: Звичайні дроби. Порівняння звичайних дробів. Знаходження дробу від числа.
Перегляд файлу

                   Математичний марафон у 5 класі

                               Зимова заметіль

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми « Звичайні дроби» за  І семестр.

Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з тем «Звичайні дроби», «Порівняння звичайних дробів», « Знаходження дробу від числа та числа за дробом»; розвивати пізнавальний інтерес, культуру усного мовлення, навички колективної навчальної співпраці учнів; виховувати почуття відповідальності.

Обладнання: секундомір, картки з завданнями, заохочувальні призи.   

                                      Хід змагання

І. Постановка мети та завдань уроку.

Ось і закінчились Новорічні свята і зимові канікули, але зима продовжується і ми продовжуємо навчатися, пам’ятаючи правила безпечної дороги до школи.    (  Повторення правил безпеки взимку )

 Сьогодні у нас незвичайний урок – «Зимова заметіль»

Беруть участь дві команди, в кожній команді обирайте капітана.

Завдання – розчистити зимову дорогу від снігових заметів, звільнити її від снігових куль.

Хто зробить це найспритніше, найорганізованіше, найдружніше, на того чекає приз. Бажаю всім успіху. В дорогу!

ІІ. Перша снігова куля. Конкурс капітанів.

Два капітани працюють біля дошки, команди записують в зошити.

Після виконання завдань, оголошуємо правильні відповіді, повторюємо означення і правила, які використовували при виконанні завдань.

  1. Запишіть у вигляді дробу:

а) три дев’ятих;  б) п’ять сьомих; в) тридцять сім дев’яностих; г) сорок п’ять сотих.

     2.Запишіть усі правильні дроби із знаменником 7.

     3. Запишіть усі неправильні дроби із чисельником 7.

     4. Запишіть три дроби, знаменник кожного з яких: а) на 3 більший за

        чисельник, б) у 3 рази більший за чисельник.

ІІІ. Друга снігова куля. Порівняння дробів.

Щоб звільнити дорогу від цієї снігової кулі командам необхідно, користуючись правилами порівняння звичайних дробів, виконати завдання  на картках.

  1. Порівняйте дроби:  і ;    і 1;     і 1;    і 1;    і ;    і
  2. Розташуйте дані дроби в порядку зростання:

;  ;  ;  ; .

ІV. Третя снігова куля. Одиниці вимірювання.

Гра « Естафета». Учні виходять до дошки по черзі, виконуючи завдання.

  1. Виразіть у метрах: 5 мм, 32 мм, 8 см, 39 см, 9 дм.
  2. Виразіть у годинах: 4 хв; 17 хв; 54хв; 54с; 17с.

V.Четверта снігова куля. Задача.

1. До новорічного подарунку увійшло 16 шоколадних цукерок, що склало всіх цукерок,    всіх цукерок склали льодяники, а решта цукерок – карамельки. Скільки карамельок було в новорічному подарунку?

Розв’язання:

  1. 16: 4 ×9 =36 (цукерок) – всього у подарунку
  2. 36: 6 ×2 =12 (цукерок) – льодяників
  3. 36 – (16+12) =8 (цукерок) – карамелі.

Відповідь: 8 карамельок було в подарунку.

2.На виставку дитячої творчості учні намалювали 18 зимових пейзажів, що склало  всіх малюнків,  всіх малюнків склали зображення тварин, а решта - були з зображенням ялинкових прикрас. Скільки було малюнків із зображенням ялинкових прикрас?

Розв’язання:

  1. 18: 6 ×8 = 24(малюнки) – всього малюнків;
  2. 24:6 × 1 =4 (малюнки) – зображення тварин;
  3. 24 – (18 + 4) = 2 (малюнки) – зображення ялинкових прикрас.

Відповідь: 2 малюнки з зображенням ялинкових прикрас.

VІ. Підсумки марафону. Нагородження команд.

docx
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку