КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 6 КЛАСУ
ТЕМА «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ»
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби;
-
читає і записує: нескінченні періодичні дроби;
-
наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів, взаємно обернених чисел;
-
розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів;
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
формулює основну властивість дробу, означення відсотка;
-
подає звичайний або десятковий дріб у відсотках і навпаки перетворює відсотки у звичайний або десятковий дріб ;
-
розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; знаходження відсотків від числа та числа за його відсотками;
-
розуміє співвідношення між числами на основі значень їх відсотків та відповідність між частинами числа і його відсотками (чверть, половина тощо) ;
-
застосовує прийоми раціональних обчислень
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: прийняття рішень у сфері фінансових операцій, пов’язані із відсотками, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів;
-
обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;
-
створює допоміжну модель задачі різними способами;
|
11
|
12
|
ТЕМА « ВІДНОШЕННЯ ТА ПРОПОРЦІЇ»
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розрізняє: коло і круг; пряму та обернену пропорційність
-
зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор;
-
розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; члени пропорції; масштаб; коло, круг, радіус кола (круга), діаметр кола(круга); круговий сектор; кут кругового сектора; кругова діаграма
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
зображує кругові діаграми;
-
наводить приклади пропорційних величин; знає, що таке буквений вираз;
-
формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; знаходження довжини кола і площі круга;
-
розв’язує вправи, що передбачають: аналіз кругових діаграм;
-
розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ;
-
прогнозує очікуваний результат;
-
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: розрахунок відсоткового відношення різних величин, розпоряджання коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо;
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
аналізує дані, описує зв’язки між ними, подає дані в різних формах;
-
добирає дані, потрібні для розв’язання проблемної ситуації;
-
обирає способи та розробляє план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації;
-
оцінює різні способи розв’язання проблемної ситуації;
-
визначає та описує зв’язки між математичними об’єктами та об’єктами реального світу;
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами ;
-
висловлюється змістовно, точно, лаконічно.
|
11
|
12
|
ТЕМА «РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ НАД НИМИ»
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розрізняє додатні та від’ємні числа;
-
наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел;
-
розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; подібні доданки; координатна пряма, координата точки на прямій; координатна площина, координати точки на площині;
-
будує: координатну пряму; координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця;
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
формулює означення: модуля числа, протилежних чисел, паралельних та перпендикулярних прямих;
-
розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед;
-
знає одиниці вимірювання об’єму;
-
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел;
-
будує: графіки залежностей між величинами по точках;
-
записує і пояснює формули об’єму куба й прямокутного паралелепіпеда та співвідношення між одиницями вимірювання об’єму;
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координат точки та побудову точки за її координатами; знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба ;
-
має уявлення про розгортку прямокутного паралелепіпеда, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища;
-
розв’язує вправи, що передбачають: аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо) ;
-
пояснює, що таке куб, прямокутний паралелепіпед; вершини, ребра, грані куба та прямокутного паралелепіпеда; рівняння;
-
застосовує прийоми раціональних обчислень;
-
розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь;
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
перевіряє правильність розв’язку задачі
-
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: знаходження об'єму об'єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда;
-
визначає та описує математичні характеристики навколишніх об’єктів (кількість, розмір, форма);
-
складає план розв’язування задачі;
-
прогнозує очікуваний результат;
-
застосовує логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач
|
11
|
12
|