Конспект уроку з математики "Застосування таблиці множення на 4 розвязування задач та обчислення виразів"
Математичний ярмарок
Тема. Застосування таблиці множення на 4 для розвязування задач та виразів.
Мета. Формування предметних компетентностей:
Закріпити вміння учнів розвязувати вирази; формувати навичкиусних обчислень повязаних з вивченими табличнимивипадками множення та ділення; удосконалювати вміння розвязувати прості та складенні задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;виховувати інтерес до вивчення математики, культуру навчальної діяльності, доброту, бажання допомогати, любов до природи.
Формування ключових компетентностей:
Вільнення володіння державною мовою: правильно формувати думку, доводити правильність тверджень.
Навчання впродовж життя: вміння працювати самостійно і в парі.
Компетентності у галузі природничих наук: пізнання навколишнього середовища.
Підприємливість: вміння себе поводити під час торгового дійства.
Обладнання: індивідуальні картки, наочний матеріал, лего цеглинки.
Тип уроку: урок практичного застосування знань, вмінь та навичок.
Форма проведення: урок-подорож
Хід уроку
1. Організаційний момент.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. Ми здійснимо цікаву подорож. А щоб вона була вдалою, потрібно бути працьовитими, старанними, активними та дисциплінованими.
Уявіть, що ви подорожуєте Україною. В яке б місто ви поїхали? І що б привезли нам в подарунок? Місто і подарунок мають розпочинатися на однакову букву.
Дякую за ваші відповіді.
Сьогодні ми з вами також здійснимо подорож. А от куди саме, ми помандруємо ви дізнаєтесь переглянувши фрагмент відео.
Відео «сорочинський ярмарок» (3 хв)
Дякую за швидкі та правильні відповіді.
Ось ми діти маючи грошові картки та знання з математики вирушаємо на ярмарок. Сьогодні на уроці ми будемо виконувати цікаві завдання на закріплення таблиці множення числа 4.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. «Готуємось в дорогу» (5 хв)
Діти, перед тим, як вирушити на ярмарок, нам потрібно взяти кошик, щоб було куди складати наші покупки (в кошику лежать долоньки). Кошик наш не порожній, а із завданням, щоб його отримати треба виконати завдання.
На ярмарку діти потрібно швидко вміти рахувати, щоб першим купити товар, який вам сподобався. Тож давайте повторимо таблицю множення на число 4.
1. Усний рахунок. Вправа «Калькулятор» (таблиця множення на 4)
Кошик маємо, таблицю повторили. Вирушаємо у дорогу. Відкриваємо свої роботі зашити та записуємо сьогоднішнє число , класна робота.
3. Каліграфічна хвилинка. «Їдемо на ярмарок» (3 хв)
А чим ми будемо їхати на ярмарок, ви дізнаєтесь по кюар-коду.
На ярмарок будемо їхати автобусом. А ось їх номери.
- Діти яке число на вашу думку зайве? (20)
- Чому ?
- №20 і є номер нашого автобусу.
- Презентуйте число.
- Запишіть доріжку із числа.
- Назвіть приклад на множення, щоб добутком було число 20.
IV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
1. Обчислення прикладів. «Дари саду» (3хв) Робота на картці.
- Ось уже ми на ярмарку. Від розмаїття товарів – очі розбігаються . І здаля чути голос:
Лоточків з фруктами ви не минайте,
Червоні яблука вибирайте.
Зупинимося перед лотком з червоними яблуками. Послухайте цікаву інформацію.
Червоні яблука багаті речовинами, які уповільнюють старіння організму і покращують гостроту зору.
Оберіть собі яблуко. А яблука ці не прості, а містять вирази на порівняння.
Діти на виконання даного завдання у вас є 3 хв. Час пішов.
Обміняйтесь яблуками з сусідом. Перевірте роботу. Слайд.
- Чи виникли труднощі при порівняні виразів? Кладемо у наш кошик червоне яблуко.
2. Робота в парах. Лоток «Смаколики» (5 хв)
Всі діти люблять солодощі. Тому наша наступна зупинка саме тут. Щоб їх придбати
треба вміти знаходити спільну мову з продавцем, бо ж ярмарка – це місце, де можна поторгуватися. Візьміть собі смаколик. Діти, а ви знаєте що це таке? Це макарон – дуже популярний десерт. Послухайте інформацію про нього.
Макарон — це традиційний французький десерт, невеликого розміру з м'якою начинкою і хрумкою кірочкою, круглої форми.
Попрацюємо в парах. Вам потрібно записати до зошита, лише приклади які містять множення на 4. На це завдання у вас 4 хв.
Перевіряємо, чи такі приклади виписали. Слайд
Ось ми з вами придбали макарон. кладемо його у наш кошик.
Самостійна робота. Лоток «Овочі» (5 хв)
Знову чути голос продавця:
Купуйте скоріше усі бараболю,
Вона дуже смачна із сілля, й без солі.
Беріть помідори. Вони пречудові,
До вашого столу, хоч зараз готові.
Підходимо до лотка з овочами. Обираємо, що хочемо придбати.
Послухайте цікаву корисну інформацію.
Овочі покращують здоровя шкіри, очей, травної системи. Також вони корисні для кісток.
Обчисліть самостійно приклади на овочах (3 хв)
Перевірка. Слайд
Фізкультхвилинка
Руханка «Паляниця» (1 хв)
А чи знали ви, що жодна ярмарка не обходиться без танців.
Тому прошу всіх швиденько встати і руханку зтанцювати.
Діти, а за ваш чудовий танок ми купили як ви гадаєте що? (паляницю)
Увага! Цікавинка!
Цільнозерновий хліб багатий на антиоксиданти і знижує ризик на ожиріння та цукровий діабет.
Колективна робота над задачею.
Ярмарок у нас багатий,
Можете свіжу рибу придбати
Отож поспішайте без крику і свар,
Поки не підняли ціни на товар.
Наступний наш товар знаходиться у Лотоку « Великий Улов» (5 хв).
Щоб його придбати треба задачу розязати.
Маса коропа 2 кг, а маса щуки у 4 рази більша. На скільки кг щуки важча на коропа?
Запишіть розязок задачі до зошита.
Робота в групах. «Живий товар» (5 хв)
Риба містить такі необхідні поживні речовини, як вітаміни D і B2, кальцій, фосфор і мінерали, такі як залізо, цинк і магній. Ці поживні речовини сприяють загальному здоров'ю та гарному самопочуттю.
Розвязування задачі в групі.
На ярмарку ми можемо придбати живий товар – півня або індика. Вийдіть оберіть товар, який хочете купити. Обєднайтеся у групи за обраним товаром. Тут півні, а тут індики.
Розвязіть разом задачу. (3 хв)
Маса індика 20 кг, а маса півня у 4 рази менша. Яка маса півня?
Маса півня 4 кг, а маса індика у 4 разів більша. На скільки кг індик важчий за півня?
У
КуПеревірка
У вас на столах є кюар-код. Перевірте за ним розвязок задачі. Та послухайте корисну інформацію.
Куряче та індиче м'ясо рахується дієтичним. Воно містить мало холестерину і відмінно засвоюється при цьому має масу корисних речовин.
Перевірка роботи в групі. Слайд
Підсумок уроку.
На гарному ярмарку ми побували,
Одні продала, а ми купували,
Думали, рахумали і жартували.
А тепер додому час.
Дітки,а давайте на згадку про наш ярмарок оберемо собі сувенір додому.
А сувенір не простий, а з домашнім завданням. Потрібно обчислити приклади.
- Чи сподобалося вам на ярмарку?
- Які завдання були найцікавішими?
- Що нового дізналися з уроку?
Я думаю, ви усі поповнили свої гаманці новими знаннями. Візьміть в руки олівець відповідного кольору та оцініть свій заряд знань.
- А я хочу сьогодні подякувати за роботу……..
Дякую за роботу!
Задля досягнення мети та завдань уроку було використано інтегроване навчання, технології критичного мислення, особистісно зорієнтоване навчання та створення ситуації успіху, що забезпечило формування предметних та ключових компетентностей., а також диференціацію та індивідуалізацію навчання.
Досягненню мети уроку сприяли такі прийоми роботи: емоційне налаштування на роботу, вправа «долоньки», елементи інтриги, колективна, парна, саморстійна та групова роботи, емоційне заохочення.
Структура уроку, на мою думку, відповідає меті та типу уроку. Етапи логічно повязані між собою.
Впродовж уроку створювалися умови для прояву пізнавальної активності учнів та використовувалися завдання для формування активного та вдумливого учня, спонукали дітей до навчальної діяльності, що сприяло ефективності уроку, розвитку мислення, памяті, уваги.
Використовувалося багато наочності, компютерні технології з метою підвищення інтересу та кращого сприйнятя матеріалу.
На уроці реалізовані такі принципи навчання: науковість, доступність, зв'язок з життям.Здійснювалися міжпредметні звязки. Створювалася атмосфера зацікавленості та ситуації успіху. На уроці були довірливі стосунки між вчителем та учнями.
Діти протягом уроку були активні, висловлювали свої думки. На уроці використовувала формувальне оцінювання. Формувала навички взаємо та самооцінювання. Привчала працювати з кюар-кодами.
В кінці уроку було підведено підсумок уроку, самооцінювання та цікаво задано домашнє завдання.
Вважаю, що все вище сказане забезпечило формування ключових та предметних компетентностей та сприяло досягненню мети уроку.