19 січня о 18:00Вебінар: Психологічна допомога дітям і дорослим у кризових станах

Математика 1 клас "Тема. Додавання і віднімання чисел на основі нумерації. Складання рівностей за схемою"

Про матеріал
Тема. Додавання і віднімання чисел на основі нумерації. Складання рівностей за схемою. Мета :Формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів із назвами компонентів удосконалювати навички додавання і віднімання чисел на основі нумерації ; закріплювати вміння складати нерівності та розв’язувати задачі за коротким записом розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне. Формування ключових компетентностей: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, вміння працювати в парах, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату. Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок Обладнання : підручник, зошит, презентація, картки.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел на основі нумерації. Складання рівностей за схемою.

Мета :Формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів із назвами компонентів удосконалювати навички додавання і віднімання чисел на основі нумерації ; закріплювати вміння складати нерівності та  розв’язувати задачі за коротким записом розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, вміння працювати в парах, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок

Обладнання : підручник, зошит, презентація, картки.

Хід уроку

I.Організаційний момент (10.20-10.23)(1-Слайд)

Мета: організувати дітей, налаштувати на урок.

Діяльність вчителя: Вітаюсь. оглядаю клас. Створюю емоційний, позитивний настрій кожної дитини. Налаштовую на подальшу роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем

Діяльність учня: перевіряє  чи  є на парті  необхідні для роботи прилади, налаштовується на роботу.

 

Вчитель:Доброго дня ! Сідайте . Согодні урок математики  проведу у вас я . Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запамятайте  що мене звати  Аліна Святославівна.

 

Наш урок цікавий- тож людей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день»

Подивилися на мене, усміхнулися усі!

Хто готовий до роботи? (діти підносять руку)

Бачу всі ви молодці. Тож часу не гаймо

Урок розпочинаймо!  

З  яким настроєм ви прийшли на урок?

Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.

  1. Правило «піднятої руки».
  2. Правило «плеск в долоні».

 

 

1.1.Перевірка готовності до уроку (10.23-10.24)(2-слайд)

Діяльність вчителя: Запитую про готовність .Перевіряю чи у всіх на партах присутні підручники зошити  ручки

Діяльність класу: Відповідають на запитання , якщо не підготовлені то дістають все необхідне

Діяльність учня: перевіряє  чи  є на парті  необхідні для роботи прилади, налаштовується на роботу.

 

Вчитель:- Але перш ніж ми розпочнемо наш урок давайте перевіримо, як ви підготувалися до нього .Чи все взями , чи нічого не забули .

- У всіх на партах присутній підручник з математики , зошит та рука .

-Хото не встиг  підготуватись дуже швидко дістає все необхідне .

-Тепер усі готові до уроку ?

       ІІ. Актуалізація опорних знань та їх коригування. (фронтальне опитування) (10.24-10.27)(3-Слайд)

Діяльність вчителя: задаю питання,які розміщені на слайді, показую нитки які дорівнюют 10 і 20ст.

Діяльність класу: слухають уважно запитання вчителя які подані в короткому форматі на слайді,слікують за діями вчителя пригадують вивчений матеріал на попередньому уроці.

Діяльність учня:слухає запитання , міркує ,дає відповіді на питання.

 

Вчитель:А зараз ми з вами пригадаємо що ви вивчали на попередньому уроці

  • Що ж таке дициметер ?( Одиниця вимірювання )
  • Скільком сантиметрам дорівнює один дициметер це – 10 см
  • Скільком сантимерам дорівнює 2 дициметра – 20 см

 

Діяльність вчителя: зачитує учням завдання, пояснює що треба зробити.

Діяльність класу: налаштовуються на роботу уважно слухають вказівки вчиеля та аналізують

Діяльність учня: виконує вказівки вчителя, прочитати числа від 10 до 20 і навпаки

ІІI. Вивчення нового матеріалу(10.27-10.29) (4-Слайд)

Вчитель:Сьогодні  на уроці ми розпочнемо з вами нову тему  додавання і віднімання чисел на основі нумерації.

Вчитель:-Розгортайте підручники на сторінці 96

Вчитель:- Хто розгорнув піднімає руку щоб я бачила

Зверніть увагу на вправу під номером 1

(5-Слайд)

Вчитель:Хто бажає прочитати числа від 10 до 20

Вчитель:Дуже добре, а хто прочитає числа від 20 до 10

 

Діяльність вчителя: зачитує учням завдання, пояснює що треба зробити за допомогою додаткової наочності ,завдання  також подане на слайді ,.Після того як учні виконають завдання робить під висновки

Діяльність класу: налаштовуються на роботу уважно слухають вказівки вчиеля та аналізують роблять для себе висновки

Діяльність учня: виконує вказівки вчителя, старанно виконує завдання

 

 

Розглянемо наступну вправу (10.29-10.34) (6-Слайд)

Вчитель:-У нас є 12 фіолетових трикутників. Скільки у нас буде трикутників якщо до наших фіолетових 12 трикутників ми додамо ще 1  оранжевий ?

Вчитель:-Отож, діти ми можемо зробити висновок якщо ми до будь-якого числа додаємо  одиницю то отримуємо наступне число . Тобто ми отримуємо сусіда який живе після цього числа .

Розглянемо наступне завдання у цій же вправі

Вчитель:-У нас є знову 12 трикутників , але уже блакитного кольору .

Скільки залишиться у нас трикутників якщо ми один заберемо ?

Вчитель:-Отож, діти ми можемо зробити висновок , коли ми від будь-якого числа віднімаємо   одиницю то отримуємо попереднє число . Тобо сусід того числа який живе перед ним .

Все зрозуміло. Якщо щось не зрозуміло запитуте.

3.1.Мотивація навчальної діяльності(10.34-10.40) (7-Слайд)

Діяльність вчителя:Поясню учням як виконувати завдання,розділяю клас на групки,роздаю картки.

Діяльність класу: Слухають вказівки вчителя,  діляться на групки, працюють у команді, виходять до дошки аргументують своє рішення

Діяльність учня: міркує,виконує вказівки вчителя .

Вчитель:Отож, зараз ми з вами пограємо трішки у гру «Знайди сусіда». Зараз ви розділитесь на 6 групок , мої колеги роздадуть в кожну групку по 3 картки на одній буде написане число , а дві інші будуть пустими ви повинну  буде те на пустих картках написати сусідів того чила числа яке ви отримали . Тоді після того як видізнаєтесь сусідів того числа з кожної групки має вийти по три людини і стати так як розміщені ті числа .

Вчитель:Назвіть сусідів числа 12 , яке ж число живе перед числом 12 , а яке число живе після числа 12. А хто ж сусіди числа 17 ,  14 ,  19, 15,11…

Діяльність класу:встають з-за парт,повторюють за вчителем вправи.

Діяльнісь вчителя.:повідомляє про фізкультхвилинку , вмикає відео , показує та одночасно пояснює вправи які мають повторювати  учні з вчителем.

 

Фізкультхвилинка(Відео_1 ) (10.40-10.42)

Щось ми засиділись на одному місці, пора зробити зарядку

Нужбо вставайте займемось разом .

Слухайте музику і повторюйте за мною

І раз, і два, і раз,і два (на раз тянемо руки  в гору, на два до носочків)

Раз, два, три, чотири, -Раз, два, три, чотири,

 (на раз, два поворот тулубом у праву сторну на три, чотири у ліву)

Раз, два, три, чотири,  -раз, два, три, чотири (стрибки на місці навколо себе )

Велике сонечко  ( колові рухи руками , руки вгору) повторити  двічі

Лівою, правою, лівою, правою, лівою, правою( торкання лівою рукою правої ноги та правою рукою лівої ноги)

У нас дуже добре виходить ми з вами справжні спорцмени у нас чудово вийшло

 

Вчитель:Ми звами дуже добре відпочили ,а зараз час попрацювати

Вчитель:Яким способо ми знаходимо сусідів чисел ?( додаванням одиниці та відніманням одиниці.)

(8-Слайд) (10.42-10.45) Вчитель:Увага на вправу 3 .Отож, хто хоче спробувати свої сили у дії.  Діти, зараз ми з вами попрацюємо в парах, візьміть свого сусіда по парті за руку і підніміть руки вгору, щоб я побачила, що у вас є пара. Та пара, яка виконає завдання першою, зачитає відповіді для всіх .

Діяльність вчителя:контролює  правильність виконання завдань, опитує учнів.

Діяльність класу:слухає настанови щодо завдання, пояснення учня біля дошки та записують у зошити за учнем .

Діяльність учня:розв’язує та пояснює приклади біля дошки, записує в зошити завдання з дошки.

.

 

Вчитель:А зараз ми разом з вами опрацюємо 4 вправу .

 Хто бажає знову продемонструвати свої уміння .( діти  по бажанню  виконують завдання ) (10.45-10.50) (9,10,11,12-Слайди)

 

Діяльність вчителя:контролює  правильність виконання завдань, опитує учнів корегує їхні відповіді якщо це потрібно робить під висновки .

Діяльність класу:слухає настанови щодо завдання, пояснення учня який відповідає

Діяльність учня:розв’язує та пояснює приклади робить висновки

 

Діяльність класу:встають з-за парт,повторюють за вчителем вправи.

Діяльнісь вчителя.:повідомляє про фізкультхвилинку , розказує вірш та одночасно показує вправи які мають учні.

 

Фізкультхвилинка(10.50-10.51) (13-Слайд)

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник хитайся,

 За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

 

Діяльність вчителя: роздає учням картки із виразами і зачитує учням завдання.

Діяльність класу: Уважно слухають пояснення вчителя.

Діяльність учня: міркує, виконує завдання на картці.

Контроль:Звіряють правильність виконання завдання зі слайда(15).

(10.51-10.57) (14,15-Слайд)

 А зараз ми з вами щетрішки з  попрацюємо зараз мої колеги  роздадуть вам завдання на картках. Ви повинні обчислити значення виразів та лініями зєднати місце проживання тварин. Значення виразів на парі цих карток маає бути однаковим.

VI. Підсумки уроку. (10.56-11.00) (16-Слайд)

Діяльність вчителя: задаю питання, обговорюю з учнями що вдалося на уроці досягти а що ні; оцінюю настрій дітей.

Діяльність класу: відповідають на питання, обговорюють що вдалося на уроці, а що ні.

Діяльність учня:оцінює власну роботу на уроці.

 

  • То яке число ми отримаєто якщо до нього додамо одиницю ?( Наступне число, те яке стоїть перед ним при лічбі)
  • А яке число ми отримаємо якщо віднімемо одиницю?(Попереднє число, те яке стоїть після  нього при лічбі )
  • То якими способами ми знаходимо сусідів наших чисел ?( додаванням і відніманням числа 1)

 

docx
Додав(-ла)
Голян Аліна
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку